Hoi Wij twijfelen over de prenatale screening. Wij willen dit in verband met mijn leeftijd (36 bijna 37) wel laten doen. Punt is dat wij met vakantie gaan waardoor ik of volgende week vrijdag bloed zou moeten prikken (8 weken 6 dagen) of net na mijn vakantie (11 weken 2 dag) de Vk gaf aan dat dit precies moet tussen de 9 en 11 weken. Dus zou dan niet kunnen. Kan zijn dat ik nog in termijn wordt aangepast. Volgende week woensdag de termijn echo. Gekke is dat verder alle voorlichtingsites spreken van bloedprikken tussen de 9 en 14 weken. Wat is nu de juiste termijn voor de bloedproef? Groetjes Rianne
Hallo, Voor de nekplooimeting word eerst een echo gemaakt om te kijken hoe ver je bent en wanneer dan het beste de echo van de nekplooi gemaakt kan worden, ik begrijp dat die a.s woensdag gemaakt word, dus je termijn kan nog aangepast worden. Bel even naar het bureau die de combinatietest uitvoert om te vragen of je dan het beste voor of na je vakantie bloed kan laten prikken. Volgens mij is het inderdaad tussen 9-14 wkn. Groetjes Ineke