Zijn dit voorweeen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Isa24, Jul 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Isa24

Isa24 Actief lid

Sep 2, 2008
    245
    1
    0
    Hallo dames,

Ik heb al een aantal dagen erg veel last van harde buiken, deze zijn gelukkig niet pijnlijk. Ze volgen elkaar best snel op en houden soms in een reeks van een uur aan.

Ook heb ik soms ineens heel erg veel last van kramp in mijn onderrug, zo erg dat ik niet meer weet hoe ik moet liggen of zitten of staan. Als ik ermee onder dedouche ga staan, wordt dit gelukkig wat minder.

Nu weet ik absoluut niet hoe voorweeen voelen, dit is mijn eerste kindje. Kunnen julliemij vertellen of dit inderdaad voorweeen zijn of gewoon iets anders?

Alvast bedankt!

Liefs Isa

2. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

Jan 13, 2009
    1,521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Klinkt idd als oefen/voorweeën, even in de gaten houden wanneer ze elkaar binnen 3 minuten opvolgen en zeker een minuut duren de VK bellen :)

Proberen wanneer je zoveel harde buiken hebt, rustig te gaan liggen om te kijken of ze weg trekken.

3. Isa24

Isa24 Actief lid

Sep 2, 2008
    245
    1
    0
    Dank je voor je snelle reactie!

Ze zeggen altijd dat wanneer je een echte wee hebt, dat je dit gelijk herkent, maar ik ben een beetje bang dat ik die harde buiken voor het voorwerk aan blijf zien! :(

Ik neem aan dat wanneer de voorweeen omslaan in een echte wee, ik dit toch echt wel in de gaten heb, toch? (Dit klinkt echt heel dom, ik weet het...)

4. R1lana

R1lana Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    4,465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    ik denk dat je gelijk hebt

5. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    he meid dat heb je echt wel door! goed pijnlijk
    ik had de dag van de bevalling eerst niks door zij tegen mijn man blijf maar rustig dit zijn voor weeën / oefen weeën die had ik al 4 weken van te voren dus wist hoe ze voelden maar mijn man nam toch de tijd even op en ze kwamen om de 3a4 minuten ik zei nog er zit geen ritme in zie je wel maar hij lachte en zei ik bel toch de vk maar even toen die kwam had ik al 4 a 5 cm ontsluiting (weet niet precies meer) daarna werd het meenens met de weeën ( poeh )

6. engeltje1977

engeltje1977 Actief lid

Nov 24, 2008
    313
    0
    16
    Ik zat ook heel erg met deze vraag. Wanneer weet je nou wat voorweeen zijn en wat echte weeen zijn. Ik heb op mijn cursus geleerd dat als je voorweeen hebt en je gaat onder de douche staan dan worden ze minder en als het echte weeen zijn dan worden ze langzaam erger omdat dit stimuleerd.

Wat zullen wij en hoge waterrekening krijgen :D

7. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Dit klopt helemaal! Oefenweeën cq voorweeën trekken weg onder de douche of een warm bad, echte weeën worden er krachtiger/pijnlijker door en trekken niet weg. Mijn ervaring is dat echte weeën nèt iets pijnlijker waren dan oefen/voorweeën. Maar ik had voor de bevalling ook al 2 weken last van voorweeën en toen het echt begon dacht ik dat het nog steeds voorweeën waren, totdat ik 's avonds de tijdstippen eens ging noteren. Toen bleken het wel degelijk echte weeën te zijn ('s nachts wist ik het helemaal zeker:D). Ben uiteindelijk 2 dagen later bevallen

8. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Ik vraag me ook telkens af of ik wel door heb als de weeen beginnen!!
    Nog niet echt voor weeen gehad volgens mij en zo wel weet ik nie5t wat ik moet voelen/verwachten!
    Tuurlijk heb ik af en toe ook krampjes/soort maagpijn zeg maar, maar zijn dit dan voorweeeen?
    En net had ik wel een kwartier lang een pijnlijke rechter zijkant, en hoopte al dat dit het begin zou zijn, maar nu is t al weer minder/weg...Helaas haha
    De baby is overigens de laatste 2 a 3 dagen een heel stuk drukker als normaal!
    Hioop dat t snel begint hier!

9. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    pfff ik wordt er ook echt gek van, elk pijntje, steekje, denk ik, zal het zover zijn?
    Ik heb al dagen een beetje buikpijn en voel me een beetje grieperig, en heel veel last van steken van onder zeg maar :D wat best pijnlijk is soms, maar dit schijnen weer indalingsweeen te zijn, hoewel mijn vk gister nog zegt dat ze volledig is ingedaald..:(
    Mijn beeb is sinds vandaag juist weer een heel stuk rustiger als normaal, normaal wordt ik de hele dag bont en blauw geschopt maar vandaag blijft het bij wast lichte schopjes en een beetje heen en weer schuiven...

We wachten af en het is misschien leuk om elkaar hier op de hoogte te houden??

Liefs Jojo

10. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    mijn ervaring is dat voorweeën wel wat pijnlijk zijn. Het lijkt op een harde buik maar trekt door naar onderen. Het gaat als het ware in een soort golf naar beneden en duwt dus ook een beetje in je bekken. Harde buiken zijn niet pijnlijk, maar die kun je op het einde ook meer krijgen.

11. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Jaa leuk idee om elkaar hier op de hoogte te houden!!!
    Ik hioud jullie op de hoogte ;)

12. Veertje14

Veertje14 Actief lid

Sep 30, 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Bij mij begon de eerste bevalling met pijn in mijn rug de hele nacht, werd er gek van, ik had mijn hele zwangerschap al last van me rug dus eigenlijk had ik niet door dat mijn bevalling op gang kwam.
    's Ochtends met opstaan braken mijn vliezen en toen werd het pas echt heftig, dames geloof me je weet het echt als de echte weeen beginnen.:$
    En het cliche klopt (wat ik ook niet wilde geloven) zodra de kleine op je buik ligt ben je het allemaal gelijk weer vergeten!:)

liefs veertje

PS: overigens werd mijn dochter al geboren met 33,5 weken.

13. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    ik had het echt niet door hahaha heb hier zelfs toen nog een topic geopend woensdag kreeg ik krampen (ik dacht van eten ofzo) donderdag pas laat in de middag de vk laten komen en vrijdags zelfs nog me vriend te werk gestuurd ik heb m na een uurtje weer gebeld dat ik de hond niet uit kon laten en na een gesprekje met de vk moest ik naar het ziekenhuis om ingeleid te worden omdat ik dus al 44 uur weeen had en er ondertussen wel knettergek van werd.
    maar de eerste 24 uur wist ik echt niet wat t was ook al deed t echt goed pijn k had nl rug buik en been weeen.
    maar de bevalling is me na zo lang weeen alles meegevallen.

14. Isa24

Isa24 Actief lid

Sep 2, 2008
    245
    1
    0
    Hoi meiden!

Bedankt voor al jullie reacties! Hier kan ik wat mee!

Het is inderdaad een leuk idee om elkaar hier op de hoogte te houden van eventuele "vorderingen". Voor mij duurt het natuurlijk nog een paar weekjes, maar ik ben wel erg benieuwd hoe het met de meiden gaat die al een stuk verder zijn net als CCwomen en engeltje.

Nu heb ik gisteren weer iets raars gehad.. Ik lag in bed rustig TV te kijken en opeens voelde ik een superharde steek aan de binnenkant van mijn buik terhoogte van mijn ribben in mijn linkerzij. De kleine begon ineens heel hard te bewegen en was toen erg lang rustig en voelde ik haar niet meer, wat ik ook deedom haar te bewegen! Ik durfde de VK niet te bellen (het was tenslotte al 23.45u) en was bang dat wanneer ik haar zou bellen, de baby misschien weer zou gaan bewegen.

Nu heeft ze later op de avond wel weer wat bewogen, maar nu ben ik al een half uurtje wakker en normaal is ze enorm druk, maar nu is ze wederom zo rustig.:(

Zal ik hiervoor de VK bellen of even afwachten (ik wil die mensen niet lastig vallen met eventueel onnodig gezeur...)?

Liefs Isa

15. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

Jan 13, 2009
    1,521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Als ik je laatste berichtje zo lees denk ik dat die voorweeën, indalingsweeën waren. Sinds de kleine hier is ingedaald voel ik hem ook minder. Eerst de hele dag, nu voel ik een tijd helemaal niks en dan weer even een paar goede schoppen en dan weer even niks.

16. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hey meid

ik zou zowiso de v.k. even bellen hoor, wie weet is het nix dan chekken ze dat gwoon even.

als je je baby minder voelt dan moet je toch altijd even bellen volgens mij!

je kan het maar beter zeker weten!

17. Isa24

Isa24 Actief lid

Sep 2, 2008
    245
    1
    0
    Ik denk dat ik inderdaad maar eventjes ga bellen. Beter een keer teveel dan te weinig, toch? Al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust (ik zit al de hele morgen te stuiteren)!

18. Isa24

Isa24 Actief lid

Sep 2, 2008
    245
    1
    0
    Heb net even gebeld, moet om 12.00u op de praktijk zijn.. Hoop maar dat alles in orde is!

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb ook heel veel last van voorweeen. krijg er geen harde buik bij, wel verschrikkelijke kramp waar ik snachts ook wakker van word. ik weet dat het geen weeen zijn omdat de pijn erg is maar goed te doen en de tijd tussen de krampen onregelmatig is.

@ts, ik hoop ook dat alles goed is, ik duim voor je!

20. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Hey Isa, ik hoop dat alles goedis, succes zometeen.

Ik had het vannacht, was eruit geweest en heftig gebraakt, daarna voelde ik haar niet meer en ik wist even niet hoe lang al niet meer.... Meestal ben ik nuchter maar nu zo'n raar gevoel en enge gedachten meteen, echt erg hi hi.
    Gelukkig na een kwartier voelde ik ze, en vannacht zelfs wakker gelegen van pijn door getrappel!

Hier trouwens nog niet echt last van voorweeën, wel wat onrustige buik gehad van het indalen, kleine is nu ingedaald.

Liefs, DeeLighT

Share This Page