nu al kindje voelen schoppen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tinneke25, 17 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinneke25

    tinneke25 Lid

    5 mei 2007
    71
    0
    0
    poetshulp
    west vlaanderen
    hoi iedereen

    ik ben nu al bijna 19weken zwanger en men eerste zwangerschap. gisterenavond lag ik al een uurtje in men bed met men handen op men buik (doe ik elke avond), en plots voelde ik een kleine schopjes onder mijn hand 3 of 4 keer achter elkaar in men rechterzij, en toen nog eens in het midden in men buik onder men navel. ik voel de baby ook heel goed draaien en ik weet ook hoe hij ligt en zo. mij vraag is nu is dat normaal dat ik zijn schopjes al zo vroeg voel? niet dat ik men zorgen maak of zo hoor integendeel. maar wie had dat ook zo vroeg in haar zwangerschap?

    groetjes tinne
     
  2. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    kan heel goed hoor. ik had het vanaf ongeveer 16 weken, sommigen op het forum zelfs nog eerder, de schopjes dan. het draaien voelde ik ook al heel snel.
     
  3. MamaMirella

    MamaMirella Fanatiek lid

    6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ik voeld het nu sinds 2 dagen ook ECHTE schopjes... Eerst wel eens plopjes en trillingkjes, maar nu echt Schopjes in mijn onderbuik en aan de zijkanten van m'n buik, en dan ben ik een echte geluksvogel denk ik, want mijn placenta ligt aan de voorkant ! Dus onder mijn navel zijn het plopljes van binnenuit...

    Maar vind jij het ook zo bijzonder... Echt zooo leuk dat je nu al zo'n band hebt met je kindje.. Echt Super ! Geniet er lekker van :D Ja toch.. ;)
    Wanneer ben je uitgerekend? Ik 23 Januari !

    -xxx-
     
  4. tinneke25

    tinneke25 Lid

    5 mei 2007
    71
    0
    0
    poetshulp
    west vlaanderen
    hoi

    gisteren moest ik wel heel hard lachen toen ik het voelde
    het was idd heel bijzonder als je kindje kan voelen
    ook reageert hij al op mij strelingen op men buik.
    ik ben uitgerekend op 12 januari 2008

    groetjes
     
  5. annette110

    annette110 Actief lid

    5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Dat is echt een hele normale periode hoor, in het begin twijfel je he....had dat ook bij de 1e, en nu ook weer. Denk dat ik nog ff te vroeg ben, ook al is het mijn 2e.

    Geniet er lekker van, en probeer een reactie uit te lokken met je hand, is zo leuk...veel schopplezier ;) annette
     
  6. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Ik voelde het met 18 weken en 4 dagen. Vond het meer op tikjes lijken dan op schopjes, maar het is inderdaad een heel speciaal gevoel!
     
  7. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ja hoor dat kan goed je kindje zijn. ik voelde me kindje aan de buitenkant rond 18 wk. en me vriend rond 19/20wk. haar eertse trapje herkende ik iets voor 16 wk maar dit was toen nog niet aan de buitenkant te voele
     
  8. laatje

    laatje Fanatiek lid

    5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik ben zwanger van de eerste en voelde bij 17 weken al duidelijk onze kleine meid... nu niet meer weg te denken uit dagelijks beeld..
     
  9. mamaliciouss

    6 jul 2007
    49
    0
    0
    Werkeloos
    Emmeloord
    Precies op de dag dat ik 19 weken zwanger was, voelde ik me kleintje schoppen.. En hard ook haha!
     
  10. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Bij 16 weken voelde ik duidelijk leven van onze Frummel. Mijn buik bewoog ook vanaf het begin mee...heel leuk om te zien!
    Het kan dus heel goed hoor! 19 weken is helemaal niet raar!
    Geniet ervan.
    Elmo
     
  11. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    we zijn er ondertussen wel achter dat we een stiekemerd krijgen. elke keer als ik ons ventje voel schoppen roep ik mijn man, maar zodra hij zijn hand op mijn buik legt dan houd die kleine zich stil. gaat mijn man weg, is het een minuutje later weer dolle pret! :) we gaan nu een 'geheim' teken bedenken en dan kan mijn man toe komen sluipen ;)
     
  12. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    14 weken en 2 dagen. Dat is extreem vroeg, dus we denken dat we een voetballer/ster krijgen.

    Het heeft trouwens nog 3 weken geduurd voordat mijn man het kon voelen!

    Linda
     
  13. Cilia

    Cilia Actief lid

    23 jun 2006
    287
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Scherpenzeel
    ik met 16 weken! dit was mijn 1e kindje
     
  14. MissN

    MissN Fanatiek lid

    18 jan 2007
    4.443
    0
    0
    Purmerend!
    Ik heb alleen nog het gevoel dat er een ballonetje knapt ...volgens de vk laat ht schoppen nu niet mee zo lang op zich wachten...
     
  15. Writer

    Writer Niet meer actief

    ja hoor , grappige is dat meeste zeggen eerste voel je niet zo snel , nou met eerste voelde ik 16 weken al , en nu 2de met 17 weken kleintjes , met 19 weken voel hem draaien soms pijnelijk shoppen elke avond en ochtend begint hij spelletjes te spelen met mij , ik klop , hij klopt terug haha ,is een jongetje ze zeggen dat ze drukker zijn
     
  16. marloesss

    marloesss Actief lid

    17 okt 2006
    158
    0
    0
    Toen ik bijna 17 weken was voelde ik het duidelijk. 's Ochtends bij de VK geweest die vroeg of ik al schopjes voelde. Toen dus nog niet, maar 's avonds lag ik in bed en toen voelde ik het ineens duidelijk! Het is geweldig, maar soms heeft ie volgens mij net een vervelend plekje te pakken, want dan vind ik het niet fijn voelen...
     
  17. Marlous

    Marlous Niet meer actief

    Ik heb het ook sinds twee dagen, duidelijk van die tikjes. Weet iemand vanaf wanneer je het nu ook aan de buitenkant kan voelen en bv de hartslag kan horen? Mijn vriend wil het ook zien/voelen...
     
  18. engel25

    engel25 Actief lid

    29 jun 2007
    205
    0
    0
    De eerste voelde ik met 19 weken, de tweede met 14 weken en ben nu zwanger van de derde, ben benieuwd wanneer ik die ga voelen....
     
  19. pregnantlady

    pregnantlady Bekend lid

    29 mei 2007
    635
    0
    0
    Hier bij het eerste kindje 17 weken + 1 dag overduidelijk. De week ervoor had ik al een vermoeden maar ik kon het niet plaatsen. Bij 17+1 bewog mijn hele buik gelijk dus daar was geen twijfel over.

    Leuk he het gevoel. Ik vond het zo speciaal. Nog steeds trouwens alleen nu doet de beeb mij af en toe pijn met dat geschop maar liever dat dan niets voelen ;)

    Geniet ze!
     
  20. appelsientje

    appelsientje Fanatiek lid

    5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    ikke sinds vorige week en manlief sinds afgelopen weekend, echt een heel speciaal gevoel!
     

Deel Deze Pagina