placenta voor de uitgang

Discussion in 'Zwangerschap' started by disney1986, Sep 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    vandaag vertelde de gynaecoloog dat mij placenta voor de uitgang ligt en behoorlijk laag.
    bij 32 weken gaan ze kijken of hij al een betere plaats heeft aangenomen.
    Wie heeft dit ook gehad? en waar moet ik rekening mee houden?

2. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

Jun 16, 2010
    1,170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Als je placenta voor de uitgang blijft liggen zal je wss met een keizersnee moeten bevallen aangezien de uitgang dan geblokt is voor je beeb.

3. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Hey meis,

Ik heb het ook, nog niet te druk maken hij kan er nog mee weggroeien daar. Je buik gaat als het goed is nog flink groeien en dan is er een grote kans dat de placenta mee omhoog groeit en daar dus weg is. Mocht dit niet gebeuren dan inderdaad een geplande keizersnee.
    Ook kun je nu al bloedverlies hebben (had ik vorige week) dan meteen gyn bellen hoor! En rustig aan met tillen en sjouwen, ik mag geen zwaar werk meer doen door die placenta..
    (Bij mij ligt die er niet helemaal overheen dus mischien dat het iets scheelt)
    Meer als afwachten kun je helaas niet doen..

Succes!

4. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    Hey meis, weet je ook hoe ver ie eroverheen ligt?

Bij mij een klein stukje en dan zijn ze er vrijwel zeker van dat ie nog helemaal weggroeit.
    Pas als het echt de hele uitgang blokkeert zien ze dat niet zo snel meer gebeuren, maar dat zeggen ze je dan ook wel!

5. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze heeft niets gezegd over rust ofzo, ook weet ik niet hoever hij voor de uitgang ligt. ik heb nog geen druppel bloed verloren, hoop dat dat zo blijft.

6. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    @Disney

Dan zal het vermoedelijk wel meevallen denk ik, anders had de gyn je wel meer info gegeven lijkt mij.. Hoe dan ook meer als de echo afwachten kun je nu toch niet.. En hopelijk krijg je helemaal geen bloedverlies!! Hoeft niet per see hoor!

7. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Bij schoonzus is ie uiteindelijk ook meegegroeid naar opzij. Heeft een hele voorspoedige bevalling gehad. Afwachten dus.

8. mieke1987

mieke1987 Lid

May 3, 2011
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had wel last van bloedverlies en idd de placenta lag ervoor. Een aantal weken geleden is het helemaal verschoven en ligt nu helemaal bovenaan,,, er kan dus van alles nog gebeuren

9. cybi

cybi Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,324
    0
    0
    Randstad
    Bij mij lag ie er ook voor, maar is vanzelf over gegaan. Bij mijn zusje trouwens ook!

10. 2011isonsjaar

2011isonsjaar Actief lid

Jan 11, 2011
    309
    0
    0
    Mijn placenta ligt ook voor de uitgang. 24 Oktober krijg ik een extra echo om te kijken of deze er nogsteeds voor ligt. Zoja wordt het een keizersnee zonee dan mag ik gewoon bevallen. De vk gaf aan dat bij 9 van de 10 gevallen het gewoon omhoog kruipt.
    Tot op heden heb ik nog geen bloedverlies gehad maar dat kan nog komen. Gewooon afwachten is het enigste wat je kan doen.

Succes!

11. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Bij hoeveel weken constateren ze zoiets?
    Ik weet dat mn placenta voor ligt en laag, maar ik voel de baby zo goed tegen mn buikwand ineens, dat ik denk dat hij heeeel ver naar beneden zit. En dan ben ik dus ook bang dat hij voor de uitgang zit...
    Gelukkig heb ik morgen een hele reeks afspraken in het ziekenhuis dus dan ga ik het eens aankaarten!

12. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,527
    0
    0
    NULL
    NULL
    normaal gezien zien ze dat bij 20 weken, maar bij mij pas met 27 weken...ik voel de baby ook heel goed, en mijn buik gaat soms op en neer.

Share This Page