hallo vk, ik heb in mijn 2e (=laatste) zwangerschap extreem veel last gehad van lage bloeddruk, waardoor ik meermalen per dag flauwviel en vanaf week 23 aan huis en bed gekluisterd was. we willen binnenkort voor een derde kindje gaan, maar ik ben heel erg bang voor herhaling. inmiddels ben ik wel ongeveer 10 kilo lichter dan toen ik aan mijn vorige zwangerschap begon. weten jullie wat de kansen zijn hierop, en of ik kan verwachten dat het dan ook weer zo erg zal zijn? mvg, Guapetona
Hoi Guapetona, ik kan je geen percentages geven of voorspellingen. Het feit dat je bent afgevallen zal wel helpen, want je lichaam kan dan vaak wat meer hebben. Maar als je gevoelig bent voor hypotensieve periodes (periodes van lage bloeddruk) zul je dit wellicht ook deze keer weer krijgen. Ik denk dat het verstandig is om iets aan sport te (blijven) doen en proberen echt 2-2,5 liter vocht per dag binnen te krijgen. Veel meer kun je helaas niet doen. Groeten Brigitte
Ik heb inderdaad rondom mijn menstruatie nu nog steeds last van hypertensie, dus blijkbaar ben ik er nu gevoeliger voor geworden. Het zal dus weer een moeilijke tijd worden, als ik weer zwanger wordt, laat ik daar maar van uit gaan, dan kan het hopelijk alleen maar meevallen... In ieder geval zal ik proberen je tip om weer te gaan sporten op te volgen.Veel drinken doe ik eigenlijk al. Dankjewel Brigitte voor de tips! En veel sterkte voor jou met de laatste loodjes en de bevalling ook!