Ik heb hem wel op me gekregen na de geboorte. Het is wel zo dat het niet meteen gebeurt, ze nemen hem eerst even mee naar een kamertje om te checken, en toen kwam papa met hem aanlopen en mocht ik hem een tijdje vasthouden en knuffelen, terwijl ze aan de andere kant van de doek al begonnen waren met het naaiwerk. Maar nu heb ik wel makkelijk lullen, heb ook al een vaginale bevalling meegemaakt, maar misschien beurt dit jullie op, ik vind dus de KS 10x makkelijker dan een vaginale bevalling Ik was veel sneller weer op de been, geen pijn bij plassen, zitten, lopen en sex. Extra lang en veel kraamhulp. De baby was supergaaf, die heeft totaal niks te lijden gehad. Volgens de man van mijn nicht, hij is Neonatoloog, is een ks voor de baby veel minder traumatisch dan een vaginale geboorte. En vaginaal of niet, wat je er voor terug krijgt is priceless!
Dat vond ik dus ook verschrikkelijk, ik wilde haar zo graag meteen bij me hebben. Helaas had ze vruchtwater binnengekregen en moest ze meteen naar de ka in een kamertje achter mij. Toen ze eindelijk bij me werd gebracht was ze natuurlijk al ingewikkeld in doeken en een mutsje op. Echt knuffelen was er niet bij aangezien ik plat op mijn rug lag en aan allerlei snoeren ed vastzat. Gelukkig hebben we het daarna ruimschoots goedgemaakt maar dit was mijn ervaring.
dames een vraagje mss een gekke..Als je een ks hebt gehad heb je dan ook net als bij een vaginale bevalling weken de zwangerschapsbloeding of is dit niet so
ja, je krijgt ook als je een ks hebt gehad gewoon 'de zwangerschapsbloeding'/'kraamzuivering'. Dit komt nl van de wond die de placenta achterlaat in je baarmoeder.
Yep, hetzelfde als na een vaginale, je krijgt dus ook de zogenaamde naweeën. Misschien nog handig te vermelden dat mijn vaginale bevalling een gewone normale bevalling is geweest, dus geen bijzonderheden. Maar toch gaat mn voorkeur naar een ks.
Is helemaal geen gekke vraag, veel mensen denken inderdaad dat je niet meer vloeit na een ks. Ik heb 10 weken gevloeid dus het hoort er gewoon bij, hoe je ook bevalt.
Matthew lag ook in onvolkomen stuitligging. Hij is geboren via vaginale stuitbevalling na 40 weken + 2 dgn zwangerschap. 's Nachts om 02.30 uur brak de vliezen. 05.30 uur de eerste weeën 12.00 uur de volledige ontsluiting 12.42 uur is Matthew geboren na de persweeën, eerst was de billetjes buiten, dan 2e perswee de romp+ ledematen. Geen perswee meer, uit eigen kracht nogmaals persen kwam het hoofdje als laatst uit. Matthew is kerngezond. Het valt echt wel mee met de bevalling, wel moest ik in het ziekenhuis bevallen omdat hij in de stuit lag. Voor jou veel succes!
Ohja, ik mag geen keizersnede krijgen omdat het anders de risico's aan kleven. De gyn. adviseert me om via de normale (=vaginale) bevalling doen. Mocht er misgaan is de KS altijd de laaste ingreep.
bolbuikje,maeve,manuela:bedankt ladies dan weet ik dat en kan ik daar ook rekening mee houden wist het echt niet bedankt miranda
krijg vandaag de dd door van de definitieve dd van de ks..voelt wel raar eigenlijk je weet natuurlijk maar nooit wat er gaat gebeuren tot die tijd maar k heb echt veel last van harde buiken en k heb so een gevoel dat me buik te klein is voor me kind :S
Succes met de bevalling! Zal niet zo heel lang meer duren, zie dat je bijna 38weken bent. We (tenminste ik) horen graag hoe het 'bevallen' is 8) .
bolbuikje:zodra het zover is zal k het gelijk melden ..k heb nu een ks datum gehad voor 10-03 dan ben ik ruim 39wkn..stel dat de bevalling nou eerder begint wat k haast bijna wel denk wat gebeurt er dan?
Suc6 en laat je gewoon gaan. Het komt allemaal goed! Denk er maar aan hoeveel moeders hebben een baby bevallen, al eeuwenlang! Liefs, Miranda
miranda:ja dat is wel waar idd vergeet dat vaak en denk alleen aan de negatieve kant..k wil er geen gehoor aan geven maar soms sta ik er bij stil en denk ik je kan er nie meer onderuit ..maar k hou me sterk en ik sla me er ook doorheen net als iedereen
Ákijk je hebt de datum meteen prijs gegeven . Heel veel succes de 10de. Als de bevalling eerder begint (je vruchtwater breekt of/en je krijg weeën) moet je (volgens mij tenminste) het ziekenhuis/de gynaecoloog bellen en word de keizersnede eerder gedaan als gepland. Je kan natuurlijk moelijk een week met weeën/gebroken vruchtwater blijven lopen omdat het pas de 10de gepland staat . Groetjes en succes.
bolbuikje: ja de dd heb ik hier neergezet hihi heb het niet eens aan iemand verteld nog behalve me man.maar je hebt idd gelijk over wat je zegt als de weeen eerder beginnen is ook wel logisch eigenlijk..had het voor de zkerheid ook nog gevraagd aan de gyn en als de weeen begnnen moet k contact met ze opnemen en dan krijg ik een spoed ks maar dat hoeft voor mij ik w8 wel netjes tot 10-3 en hopelijk die kleine ook...