stuitligging

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door schaapie123, 12 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ons dwarsliggertje ligt echt dwars, het ligt in een stuitligging, nu wilde de verloskundige het laten draaien als het over 2 week nog zo ligt, maar de gynecoloog(moest ik vandaag heen voor placenta locatie) zei dat het niet mocht inverband ligging placenta(ik blij)

alleeen als het over 2 week nog zo ligt, gaan we bespreken hoe ik ga bevallen, keizersnee of toch een natuurlijke bevalling met een kind in stuitligging.

beide hebben nadelen, wie heeft ervaring met natuurlijk bevallen en dan met een kindje in stuitligging? wat zijn de gevaren etc etc

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hoi hoi
    als jij niet wilt dat ze een draaipoging doen dan doen ze het niet
    het is geheel aan jou de keus
    ik heb de placenta aan de voorkant en laat het ook niet draaien omdat er ook risico's aan zitten met voorliggende placenta. en doordat hij te groot is om te draaien.

ik krijg volgende week de keizersnee die gepland staat veder is die keus aan jou aan stuitbevalling zitten meer risico's voor het kind aan vast dan bij een keizersnee zegt mijn gyn
    maar bij een keizersnee zit weer een risico van langzaam herstel bij voor de moeder maar goed wie weet herstel je wel snel elke persoon hersteld anders dus daar is ook niets over te zeggen en kans op bloeding mja die is bij elke operatie aanwezig zegt ze.
    veder succes met je keuze

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb ook een KS gehad omdat mijn dochtertje in stuit lag
    geprobeerd te draaien maar geen succes
    de gyn had liever niet dat ik een normale bevalling ging doen omdat hij daar teveel risico's vond zitten
    met name zuurstof te kort enz
    ik liep een week na de KS alweer vrolijk rond
    maarja dat is bij iedereen anders
    ik wil je veel succes wensen

4. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

bedankt voor de antwoorden, het zal dan wel een keizersnee gaan worden, in een blad had ik ook het 1 en ander gelezen of stuitligging bevalingen.

het is nog niet zo ver, ons dwarsliggertje heeft nog 1,5 week (en ik hoorde dat er zelfs nog vlak voor de operaties/bevallingen kinderen uit zich zelf draaien)

5. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Hier wel een draaipoging gedaan. Tot 3 x toe draaide ie keurig, tot de gyn mn buik losliet. Meneer wist niet hoe snel ie weer andersom moest gaan liggen :) :)
    Daarna voor een natuurlijke bevalling gekozen. Paar dagen na draaien braken mn vliezen (met 37+2 wk) paar uur later begonnen de weeen, maar die zetten niet door :cry:
    Volgende morgen aan de wee-opwekkers, toen heeel snel ruim 9 cm ontsluiting en persweeen, en ... daar bleef het bij... En met een stuit is dat dus echt een no-go. Na 4 uur besloten ze toch maar een KS te doen..
    Die is me echt 1000% meegevallen. Ik voelde me zo opgelucht, want 4 uur persweeen opvangen is echt niet grappig!
    Dag na keizersnede liep ik al weer rond.

Ik weet wel, als deze uk ook een dwarsliggertje is, ik kies voor een KS!

Succes!

Deel Deze Pagina