Ik had al een beetje voorweeen. Niks geks dus. Vrijdag voelde ik me fit en heb dus aardig wat gedaan in huis, niet zwaar getild of zo, maar wel de tuin aangeveegd/gestofzuigd onder de bank enz. in rustig tempo. Gisteren begon rustig. Uitgeslapen en tussen de middag en daarna wat visite. Man deed bijna alles. Ik tilde nog wel huilende zoon op en een tripptrap stoel die in de regen stond buiten moest naar binnen. Toen ik rond 16:00 een boodschap ging doen, merkte ik wat moeite met lopen. Ging een beetje waggelen en bij de kassa stilstaan voelde ook niet fijn. In de auto voelde ik al wat pijn aan mijn buik. Het voelt als een combi van een harde buik, alsof ik iets heb gegeten waar maag/darmen moeite mee hebben, spierpijn in buikspieren en als ik druk waar de baby ligt voelt het ook pijnlijk. Opstaan en omdraaien is pijnlijk. Ik voel het overal. Van beneden naar boven en links en rechts. Ik ken dit helemaal niet van de zwangerschap van onze eerste zoon. Vk is gisteren geweest, zij vond het niet verontrustend, heeft me onderzocht en ontsluiting gecheckt. Was een krappe 1 cm. Baarmoedermond ligt nog achter en is niet echt week. Hartslag baby prima. Toch voelt het gek. Ik ben net een omaatje. Wie herkent dit?
Vervelend dat je je zo voelt zeg! Ik herken de spierpijn en dat het lichaam zeer doet met van alles. Ik zie het als de laatste zware loodjes. We zijn er bijna Probeer wat meer te rusten, hopelijk gaat het dan beter
Pff, gelukkig een beetje herkenning van jou.. hoewel ik je beter gun dat je op wolkjes loopt natuurlijk Ik realiseer me nu wel hoe makkelijk ik door mijn eerste zwangerschap ben gefietst. Geen pijntje of voorwerk vooraf.
Erg rot idd. Ik heb het helaas al vanaf de 18e week regelmatig . Ben ook deze keer weer heel blij als de missie volbracht is
Mwa niet echt bedrust maar wel veel plat ja. Bij dl idd vanaf 18 wk plat gelegen, maar dat is nu niet haalbaar met een dreumes in huis. Heb goede en slechte dagen. Net 2 heel goede weken gehad eigenlijk, vandaag weer een k.. dag helaas. Maar jij mag nu toch gewoon bevallen? Bij dl ben ik vanaf 36 weken weer op de been gegaan, dl is met 37.4 geboren.
Jemig, jullie hebben wel serieuze klachten zeg. Wat ontzetend vervelend. @madelein, had je dit bij al je zwangerschappen? Ik was 29 sept. uitgerekend. Vandaag ging het veel beter. Hoewel ik wel merk dat ik sneller aan de max zit. Maar 2 voorweetjes gehad. Rustige buik. Maar ik hoop dat het gauw een keertje doorzet. Ik ben er wel klaar voor..
Voorweeën heb ik nog niet echt last van gehad, maar de buikpijn en spierpijn herken ik enorm. Denk dat het echt door het gewicht komt, in combinatie met de druk van de baby down under. Zowat alles doet me pijn; opstaan, omdraaien in bed, mijn voet optillen om een broek aan te trekken... Als ik opsta vanuit de bank moet ik de eerste twee stappen echt ondersteuning hebben omdat het anders te veel pijn doet. Sterkte met de laatste loodjes, we zijn even ver dus I FEEL YOU!
Aah dat is fijn! Nog zo iemand als ik haha. Helaas vannacht slecht geslapen. Kwam niet door mijn lijf trouwens. Iedereen hier is onrustig. Mijn zoon droomde, was bang en checkte een paar keer of wij er nog wel waren. De hond ging vannacht door het klepje en durfde niet meer terug omdat er dauw op de tegels lag. En daarna maakte hij ons nog eens wakker omdat hij brokjes ging eten (!), maar er eentje onder de kast was gerold. Pffff. Wat een villa kakelbont is het toch soms. Maar toen stond ik om 06:00 op om zl richting wc te begeleiden en daar drupte wat langs mn benen. Ik heb het opgevangen en het was inderdaad vruchtwater. Inmiddels is het gestopt. En de weetjes ook. Ze waren iets sterker als de voorweeen die ik ken, maar nog steeds kort en ik denk iets van 3 in een half uur. Nu maar even terug mijn nest in. Oma past even op. Hopelijk kan ik even slapen nog. Hoe gaat het met jou nachten, Jeshh? En pioenroos?
Jep helaas wel. Het valt deze zwangerschap nog mee eigenlijk, waarschijnlijk omdat ik nu extra progesteron spuit. Oe spannend zeg!! Zet hem op!
@samarinde01 Hahaha ik moet wel lachen om jullie hond Maar jee spannend dat je vliezen zijn gebroken! Dan kan het echt niet lang meer duren meid! De nachten hier zijn wisselend, meestal word ik een keer of 2 wakker van buikpijn (druk, banden enz) en moet ik ook even naar het toilet. Maar soms slaap ik vanaf 4 uur niet meer en lig ik op de bank tv te kijken om rond een uur of 7 uitgeput in slaap te vallen. Slaap nog even lekker!
@samarinde01 jeeejtje wat spannend meid! Hopelijk zet het door. Zet um op Ik kan even niet anders dan klagen, ben het zat
Ik las het in een ander topic idd. Wat kan je je dan even moedeloos voelen he? Maar het is goed om dat te uitten joh. Dan kan het weg, je hoofd en je lijf uit. Dat is weer bevordelijk en wie weet slaat het dan ineens om! Dus klaag maar raak hier. Hoor mij die peptalk eens schrijven. Ik was net zelf nog in tranen . Het spannends vind ik het idee van een medische bevalling als het niet vanzelf op gang komt de komende uren. Dat maakte me helemaal van slag. Maar goed.. even omdenken. De vliezen zijn waarschijnlijk hoog gescheurd, dat is een teken dat de baby er wel aan toe is. Mijn lijf doet wel ièts dus. Net heerlijk geknuffeld met mijn kleine kereltje. Goed voor de endorfines, dacht ik zo. De hond is weer rustig, jeshh. Die kruipt net bij mijn man op schoot. Het is gewoon een peuter erbij haha. En ik heb een bak ijs gekocht. Daar ga ik nu even flink wat uitscheppen. Ik wens jullie allemaal een hele fijne, rustige nacht toe!! Of een nacht met veel onrust, maar dan ook resultaat!
Lief je peptalk! Zou ik jou ook eens oppeppen Bij mijn eerste had ik een hoge vliesscheur. Dit gebeurde op woensdagnacht om 1:00 uur. Donderdag geen weeën. Vrijdag ctg en onregelmatige weeën. Zaterdag zal ik om 08:00 worden ingeleid. Maar wat denk je, vrijdagavond om 20:00 regelmatige pijnlijke weeën. Zaterdagochtend om half 8 is ze geboren Het kan dus echt dat het zelf op gang komt, ook al denk je dat het niet meer gaat gebeuren. Blijf in beweging, de zwaartekracht doet wonderen! Nou hopelijk zet het door bij je x
Wat een mooi scenario, daar doe ik het voor! Ik probeer steeds mijn hoofd rustig houden en zenuwen uit te bannen. Ook met mijn hypnobirthing ontspannings mp3tjes. Dat lijkt te werken. En je mooie, positieve verhaal helpt ook echt! Heb een onrustige buik- nachtje achter de rug met veel gerommel. Kruiken tegen buik en rug hielpen een beetje om toch te kunnen slapen. Kom net van het ziekenhuis, alwaar ze me hebben onderzocht en we er toch vanuit gaan dat de vliezen niet zijn gescheurd. Ik ben zo opgelucht! Ik vond ze ook enorm met mij meedenken en mijn zorgen (voor medische toestanden) serieus nemen. Nu ligt het overleg bij mijn vk. Hoe lang ze me nog willen laten lopen. Hoe is het met jou status, @Pioenroos92? En met jou @jeshh?
Ja wat fijn dat de vliezen in ieder geval niet gescheurd zijn! Dat scheelt wel qua haast en zorgen! En fijn dat ze je zo goed in de gaten houden. Hier nog steeds niks. Geen gerommel, geen krampen, geen harde buiken, niks. Hier ook fantastisch goede begeleiding ivm ons mmm-traject (angsten, zorgen enz.) en daar ben ik ontzettend blij en dankbaar voor!
Ohh wat spannend!! Ben benieuwd hoe ze het nu aan gaan pakken bij je. Hou je ons op de hoogte Hier gaat het een stuk beter! Vannacht redelijk geslapen en nu eventjes liggen op de bank. Tis gewoon afwachten..