veelste lage bloeddruk

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Wolkjuh, Oct 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Lieve Verloskundige.

Ik heb bij deze zwangerschap al vanaf het begin last van duizelingen
    en lage bloeddruk. Afgelopen week had ik weer een controle afspraak staan bij mijn vk. Maar aangezien zij een spoed bevalling had kreeg ik een invalster.
    Ook dit keer werd standaard mijn bloeddruk opgemeten en die was weeralom weer lager, 90/50. Ik heb er voor de rest niet veel over gevraagd en ook de vk zei er niets over. Maar is dit eigenlijk niet veelste laag en gevaarlijk?! Heb zitten googlen en dan lees je toch wel enge dingen over het in shock raken etc bij een bloeddruk die ik heb.

Heeft u misschien tips naast het extra zout eten (zoals dropjes en soep).

En kunt u misschien verklaren hoe het komt dat wanneer ik snachts op mijn linker-zij draai (om te verliggen) dat ik sterretjes zie en helemaal duizelig wordt? Dus alleen wanneer ik op de linkerzij lig? En dit herhaalt zich elke keer in de nacht wanneer ik in mijn slaap draai naar de linkerzij (word er elke keer even wakker van) Want als ik later weer op rechterzij ga liggen of op de rug merk/voel ik niets. :(

Alvast bedankt voor uw antwoorden.

Liefs een duizelig onzeker wolkjuh. :)

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Je hebt een wat lagere bloeddruk maar niet TE laag. Liever een lagere bloeddruk dan een hoge. Op het moment dat je je er niet lekker bij voelt is het prima om een dropje of een bouillonnejte te nemen. Het kan geen kwaad voor je kindje.
    Waarschijnlijk komen de sterretjes door een afknelling of het toch te snel omdraaien. zolang het weer weg gaan kan het geen kwaad.

Imke

3. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Lieve immi hartstikke bedankt voor het antwoord ben
    gerust gesteld.:)

Share This Page