Goedemiddag, Ik vind dit niet TE erg om het spoed nummer van mijn eigen VK te bellen, misschien kunnen jullie mij even een antwoord geven op mijn vraag. Ik maak me een klein beetje zorgen, het is mijn 1e zwangerschap dus ik weet ook allemaal niet wat er al komen gaat. Ik heb een heerlijke voorspoedige zwangerschap 20 weken echo was helemaal super. Nu ben ik 23 weken zwanger, en heb al wel 4 dagen last van stekerige buikpijn onderin mijn buik. Als ik dan opsta bijv. uit de bank, dan doet het pijn met lopen. Het drukt me dan helemaal naar onder in mijn buik. Ik voelde onze kleine kereltje 2 weken geleden ook al een paar keer boven mijn navel, er werd ons ook vertelt dat het een druk kereltje is. Maar ik voel hem nu als ik in bed lig, of rechtop zit.. helemaal onderin mijn buik. En moet ik eerst een poos liggen ( half uur a uur ) om hem misschien weer bovenaan te voelen. Het lijkt wel wat rustiger. Wat is dit.. groetjes, Ch11.
Hallo, Het kan een blaasontsteking zijn dus laat dit even testen bij de huisarts. Het kunnen ook je banden zijn. Maar het kan ook die kleine zijn die onder in je buik ligt en daar drukt wat een stekende pijn veroorzaakt. Fijn dat je die kleine al dagelijks voelt, je hoeft deze nog niet dagelijks te voelen, de ene dag zal hij zich ook beter laten voelen dan de andere want hij heeft natuurlijk nog alle ruimte en kan ook richting jou rug of placenta trappen waardoor jij het niet voelt. Groetjes Ineke
Bedankt voor de reactie, Heb er al een paar x last van gekregen, had mijn verloskundige toch maar eens gebelt. En die zei; als het met een warme doek nog over gaan is het niet iets ernstigs.. het ging toen nog over met een warme doek. Maar vanochtend niet meer, dus ik maakt me wel erge zorgen.. Ze zei ook; wil het niet meer met de warme doek, bel dan gelijk even dan kunnen we kijken. Want het doet echt ontzettend pijn als ik het heb. Banden zijn het niet, geeft echt een andere pijn af. Tzijn echt pijnlijke krampen.. en is ook niet mijn ontlastig, kan gewoon normaal naar de wc. Dus ik ben half 1 langs geweest, en de baby lag wel mooi hoog. Moest toch maar even mijn urine laten testen we dachten toen inderdaad dat het mijn urine zou zijn. Mijn urine was mooi schoon, dus daar was ook niks aan te zien. Uhm, kan nu wel weer gaan bellen.. maarja. Als ik er nou vannacht of vanavond weer last van krijg. Wat kan het dan toch zijn? Gr, C.
Hallo, Bel even om te laten weten dat je urine schoon is, dan weet de verloskundige dat en vraag ook bij haar na wanneer je weer aan de bel moet trekken. Zij heeft je buik nu ook gevoeld en heeft meer informatie mbt de gespannenheid van je buik dan ik. Groetjes Ineke