Stuitligging?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jessje003, 4 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

5 nov 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier juist bang dat ik deze keer niet natuurlijke stuitbevalling mag bevallen als ze nog steeds in stuit ligt en dat het dan juist een keizersnee wordt. Daar zie ik zo onwijs tegenop!

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    H
    Dat kan ik me dan wel weer voorstellen. Ik had ff niet meegekregen dat jouw kindje al aardig groot ook is. Ik zal rond de 38 weken (als ik dan nog niet bevallen) ben ingeleid worden. Hoe groter een kindje is en dus hoe langer het blijft zitten, hoe spannender mij ook een vaginale bevalling lijkt!

Queenc, tuurlijk mag ze bang zijn. Iedereen mag bang zijn waar ie bang voor wil zijn. Het verbaasde me alleen. Ik zou een gat in de lucht springen nl als het alsnog een head first ligging zou worden.
    Het hoeft je dus ook niet te verbazen 'hoe er wordt gedaan als iemand graag een keizersnede wenst' want er zit geen enkel waarde oordeel in mijn berichtje. Dit in tegenstelling tot jouw berichtje.
    Mij lijkt een keizersnede alleen zeer heftig en ik ben juist bang voor een keizersnede ;)
    De grote buikoperatie, het herstel lijkt me afschuwelijk en ook niet de fijne kraamtijd die ik met dochterlief had opnieuw mee te mogen maken lijkt me heel beangstigend.

3. Jessje003

Jessje003 Bekend lid

10 mrt 2014
    644
    0
    16
    NULL
    @mamaprinsesje; ben je dan niet bang voor de complicaties met een stuitbevalling??

De keizersnee is gepland. Ik vind het echt heel erg spannend! Wel een gek idee; nu weten we wanneer ze komt...

4. BabyCoco

BabyCoco Lid

11 jan 2015
    36
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Hoi allemaal,

Hier ook een kindje in stuitligging, dat bleek afgelopen week bij de liggingsecho. Ik ben morgen 36 weken zwanger en als ons baby'tje morgen nog in stuit ligt, dan kan er donderdagochtend een draaipoging worden gedaan. Erg spannend allemaal!
    Ik vind vooral de onzekerheid erg lastig, want wat gebeurt er als de bevalling vannacht plotseling begint? Ik zie een vaginale stuitbevalling in ieder geval echt niet zitten. Het mooiste zou zijn als morgen blijkt dat ons kindje vanzelf gedraaid is, maar geen idee hoe groot die kans is.
    Ik blijf dit topic in elk geval volgen en ben benieuwd hoe het met jullie gaat 😊

5. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

5 nov 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jessje003: nee totaal niet. Ben bij m'n eerste ook bevallen met een natuurlijke stuit bevallig en ging super goed! Ben ook met 3 uurtjes na de eerste weeë al bevallen dus ging ook super snel.
    Ben juist bang boor complicaties met een keizersnee. Is een flinke operatie, heb in het verleden al twee keer geopereerd en ben daar toch maanden last van gehad. En met nog een kleintje thuis te hebben lopen, zie ik het niet zitten om nachtenlang wakker te liggen van de pijn. Plus ben ik bang voor een minder goede binding en dat m'n borstvoeding niet op gang komt.
    Bij m'n vorige bevalling had ik alle vertrouwen in m'n lichaam dat ik het kon, er zou wel een goede rede zijn waarom m'n dochter in een stuit lag, en dat dit het beste was volgens den natuur (klinkt er zweverig, haha en dat ben ik helemaal niet)

6. Jessje003

Jessje003 Bekend lid

10 mrt 2014
    644
    0
    16
    NULL
    Spannend babycoco!! Ik ben heel erg benieuwd hoe die draaipoging zal gaan bij je!

mamaprinsesje tja je hebt natuurlijk bij ieder dingetje wel een positief of een negatief verhaal. Denk dat iedereen gwn moet doen wat voor hem of haar het beste voelt. Ik ben veel te bang voor complicaties bij een stuitbevalling, heb die nachten met pijn er wel voor over dan ;)

7. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Je weet het nog steeds niet, alleen een uiterlijke datum ;) Onze kleine man lag ook al vanaf 20 weken met z'n billen in m'n bekken te loungen, had ook al vanaf 25 weken het idee dat hij niet zou gaan draaien en dat is ook uitgekomen. Ik wilde ook geen risico lopen met m'n kindje dus had een keizersnede gepland, maar wel gezegd stel het begint spontaan en hij ligt gunstig/is klein dan wil ik het natuurlijk proberen. Uiteindelijk braken met 36+5 m'n vliezen en kwam de bevalling snel op gang, in eerste instantie dachten ze dat ik natuurlijk zou kunnen bevallen door de gunstige ligging, maar bij het toucheren voelde ze toch een beetje die de boel blokkeerde dus werd het alsnog een keizersnede. Helaas heb ik geen gentle sectio gehad, ik heb m'n kleine mannetje maar heel even gezien en kon hem pas vasthouden op de kinderafdeling ruim 2 uur later :( Voor de volgende zal ik dus zeker een natuurlijke bevalling proberen als de situatie het toelaat, maar helaas heb je het niet altijd voor het zeggen!

8. BabyCoco

BabyCoco Lid

11 jan 2015
    36
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Jessje003, hoe is het nu? Bij hoeveel weken is de keizersnede gepland (38/39)? En komt de datum al in zicht? Heb je gevraagd wat er zou gebeuren als voor die datum toch ineens je bevalling zou beginnen? Wordt het dan een spoedkeizersnede?

Bij mij bleek vandaag dat mijn baby'tje nog steeds in een stuit ligt. Er is donderdagochtend een versie ingepland. Heel spannend!

9. ukkie91

ukkie91 Lid

29 okt 2014
    26
    1
    1
    NULL
    NULL
    @ Jessje003 gelukkig weet je nu wel waar je aan toe bent.
    en babycoco hoe is de draaipoging verlopen? Is het ze gelukt?
    Ik moet nog een paar dagen afwachten, aankomende woensdag op gesprek bij de gynaecoloog en dan bekijken hoe de kleine dame erbij ligt en wat we dan gaan doen.
    Vind het wel erg spannend maar aan de bewegingen te voelen is ze nog steeds niet gedraaid, ze ligt overigens al vanaf een week of 30 zo dus of ze zelf dan nog zou draaien..... de tijd zal het leren..:)

10. Jessje003

Jessje003 Bekend lid

10 mrt 2014
    644
    0
    16
    NULL
    Ik heb pijn. Ons meisje is zo groot dat ze steeds erger tegen mijn ribben drukt. Ik heb gevraagd of de keizersnede eerder kan maar dat doen ze niet. Mocht ze toch eerder komen dan wordt het alsnog een keizersnede.. Ze draait toch niet meer.

Hoe ging de versie??

11. ukkie91

ukkie91 Lid

29 okt 2014
    26
    1
    1
    NULL
    NULL
    Ow balen zeg jessje003, in welke week doen ze de keizersnede dan?

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Joehoe!!! Positief berichtje!!!

Mijn onderste kindje is tussen de 35.2 en 36.2 in hoofdligging gaan liggen!!!! En dat in een buik waar dus twee kindjes in liggen!! Was het de moxa? Was het stom toeval? Of m'n lange wandeling van gisteren (sinds gisteren bizar veel extra harde buiken!!)

Het maakt me niet uit wat het was! Ik ben zielsgelukkig!!! :)

13. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

5 nov 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn!! Lekker zeg!

Hier nog steeds in stuit, mocht ze voor dinsdag niet gedraaid zijn, gaan ze de Gynecoloog vragen me voor de 36 weken nog een draaipoging te laten doen. Zit niet al teveel ruimte in m'n buik, en met eerste dochter ook niet gelukt met 36 weken.
    Probeer er zo positief mogelijk in te staan en te denken dat het deze keer gewoon wel gaat lukken!

14. Jessje003

Jessje003 Bekend lid

10 mrt 2014
    644
    0
    16
    NULL
    Wauw klinkt goed! Ik ben blij voor je!

Hier nog steeds hetzelfde. In stuit en niet ingedaald. Ze weegt nu al 8 pond en is net zo groot als een volgroeide baby bij geboorte...!
    Dus ja...keizersnede is gepland en die datum zal het vast gaan worden ook. Draaien doet ze toch niet meer...

Wanneer de keizersnede gepland is houden we uiteraard voor ons zelf ;)

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat jammer dat jullie kindjes (nog) niet gedraaid zijn. Ik hoop dat ze nog wel alsnog gaan draaien. Wat betreft de grootte van de kindjes en ruimte en indalen... Mijn onderste kindje was al met de stuit ingedaald en beide groeien volgend het eenling lijntje. Dus in mijn buik MET twee kindjes was er eigenlijk geen ruimte meer om te draaien en toch is het gebeurt!!

Hier ook de inleiding alvast ingeplannend. Maar ook wij houden die datum nog ff voor ons ;)

16. ukkie91

ukkie91 Lid

29 okt 2014
    26
    1
    1
    NULL
    NULL
    Wat goed maartje84!!
    Hier ook nog geen verandering, morgen gaan ze de draaipoging doen lukt dit niet gaan we een datum prikken voor de keizersnede..

17. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
  18. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ jessje: stel je kindje draait toch nog, laat je dan niet bang maken als er bij echo's wordt gezegd dat je een groot kindje krijgt hoor! De echo's zitten er ook nogal eens naast, zo was dat hier ook het geval.
    Mijn zoontje lag ook in stuit en mede daardoor en doordat er gezegd werd dat het een 9 ponder zou zijn en hij een groot hoofdje had, hebben we gekozen voor de keizersnede.
    Ik zag zelf al heel de tijd beelden voor me van een reuzenbaby met een heel groot hoofd en maakte mij vooral over dat hoofdje soms echt wel even wat zorgen omdat het steeds zo nadrukkelijk werd benoemd.
    Na de geboorte schrok ik dan ook nogal toen het toch een kleine baby was :) Nog geen 7 pond en zijn hoofdje heeft tot zeker 1,5 jaar onder de gemiddelde lijn gezeten!

Meiden, succes allemaal met de keizersnede! Hopelijk verlopen ze bij jullie allemaal voorspoedig!

19. Jessje003

Jessje003 Bekend lid

10 mrt 2014
    644
    0
    16
    NULL
    Vanaf begin af aan hebben ze ons meisje groot gemeten em helemaal nu schijnt ze een groeispurt te maken. Ach we zullen zien. Ik ben gisteren gebeld door Gynaecoloog en krijg de keizersnede toch eerder!

Deel Deze Pagina