Hallo Meiden, Ja ik ben gewoon erg onzeker hoor. maar mijn laatste controle was 5 weken geleden en heb nu pas volgende week weer een controle. Ik vindt dit allemaal erg lang duren. Maar wat mij onzeker maakt is dat ik vanaf de 10e week nergens geen last meer van heb. alleen af en toe wat krampjes onder in de buik. Vanacht droomde ik dat ik op controle ging en dat het hartje bij de 10 week al gestopt was met kloppen. even zomaar het hartje gaan luisteren kan niet, want ik loop in het ziekenhuis ivm voorgeschienenis en daar zijn ze niet zo makkelijk. hoe voelde jullie jezelf bij 15 weken. Groetjes
Hai hai, Bij mij werden de kwaaltjes rond dat termijn ook wel minder, dus dat hoeft echt niks te zeggen. Maar ik vind wel dat je dan erg weinig controles krijgt, vooral omdat je in het ziekenhuis loopt. Zou daar toch even wat van zeggen, want het is normaal dat ze je eens in de 4 weken zien in het begin.
Omdat het bij de termijn echo er goed uit zag vonden ze het niet nodig om eerder te komen. ze kunnen dan toch niet veel voor je betekenen. Ik ben gewoon erg onzeker omdat ik met 38 weken zwangerschap mijn zoontje ben verloren. en toen is ook gewoon het hartje gestopt met kloppen. dus ik weet gewoon dat het altijd mis kan gaan. ik moet het vertrouwen gewoon terug krijgen. ik heb nu ook wel een gezonde dochter lopen dus dat helpt ook al iets. Maar kan niet wachten tot volgende week woensdag.
Hoi, Ik denk dat de antwoorden die je op je vraag krijgt je misschien alleen nog maar onzekerder kunnen maken. De een voelt namelijk weinig tot niets, en de ander voelt van alles en nog wat....! Dat iemand anders van alles voelt betekend natuurlijk niet dat bij iemand die niets tot weinig voelt er iets niet in orde is! Ik zou gewoon even met het ziekenhuis bellen en je ongerustheid uitspreken. Vraag ze gewoon om een korte afspraak tussendoor te plannen. Gewoon even naar het hartje luisteren, zodat jij weer lekker kan slapen! Succes! Groetjes, Minnie
Ik voelde toen niets, behalve vermoeidheid. Ik voel nu nog niets, maar ik heb wel een angelsound waarmee ik heel af en toe naar het hartje luister, dat stelt mij wel weer gerust. Is dat niets voor je?
Ik voelde ook niks hoor met die termijn. Ik was van ong. week 8 tot week 12 moe. Daarna nergens echt last van gehad tot week 26. Ik vind ook dat je weinig controles krijgt in het ziekenhuis. Is onzin dat ze niks voor je kunnen betekenen. Het horen van het hartje zo af en toe betekent al genoeg voor een aanstaande mama toch?! Zeker met de voorgeschiedenis die je hebt. Ik kan me je ongerustheid heel goed voorstellen. Hier geen voorgeschiedenis en loop gewoon bij de VK maar al vanaf week 10 ging ik elke 4 weken op controle om het hartje te luisteren en mocht ik, als ik ongerust was, gewoon op het spreekuur komen om het hartje even tussendoor te horen. Heb ik ook gewoon gebruik van gemaakt. Vind het wel raar dat ze dat in het ziekenhuis niet doen....
Kan je heel goed begrijpen! Ik loop gewoon bij de verloskundige, maar omdat ik ook best onzeker ben, maken ze gewoon een controle afspraak wanneer ik wil. En mag langskomen wanneer ik wil om het hartje te luisteren.. Denk dat je het gewoon even moet aangeven dat je onzeker bent! Wie weet doen ze er wat mee..
Ik loop ook in het zh onder controle. Heb gewoon normale controles. Niets extra's. Maar als ik het niet vertrouw dan kan ik gewoon bellen en overleggen. Heb dat 1 keer gehad, heb toen gebeld en mocht ik langskomen voor een extra echo. dus gewoon bellen als je het niet vertrouwd