Hallo, Heb een vraagje over stuitligging. Na iedere bezoek bij de vkunde zijn we in de war. De ene keer ligt ons baby in stuit en de andere keer weer met kruin. Met 33 weken lag hij netjes met zn hoofdje omlaag zelfs met een klein beetje indaling en met 34 weken weer in stuitligging. Mijn kindje beweegt ook non stop heel de dag en nacht door, dus waarschijnlijk blijft hij beetje bij beetje rondjes maken. Nu ben ik 35+4 weken, gisteren voelde ik zijn schopjes boven en zijkant zeg maar, maar sinds vanmorgen weer helemaal beneden onder schaambot tegen mn blaas. Kan het zijn dat dat wat ik beneden voel zijn handen/ellebogen zijn en dat hij wel goed ligt of voelen jullie de schopjes altijd alleen boven wanneer de baby goed ligt?
alsof ik mijn eigen verhaal lees, hier ook een koprollertje in de buik met 35.3 vandaag Ik voel het verschil ook heel moeilijk, maar het enige waar ik het echt aan kan voelen is het hoofdje onder mijn middenrif, dit is een stuk harder en ronder dan het kontje Misschien heb je er wat aan succes met de laatste loodjes
Hi daantje889, Ik voel dat ook onder mijn rib, alleen kan ik zelfs daaruit niet halen of het wel zijn hoofdje is. Soms lijkt het groot en mooi rond te voelen en soms klein en wat puntiger. Dus of het dan zn hoofdje of kontje is weet ik niet. Vandaar dat ik ook nieuwsgierig ben of er moeders zijn die ondanks dat hun baby met hun hoofdje beneden ligt toch ook beweging voelen beneden, of dat dat alleen bij stuitligging te voelen is. Hoop dat het bij jou ook nog snel zal draaien! Moet er niet aan denken om een keizersnede te krijgen, ben als de dood om gesneden te moeten worden, maar een stuitbevalling durf ik mn kindje weer niet aan te doen. Pfff spannend allemaal!!!
hey rosje, ja pff dat is het heel zeker, spannend! ik moet zeggen, als de kleine hier met het hoofdje onder ligt, voelde ik in mijn liezen en achter mijn schaambot een soort gefriemel, handjes? een stuk zachter dan voeten iig hahaha. ikzelf wordt ingeleid rond week 38, maar toen we dit bespraken vorige week lag ze met haar bolletje onder, dus het hele protocol zal wel weer aangepast worden denk ik zo.. praat met je vk of gyn over je angsten!! zo ga ik bijv. vragen om een echo op het moment dat ik binnenkom met eventuele weeen, om te kijken hoe ze ligt, want een stuitbevalling wil ik echt niet!! al waren mijn vorige bevallingen 6 en 3 uurtjes , dadelijk heb ik nog geen tijd meer om in het zh te komen ofzo.. nouja, de meeste spook scenarios passeren hier de revue op dit moment