Hallo, Ik heb een vraagje. 20,21 of 22 juli was mijn laatste menstruatie dag. Ik weet alleen niet zeker welke dag meer, het is alweer een tijdje geleden namelijk. Maar ik heb een onregelmatige cycles. Tenminste als dat onregelmatig is? Weleens is het ook week later of eerder. En opeens bleek dat ik zwanger ben wat dus niet gepland was. Maar wel leuk natuurlijk. Op 19 oktober ben ik voor me 1ste echo geweest en toen was ik 13 weken zwanger. En volgens mij de gynecoloog ben ik in augustus zwanger geraakt. Nou is mijn vraag hoe word dat berekend? Want volgens mij berekening klopt 13 weken niet als ik in augustus ben zwanger geraakt dan zo dat moeten zijn geweest in juli? Is het nou juli of augustus? Als het august is geweest zou ik dan van 11 t/m 18 augustus ook zwanger kunnen zijn geraakt? Ik hoop dat iemand antwoorden heeft op mijn vragen het zou me heel erg helpen. Bedankt. Groetjes Cassandra
hoi Cassandra, als je op 19 oktober 13 weken zwanger was, dan ben je volgens mijn berekening voor het laatst ongesteld geweest op 20 juli en ben je zwanger geraakt, de bevruchting dus, ergens rond 3 augustus. Een echo tot 15 weken is heel nauwkeurig, aan de grootte van het kindje kun je namelijk tot op 3 dagen nauwkeurig de leeftijd en dus de zwangerschapsduur bepalen. Als je dan terugrekent kom je op deze data. Mirjam
Beste Mirjam, Ik weet niet of mij berichtje is doorgekomen. Maar bedankt voor je uitleg. En als ik het goed begrijp dan zou ik niet in de week van 11 t/m 18 augustus kunnen zijn zwanger geraakt toch? want anders zou ik niet uitgerekend zijn op 26 april 2007 maar later toch? Alvast bedankt. Groetjes Cassandra