Als ik het zo lees, is beebje gedraaid! Geweldig! En wennen ja, neem ik aan... steeds op iets anders instellen. Ik kom net bij de gyn vandaan; beebje ligt nog 'mooi' met koppie boven. De afspraak staat. Volgende week een geplande keizersnee. Weer een ctg ivm weinig vruchtwater maar alles is goed. Bloed afgenomen, en ik moet naar de anesthesist. Ergens ben ik wel jaloers, Almostmummy, dat beebje gedraaid is. Ik sta er echt volledig achter, keizersnee, maar nu de datum staat wordt het zo echt, ik vind het donderseng eigenlijk.
ja k ben net ook bij de gyn geweest en de kleine ligt nu eindelijk helemaal goed de vorige keer was ie wel gedraaid maar lag met ze koppie nog beetje links nu is ie precies beneden..k ben wel opgelucht de afspr van a.s. maandag voor de ks is afgezeg..wrm krijg jij eigenlijk nog een ks als je beebje goed ligt wat is bij jou de reden eigenlijk? sorry ik lees ff je reactie terug en ik zie dat je zei dat ze hoofdje nog mooi boven ligt ben er niet helemaal bij met me hoofd teveel nieuws op een dag
Nou fijn hoor Almostmummy! Wel gek idd dat je je nu weer ergens anders op moet instellen. Ik ben gister ook weer geweest en de baby ligt vast met zijn bips. Dus die gaat niet meer draaien. Dinsdag mag ik terug (dan ben ik 38 weken) en krijg ik weer een groei echo en dan zullen we waarschijnlijk de afspraak voor de KS maken. brrrrrrrrrrrrr ik vind het ook doodeng!
ahaha nou natasja ik heb een ding geleerd en dat is dat je het maar nooit weet met die kleintjes..het kan zo binnen no time veranderen..maar heeeeeeel veel succes weet hoe je je voelt..en laat ons weten hoe het gegaan is
Kan ik me goed voorstellen hoor! Toch fijn, ik hoop dat je beebje nu bij zijn/haar mening blijft en mooi zo blijft liggen! @ Natasja: heel veel succes meid. Het is een beetje aant bezinken bij me, maar blijft eng.... weet dus helemaal wat je meemaakt! Hebben ze al iets gezegd over de grootte van je beebje? Wat een eigenwijsjes he, die beebjes
ja dat doe k nu ook en ik laat het over me heen komen en zie wel hoe het gaat,k ga niet meer hopen of peinzen..het enige dat ik wel hoop is dat het zo snel mogelijk achter de rug is en dat ik een "makkelijke"bevalling zal hebben
@wicjuh Op dit moment is de baby ongeveer 3100 gram. Dinsdag doen ze een meting om zeker te weten hoe groot hij is. (met 35 weken was hij 2700) Spannend he?
Nou mooi, dan is dat duidelijk toch? Deze gyn vandaag keek bij mij zo afkeurend, ik dacht ff dat ze dr best ging doen me over te halen ... overigens noemde ze wel ff de nadelen etc die aan een keizersnee zitten maar daar stopte ze nog best rap mee. Gelukkig. Niet dat ik zou gaan twijfelen, maar echt lekkerder ga je je er ook niet door voelen.
Die van mij zei gister nog wel dat ik vaginaal mocht bevallen, maar vroeg daarop, maar wat wil jij? ik gaf aan het eng te vinden, dus hij zei: nou niet doen dan.. en schreef op keizersnede.
Super besluit! Als je een stuitbevalling zelf niet ziet zitten zou ik er ook echt niet aan beginnen. En is een ks natuurlijk een prima alternatief! Dat is wel zo slim ja, zeker als je weet dat die er zijn!
Hoi meiden, Ook mijn kindje ligt nog in een stuit. Nu heeft ze nog heel even de tijd om te draaien maar heb zelf heel sterk het gevoel dat ze t allemaal wel best vind en gewoon lekker zo zal blijven liggen (zou je zoiets echt kunnen aanvoelen?). Ik ben dus ook al aan het nadenken over de manier waarop ik zou willen bevallen. Als ik aan een ks denk dat gaan mn haren al recht overeind staan, vind dat best eng maar waarom precies weet ik niet, kan er mn vinger niet echt op leggen. Weten jullie wel wat jullie eng vinden? En dan vaginaal bevallen..begin al spontaan te hyperventileren als ik denk dat ik dat zou moeten gaan doen, voel me er niet echt lekker bij dus als ik een keus krijg zal dat het m waarschijnlijk niet worden. Wat ik iig wel weet is dat ik echt echt echt hoop dat ze nog besluit te draaien omdat ik, ondanks mn angst voor de bevalling, toch wil meemaken hoe het is om je kindje op de natuurlijke manier op de wereld te zetten. Bij een ks lijkt het me zo, ja weet eigenlijk niet hoe ik het moet omschrijven..zo gepland is misschien wel het goede woord. Je krijgt je kindje wel direct te zien maar vraag me af of je hetzelfde gevoel krijgt als dat je er "zelf" zoveel moeite voor hebt gedaan? En dan nog dit. Ik ga het bij mn volgende afspraak in het ziekenhuis ook wel vragen maar misschien dat jullie daar al over geinformeerd zijn en met me zouden willen delen? Wat zijn de voordelen en de nadelen van zowel een vaginale bevalling als een ks? Liefs Jessy
http://www.lumc.nl/patfolders/patienten ... gging.html Hier staat info en worden voordelen nadelen genoemd.
Ik zie dat je bijna op 35 weken zit ... het kan idd nog uit zichzelf draaien, ze kunnen ook een draaipoging doen. Ik kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk, maar bij ons geeft keizersnee het goede gevoel. Terwijl ik er echt echt, echt niet naar uit zit te kijken. Toch hoor ik van iedereen : volg je gevoel. Vandaar dus ook een geplande keizersnee hier (tenzij beeb zich eerder meld), en ik moet zeggen dat is ook echt heel raar.. de dag gewoon al weten enzo. Laat je goed informeren in het ziekenhuis, laat je ook niks opdringen (!), en volg je gevoel.