Stuitligging

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Delphine, 21 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphine

Delphine Lid

29 nov 2005
    41
    1
    0
    Gent (B)
    Hallo iedereen,

ben nu 38 weken zwanger dus het einde is in zicht, alleen...onze baby ligt in stuitligging. Hij zit dus met andere woorden gezellig op z'n achterste in kleermakerszit. (Nou, ik neem het hem niet kwalijk, lijkt mij een aangename houding!! :) ) Maar wat me wel dwarszit is dat de gyne mij toch al sinds enige tijd heeft 'voorbereid' als het ware op een mogelijke keizersnede, als gevolg van de stuitligging. Deze zou plaatsvinden op 06/10. Ik wil natuurlijk het beste voor ons kindje maar ik hoop echt dat hij zich nog met z'n hoofdje naar beneden draait zodat hij 'gewoon' kan geboren worden. Ik denk dat ik teleurgesteld zal zijn als ik hem niet via de 'normale weg' kan laten geboren worden.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Veel liefs, Delphine

2. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Kunnen ze het kindje niet draaien? Dat hoor je ook nog wel eens!
    Bij ons is het zo dat een stuitligging in eerste instantie gewoon op de natuurlijke weg geboren wordt.
    Hier heb je niet eens de keus!

Mocht het problematisch worden is de O.K standbij.. maar er wordt van te voren niet gesproken over een keizersnede.
    Hier moet alles op de natuurlijke manier gaan.. maar standbij staan ze altijd.

Ik wens je veel succes.. Kan me de houding van het kindje ook wel begrijpen, zou zelf ook liever rechtop zitten, dan altijd maar over de kop.. :)

Groetjes Kalush

3. Delphine

Delphine Lid

29 nov 2005
    41
    1
    0
    Gent (B)
    Tja, in Belgiƫ hebben ze daar blijkbaar een andere visie over dan in Nederland. Hier worden weinig uitwendige draaiingen gedaan en ook weinig baby's met de voetjes of het achterwerk eerst geboren. Nou ja, zal het toch best vervelend vinden. Ik ga het deze namiddag nog eens navragen, bezoek aan gyne dan.

Jij ook veel succes he, heb net je topic gelezen!! Spannend!!

Deel Deze Pagina