Hallo, Ik heb een vraagje... Ik ben nu 34 weken en 3 dagen zwanger. Mijn kindje ligt in een stuitligging. De gynaecologe vertelde mij dat als ons kindje binnen 2weken (op 36weken) niet zelf gedraait is, dat ik dan zal bevallen met keizersnede. Hier ben ik dus als de dood voor! Ik heb het niet zo met operaties, maar als het echt niet anders kan dan zal ik mij er wel bij moeten neerleggen. Is er nog een kans dat ons kindje deze of volgende week nog draait? Hebben jullie enkele tips dat het toch nog zou draaien? bepaalde oefeningen ofzo? Een uitwendige draaiing kan ik niet doen vertelde men gynaecologe omdat ik een 2 delige placenta heb en ze schrik heeft dat deze zou kunnen scheuren of verkeerd komt te liggen. En kunnen jullie me ook wat meer uitleg geven ivm een keizersnede? (als het dan toch zo zou uitdraaien) Hoop echt nog dat ons kindje draait! Want de schrik zit er nu toch wel in! Echt super wat jullie hier doen! Alvast bedankt! Groetjes Jessica
Hallo, Vervelend dat die kleine zo eigenwijs ligt. Er is zeker nog kans dat die kleine nog gaat draaien, helaas heb je er zelf geen invloed op. Ik heb weleens gehoord van acupunctuur en moxa voor het draaien van kinderen, heb er zelf geen ervaring mee, misschien is dat een idee om te laten doen. Zoek het even op op internet en of iemand het bij jou in de buurt doet en of je er voor open staat. Wat wil je precies weten mbt de keizersnede? Er zal dan een datum gepland worden, je krijgt een infuus, catheter en ruggeprik en word dan naar de operatiekamer gebracht. Hier openen ze de buik, duurt ongeveer 15 min, dan halen ze die kleine eruit en word het weer dicht gemaakt dit duurt ongeveer 45 min. Die kleine zal nagekeken worden door de kinderarts en als alles goed is gaat papa met jullie nieuwe aanwinst naar de kraamafdeling en wacht daar totdat jullie terug zijn. De eerste dagen verblijf je in het ziekenhuis. Groetjes Ineke
Alvast bedankt voor je snelle reactie! Ik ga zeker die moxa eens proberen en hopelijk draait ze! Zodat een natuurlijke bevalling toch nog lukt! Groetjes Jessica