Stuitligging?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jessje003, 4 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessje003

Jessje003 Bekend lid

10 mrt 2014
    644
    0
    16
    NULL
    Hoi!

Ik ben nu 34 weken zwanger en onze kleine ligt onwijs hoog met haar hoofdje! Iedereen zegt dat ze nog kan draaien, maar ik heb er mijn twijfels bij. Ze ligt al zo lang in deze zelfde houding en zowat met haar hoofdje in mijn ribbenkast! Volgende week Donderdag hebben we de groei echo. Ben zo benieuwd!!

Zijn er mensen hier die ditzelfde hebben meegemaakt of meemaken? Hoe is het bij jullie gegaan of hoe gaat het bij jullie? Welke keuzes hebben jullie gemaakt? (Uitwendig draaien of niet... Keizersnede ... Etc)
    Ben heel benieuwd!

2. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yep :D hier ook een zoon die altijd in stuit lag! Nou ja een keer niet...
    Ik had ook echt een gevoel dat hij lekker zo zou blijven liggen. Iedereen zei maar, die draait vast nog hij heeft plek genoeg. Ik wist wel beter hoor :D

Hij is uiteindelijk met een keizersnede gehaald....draaipogingen enz wilde ik allemaal niet, hij koos hiervoor laat m maar lekker zo blijven zitten dacht ik altijd

3. samaa

samaa Niet meer actief

Hoi ik heb hier ervaring mee!

Onze dochter lag al vanaf 20 wkn in stuit. Ik was er vanaf 30 wkn van overtuigd dat ze niet zelf meer ging draaien... met 36 wkn zouden we een draaipoging laten doen, maar toen bleek ik te weinig vruchtwater te hebben dus ging het niet door. Was eigenlijk wel opgelucht, vond het best wel eng namelijk. (Teveel op Internet gelezen )

Ik werd doorverwezen naar de gyn, en hij stelde een stuitbevalling voor maar dat zag ik niet zitten, gezien de mogelijke complicaties en ik Was bang voor een spoedkeizersnede waarbij ik bang was dat ik de eerste momenten met mijn kind zou missen...
    daarom gekozen voor een geplande keizersnede. Gevraagd of het een gentle sectio kon worden, zodat ik mijn dochter meteen vast kon houden en dat was mogelijk. :D
    uiteindelijk braken mijn vliezen spontaan met 37+5 en werd het dus een soort van ongeplande keizersnede, gelukkig werd er wel rekening met mijn wensen gehouden.

Achteraf blij hoe het allemaal gelopen is. Jolée zal haar reden gehad hebben om in stuit te blijven liggen, blij dat ze niet gedraaid mocht worden.
    De keuze wat te doen moet je zelf maken als je kindje in stuit blijft liggen. Praat erover met je partner en win informatie in over voor en nadelen. Maak een keuze waar jij je goed bij voelt.

Wens je heel veel succes, misschien draait je kindje toch nog

4. samaa

samaa Niet meer actief

5. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Ja onze jongste heeft heel de zwangerschap in stuit gelegen... Met precies 36 weken zou ze gedraaid worden met 35.6 zei ik tegen mijn man volgens mij is ze gedraaid (liep 4 a 5 weken voor op groei)
    We kwamen de volgende dag bij de gyn en ik zei volgens mij ligt ze goed... Ze voelt en ze dacht het ook en ja hoor de echo liet het zien ze was netjes omgedraaid en lag al wat ingedaald.

Het kan echt ik had de hoop ook opgegeven :D

6. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier trouwens ook een spontane keizersnede gekregen want meneer kwam een week voor de geplande.
    Heb hem ook direct bij me gehouden nadat hij gecontroleerd was door de arts..... Geen moment van me weggeweest en hij heeft zelf al gedronken bij mij, hij was 10 minuten op de wereld. De verpleegkundige ondersteunde zijn hoofd want ik kon immers niks, je handen zitte vast :D

7. samaa

samaa Niet meer actief

Ik heb haar direct bij me gekregen en na 10 min meegegeven voor controle vond ik namelijk toch wel even fijn. Vriend en dochter kwamen op de verkoever toen weer bij mij, daar kreeg ze het eerste flesje. Jammer dat je handen vast zaten, bij mij werden ze los gemaakt toen ze geboren werd

8. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Hier een heel bewegelijk meisje dat tot iig 34 weken nog koppeltje aan duikelen was... waarschijnlijk werd ze op een morgen wakker en zat ze vast... verkeerd om jammer genoeg.

Ik was toen ruim 36 weken. Twee keer draaipoging gedaan maar ze zit echt vast. Ze ligt in een onvolledige stuit netjes met der beentjes omhoog en der kontje ingedaald dus ik ga proberen om natuurlijk te bevallen.

Succes met het maken van jouw keuze.

9. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

5 nov 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met 34 weken in stuitligging, met 36 weken draaipoging gehad maar ze lag al te vast. Mocht uiteindelijk kiezen van m'n gynaecoloog wat ik zelf wilde. Koos zelf voor natuurlijke bevalling. Is me uitstekend bevallen!!
    Deze kleine nu ligt ook nog in stuit. Hoop natuurlijk op dag ze nog draait of dat de draaipoging die we nu een week eerder gaan doen mocht dat mogelijk zijn. Kleine ligt nl met 1 been omhoog en 1 been omlaag.. Mocht het allemaal niet lukken hoop ik wederom op een natuurlijke stuitbevalling.

10. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    waarom zijn je handen vast bij een keizersnee?

11. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een hele Gentle sectio was bij mij niet mogelijk omdat het s'nachts is en de operatie kamer dan op temperatuur moet zijn.

De gyneacoloog van mij heeft ervoor gezorgd dat wij deze dingen toch konden doen.... Hij kwam bij me en mocht lekker op me liggen met een warmte deken. In principe had ik m pas moge hebben na de uitslaapkamer. Dus ik was al ontzetten blij met dit alles :)

12. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier ook 1 die lang in een stuit had gelegen. Met 36+1 draaide ze spontaan. Ben die dag met mijn benen omhoog op bed gaan liggen en handen onder op mijn buik gelegd. Zo heel rustig een uur gelegen en wat gedommeld terwijl mevrouw vanbinnen de boel verbouwde. Achteraf bleek dat ze toen aan het draaien was.
    Anders was ik voor een draaipoging gegaan en als dat ook niet had gewerkt voor een natuurlijke bevalling (tenzij het echt niet verantwoord was natuurlijk).
    Laat je goed voorlichten door je vk of gyn en stel vooral vragen. Voelt iets niet goed of ben je het er niet mee eens: trek vooral je mond open.

13. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Mijn kleine lag vanaf 20 weken in een stuit. Vanaf week 33 ben ik begonnen met moxa therapie. Of het geholpen heeft weet ik niet. Maar de kleine werd wel heel beweeglijk en na 1,5 week is ie gedraait en ligt nu mooi met zn hoofdje beneden. Dus dat is het proberen waard vind ik.

14. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Ben erg benieuwd.. Mijn dame draait namelijk graag alle kanten op en hoop dat wanneer ze vast komt te liggen dat dat de goede kant is :)
    Maar gelukkig heb ik nog even te gaan

15. LaRambla

LaRambla Actief lid

15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    Jup, hier van dwarsligging naar stuitligging met haar voeten naar beneden. Versiepoging mocht niet baten, vond het ook geen fijne ervaring btw..

Geplande gentle sectio gehad en ik vond het een mooie ervaring. Natuurlijk vond ik het jammer dat natuurlijk niet kon (vanwege voeten naar beneden, eerste kindje en buikspieren) maar ik heb niet het idee dat mijn lichaam gefaald heeft of ik iets gemist heb.

Beeb is direct na de controles op de ok op mijn borst gelegd en is de 48 uur daarna niet bij me weggeweest. Na 48 uur weer thuis en ik voelde me heel goed en nog steeds! Liep na een week alweer buiten en in m'n kraamweek was ik de was al aan het doen en deed ik de douche al uit. Morgen naar de gyn en dan mag ik eindelijk weer gaan voetballen! Had dit graag al eerder gedaan! Maar hier ook geen last gehad van de wond, niks!

16. samaa

samaa Niet meer actief

Even off topic, sorry!

LaRambla leuk om te lezen dat het goed met je gaat!

17. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ha Joanne,
    Hier lag de baby al vanaf een week of 25 in stuit. Met 36 weken heb ik een uitwendige versie gehad. Dat viel me enorm mee! Het was niet aangenaam maar ook niet extreem pijnlijk. Goed doorademen en ontspannen hielp. Ik heb het door de gynaecoloog laten doen in een zh waar ze heel veel versies doen; zou ik aanraden. Het duurde maar 5 minuten en sindsdien is ie keurig met z'n hoofd naar beneden blijven liggen.

Ik zou je een versie dus absoluut aanraden. Als het lukt, heb je een hele zorg minder. Lukt het niet , laat je dan gewoon goed adviseren. Succes!

18. Waaghals

Waaghals Actief lid

20 okt 2012
    250
    0
    0
    Verpleegkundige
    Woerden
    Vorige zwangerschap lag dochter lief met 34 weken nog in stuit toen op advies voetreflextherapie en moxa gedaan.
    Bij 36 weken naar zkh voor versie daarvoor moet je eerst een uur aan ctg voor hartslag toen werd mn buik echt een golfslagbad niet normaal zei tegen mn man dit moet je echt filmen volgens mij is ze zich nu aan t omdraaien.....geloof t of niet gynacoloog komt na een uur zet de echo kop erop en jawel hoor keurig met dr hoofd naar beneden haha de wonderen zijn de wereld nog niet uit
    Nu ligt deze dame/heer afgelopen vrijdag ook nog in stuit hopelijk gaat t deze x net zo nu over 2 weken terug voor echo om te kijken hoe beebje ligt,maak er iig nog niet druk om

19. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.277
    1.440
    113
    Mijn zoon lag ook in stuit. Ze wilde hem eerst gaan draaien maar ivm te weinig vruchtwater hebben ze een keizersnede gepland. Als ik heel eerlijk ben vond ik die keizersnede best wel relaxed. Ik zou het echt niet erg vinden als ik deze zwangerschap er weer een krijg. Ik kan me niet herinneren dat mijn handen vast zaten tijdens de keizersnede maar ik heb er ook niet echt opgelet.

20. Jessje003

Jessje003 Bekend lid

10 mrt 2014
    644
    0
    16
    NULL
    Oke het kan dus echt nog alle kanten op. Nu wordt dat in mijn omgeving ook wel gezegd, maar ik heb zelf het idee dat ons meisje niet meer gaat draaien, omdat ze dus al heel lang zo ligt.

Nu vraag ik me af wat erger is; een gewone bevalling of keizersnede...
    Nog een week en dan kunnen we zien of madame met haar hoofdje naar beneden ligt of niet..

Deel Deze Pagina