stuitligging

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lamisha1980, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    he dames

ik ben 34 wkn en 3dgn zwanger en gisteren bij bezoek verloskundige voelde ze aan mijn buik..ze zei dat de kleine in een stuit ligt en nu moet ik volgende week woensdag op draai spreekuur komen om erover te praten.
    nu maak ik me zorgen of de kleine wel nog vanzelf gaat draaien of niet.
    heb echt niet geslapen en stress zoveel..want verloskundige zei als de kleine niet wilt draaien dat ze dan overgaan naar een keizersnede en dat wil ik niet :(

wie heeft er hier ervaring mee..zijn er tips hierover??

alvast bedankt :)

2. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    waar ervaring mee??

Mijn zoontje lag in stuit en is geboren via een KS.. Moet bekenen dat het mij prima bevallen is.... Snap dat je graag natuurlijk bevalt maar wat niet kan kan niet dan kun je je maar beter op een KS voorbereiden en je inlezen...
    Hier viel het 100% mee!

3. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Als je baby in stuit ligt moet je over naar een gyn. De gyn gaat kijken wat voor stuit, volkomen of onvolkomen, en hoe de situatie in je buik is. Ligging, grootte, hoeveelheid vw, etc. Ook kijkt hij naar de vorm van je bekken. Soms mag je gewoon onder toezicht van de gyn een stuitbevalling proberen. Soms is er meer risico en durven ze het niet aan, dan wordt het een geplande ks. Jij als moeder mag hier vaak in meekiezen, mits het verantwoord is. Ikzelf wilde het heel graag proberen. Na 23 uur is onze dochter alsnog via een spoedks geboren.

4. moi1984

moi1984 Actief lid

13 mei 2008
    170
    0
    16
    Mijn 1e lag in een stuit en die hebben ze met 36 weken gedraaid. Het was geen leuke ervaring maar ik was wel heel blij dat ik geen keizersnede hoefde, want hier had ik voor gekozen als de kleine nog steeds verkeerd lag. Nu ben ik zwanger van de 2e en helaas ligt die ook dwars of in een stuit. Ik moet donderdag komen voor een echo. Als t mogelijk is ga ik weer voor die uitwendige versie want alles is m.i. beter dan een keizersnede. Succes en ik hoop dat ze vanzelf gewoon draaien en niet zo koppig zijn. De 1e zwangerschap maakte ik me er net zo druk over als jij maar ik heb t nu losgelaten want weet gewoon dat ik er geen invloed op heb, al probeer ik de baby wel streng toe te spreken hihi

5. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Een versie (uitwendige kering) kan je trouwens ook proberen.
    Overleg met je gyn over de risico's.
    Het kan pijnlijk zijn.
    Ooit hebben babys maar een zetje nodig en vaak is het dan niet pijnlijk. Kindjes die goed vast liggen of ingedaald zijn moeilijk te draaien en dan is het vaak wel pijnlijk. Maar ja, bevallen ook.

Deel Deze Pagina