Sinds een paar dagen heb ik elke keer op de fiets echt hele felle pijn linksonder in mijn buik. Het is zo pijnlijk dat ik gewoon moeite heb met ademhalen. Na het fietsen is het weer weg en trekt ook weg als ik niet trap. Ik vermoed dat het bandenpijn is. Maar daar kan ik niks aan doen of wel? Ik fiets dagelijks van en naar school. Ruim 1 km heen en terug. Lopend kan wel maar dat red ik waarschijnlijk niet eens meer met mijn bekken iemand tips?
Tijdens mijn 2e zwangerschap kreeg ik al vrij vroeg last met fietsen, stekende pijnen die volgens mij idd van banden kwamen. En als ik dan ook nog een beetje heuvel op moest fietsen kreeg ik ook nog harde buiken. Begon rond 15-16 wkn. Werd steeds erger en duurde ook steeds langer voordat het wegtrok (steeds sneller en meer harde buiken ook), waardoor ik na 25 wkn gestopt ben met fietsen. Het ging gewoon niet meer... Dus sorry geen tips (ik had ook bekkeninstabiliteit, lopen was bij mij ook geen optie) ik ben toen alles met de bus gaan doen...
Ja hier is de bus ook geen optie.. die rijdt hier in het dorp niet rond haha. Dus dat wordt binnenkort toch lopen/waggelen denk ik.
Ik heb ook wel eens last van bandenpijn tijdens het fietsen, maar meestal trekt het uiteindelijk vanzelf weer weg. Helaas heb ik ook geen tips, behalve wat rustiger aan doen, langzamer fietsen. Ik heb juist veel meer last ervan met lopen. Ook was het bij mij een maand geleden veel erger dan nu. Ik ben nu 28 weken.
Bij mij hielp het als ik mijn hand op mijn buik hield. Ik had ook zo'n bekkenband (simpele van merk Anita). Dat gaf ook wel wat ondersteuning voor mijn band op die ene plek. Na de 30 weken werd het wel echt vervelend, ook omdat ik vaak met een kleuter achterop fietste die ik daar ook nog op moest tillen. Ik had gelukkig een auto voor de deur..
Ja hier ook met kleuter achterop. Hij fietst nog niet zelf helaas. Of nou ja, bijna kleuter haha. Het ging vandaag ietsje beter met wijdbeens fietsen. Hopelijk hou ik het nog even vol.
Ik heb dat ook met fietsen...maar ja lopen is niet te doen. Ik fiets wijdbeens en echt zo langzaam dat ik bijna achteruit ga. Mijn dochter zit ook nog achterop. Als zij op haar fietsje ernaast zou fietsen zou het alleen maar gevaarlijker zijn.