vraag over groei achterstand

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door margot, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. margot

margot Lid

30 aug 2007
    86
    0
    0
    Hallo

Ik ben inmiddels 25 weken zwanger. Ivm te hoge bloeddruk aan het begin van zwangerschap sta ik onder controle bij gyn. Met medicatie zijn het elke keer normale waardes (120-80).
    Vorige week weer controle gehad. Onze eigen gyn had een spoedoperatie en dus kregen we een andere gyn. Deze ging metingen doen en vertelde ons daarna dat de buikomvang 1,5-2 weken achter liep vergeleken bij de rest (hoofd en beentje). Hij zei dat het aan van alles kan liggen (verkeerde metingen, groeispurt, niet goed werkende placenta enz). Volgende week (dus 2 wk later) krijg ik een echo om opnieuw te kijken. Dat is normaal.
    Maar komt dit vaker voor en kan het inderdaad een groeipspurt zijn. Ondanks vragen van onze kant, werd er maar karig informatie gegeven door deze gyn.

Graag je reactie

Margot

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je kunt geen conclusies trekken door 1 meting. Het kan een groeispurt geweest zijn. Maak je geen zorgen, neem voldoende rust de komende weken en wacht rustig de volgende echo af.

Mirjam

Deel Deze Pagina