Stuitligging

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sammmie, 12 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sammmie

sammmie Actief lid

6 sep 2006
    154
    0
    0
    Gisteren ben ik naar de VK geweest en kreeg te horen dat de baby in stuit ligt! :confused:
    Ik ben nu 34,5 week zwanger en kreeg van de VK al vanaf maart te horen dat de baby met zijn hoofdje naar beneden ligt. :( Heb wel altijd gezegt dat ik het vreemd vind dat ik meer beweging onderin m'n buik voel, en eigenlijk amper iets bovenin. Dit was bij mijn vorige zwangerschap wel anders, die trapte echt mijn ribben beurs. De VK zei dat het waarschijnlijk handjes waren die ik dan voelde.
    Maar je ziet het, waarschijnlijk heb ik toch altijd al dat gevoel gehad dat het andersom ligt.
    Ik moet nu over 1 1/2 week terug komen omdat ze voor de 36 wkn nog geen actie gaan ondernemen. Dan gaan ze nogmaals voelen en evt. een echo.
    Nu wordt ik dus helemaal gek van mezelf want elke beweging die ik voel zit ik me te bedenken of dat nou een voet is of een hoofdje. Ik kan het zelf heel moeilijk voelen. De VK ook, want op een één of andere manier schiet ik helemaal in een kramp als ze onderaan m'n buik komen om te voelen, dit maakt het voor haar ook niet makkelijk om goed te kunnen voelen (ben ik de enige met dit 'probleem'?).
    Nu zegt de één je moet het niet laten draaien hoor, de kans bestaat dat de navelstreng klem om het keeltje kan zitten en de ander zegt je hoeft echt geen keizersnee als je dat niet wilt, een stuitbevalling moet ook lukken, zeker als je al een eerdere bevalling hebt gehad.
    Ik weet het niet meer.... wordt helemaal gek van....
    Ik hoop dat wat ervaringen van jullie mij misschien een beetje verder op weg helpen.
    Weet ook dat de baby nog makkelijk kan draaien hoor, maar vroeg me ook zo is af, of je dat zelf echt goed voelt als dat gebeurt?

Bedankt alvast meiden... ;) :(

2. Secretje

Secretje Actief lid

28 aug 2006
    372
    0
    0
    Meis, kan je alleen vertellen dat Ruben met 36,5 weken naar stuit is gedraaid. Het was echt een aardverschuiving in mijn buik :confused: en ik werd er helemaal naar van. Bij mijn is vanwege complicaties geen draaipoging ondernomen.

Het is ook niet zo dat je persee een keizersnede moet als je kindje in stuit mocht blijven liggen. Weet niet of er hier dames zijn die er ervaring mee hebben, maar je kunt ook gewoon bevallen onder leiding van een gyn.

Stephanie

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Onnder * de Bevalling* zijn hier al verschillende onderwerpen over, misschien dat je daar iets aan hebt.

Deel Deze Pagina