stuitligging

Discussion in 'De bevalling' started by AlmostMummy, Feb 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Bedankt Wicjuh! Ga het meteen even lezen!

2. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Zo hier ook,
    Ik heb een angststoornis, dus weet nu al dat ik mezelf zo druk ga maken als ik de baby in een stuit eruit moet krijgen dat ik straks al hyperventilerend met angstaanvallen in bed lig.. dat lijkt me helemaal niet bevoordelijk.

Mijn zus heeft haar zoon ook dmv een keizersnede gekregen en nee.. daar was echt geen verschil te zien of te merken, dat ze er zelf niet "hard" voor had gewerkt. Onthou dat bij een ks het achteraf begint he? Je krijgt een buikoperatie, dus je krijgt het niet "gratis'

Ik heb mijn kindje net zo goed 9 maanden gedragen, dus kijk ik er net zoveel naar uit als ieder ander, kan me niet voorstellen dat het anders voelt om eindelijk mama te zijn.

Draaien kan hier niet meer dus dan blijft er weinig over he? ;)

3. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Dat is ook zo wat jij zegt Natasja, je krijgt het idd niet voor nix, we hebben er al 9 maanden lang best veel voor gedaan ;) En het allerbelangrijkste is natuurlijk dat je jezelf dan eindelijk mama gaat noemen.
    Maar wat jij hebt heb ik dus ook. Heb ook een angststoornis gecombineerd met hyperventilatie. Moet er wel bij zeggen dat ik het al een jaartje onder controle heb en er niet zo heel veel last van heb, wat echt een verademing is. Maar hoe dichterbij het komt hoe vaker ik toch merk dat ik last begin te krijgen, zo heb ik bv het gevoel dat mn keel dicht geknepen wordt of dat ik echt de meest stomste dingen bedenk zoals..wat als het allemaal mislukt? Wat als ik te veel bloed verlies bij zo'n operatie, wat als ik een paniekaanval krijg, wat als ik dood ga zonder mijn kindje vast gehouden te hebben. Voor veel mensen niet te begrijpen weet ik, maar als je die paniekaanvallen heb dan is het voor jezelf alsof je echt de dood in de ogen kijkt en probeer daar maar eens uit te komen, is echt heel naar.
    Gelukkig kan ik er meestal wel positief over denken met zo'n houding van..ach ik zie het wel en laat het lekker over me heenkomen, maar soms heb ik echt van die dagen (en vandaag is dus zo'n dag) dat ik me echt over alles al bij voorbaat druk kan maken :rolleyes:

Nou ja, we zullen zien. Misschien draait ze nog wel. Hoe dan ook..ze zal er toch een keer uitmoeten :p

4. AlmostMummy

AlmostMummy Actief lid

Nov 26, 2007
    302
    0
    0
    jess je bent nu 35 weken bij mij lag de kleine ook paar weken in de stuit en k had een ks afspraak voor a.s. maandag maar de echo wees gster uit dat de kleine vanzelf gedraaid is met 39 weken dus alles kan hihi..ik snap dat je het een moeilijke keuze vind ks of vaginaal..denk er goed over na neem er de tijd voor had ik ook gedaan en uiteindelijk doet de baby tog waar die zin in heeft..veel succes bij de beslissing..
    Ik krijg benauwde gedachten bij het feit dat de bevalling nu elk moment kan beginnen ben ook een hyperventilatie lady

5. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Bij mij lag de kleine tot 37 weken in een stuit, daarna toch nog zelf gedraaid. Dus wie weet, kan allemaal nog.

Ik zou zelf ook voor een KS gaan. Er zijn te veel dingen die mis kunnen gaan met de kleine bij een gewone bevalling. Dan zelf maar even wat langer herstellen.
    Ben toch blij dat hij zelf nog gedraaid is.

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Maar bij een ks zijn er ook nog genoeg dingen die mis kunnen gaan met de kleine ;) .
    Ieder zijn beslissing, je moet zeker doen waar je jezelf goed bij voelt!

7. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    @jessy, idd. Naar mate het dichterbij komt begin ik ook weer klachtjes te vertonen . Gister avond zat ik echt ineens op het randje.. heel nerveus, zweet brak me uit. Maar gelukkig weet ik hoe ik het onder controle moet houden.
    Nou ik kan dat er echt niet bijhebben als ik moet bevallen.

@kalush.. was de baby bij jou al ingedaald?

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Spannend hoor meiden! Een ks is zeker niet niks... mensen denken er vaak veel te licht over. Maar zoals Natasja zegt, daarna begint het pas. Je lichaam/baby is eigenlijk niet klaar voor de bevalling en dan wordt zo'n kleintje er ineens uit gehaald.

"ze" zeggen wel dat ks kindjes liever zijn omdat ze tijdens de bevalling zelf niks te lijden hebben gehad ;) Voor mij was dit wel zo want Louise is een supervoorbeeldige baby, hopelijk jullie beebjes ook!

Veel succes/sterkte voor jullie!

9. AlmostMummy

AlmostMummy Actief lid

Nov 26, 2007
    302
    0
    0
    manuela daar hopen we maar op hihi ..

10. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

Apr 14, 2006
    6,700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Voor de ks-dames hier :
    Ik begrijp dat het handig is als je extra hulp hebt ingeschakeld voor de periode nadat de kraamhulp weg is.
    In hoeverre is jullie dit vergaan; waar moet ik me op instellen? Gaat het echt niet alleen de hele dag of gaat het om wat extra hulp bij een aantal zaken?
    Ennn... hoelang?

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Je moet ongeveer 6 weken rustig aandoen. Je mag niet meer tillen dan het gewicht van je baby. Maar sommige vrouwen zijn na de ks binnen 3 weken al weer helemaal "hersteld". Ik had echt wel die 6 weken nodig...

Het is belangrijk te luisteren naar je eigen lichaam. Ik had het geluk dat mijn vriend 4 weken verlof op kon nemen en dus 24 uur per dag thuis was. Ik kon hierdoor lekker naar bed als ik daar behoefte aan had en hoefde niks in het huishouden te doen (dat kon ook niet). Louise in bad doen heb ik pas na 5 dagen voor het eerst gedaan, maar ik kon bv niet het badje aan de kant zetten ofzo, dat was veel te zwaar.

Probleem is vaak dat je het pas achteraf merkt als je teveel hebt gedaan.

12. AlmostMummy

AlmostMummy Actief lid

Nov 26, 2007
    302
    0
    0
    dat is wel het mindere aan de ks vind ik en toen ik de keus moest maken had ik daar het meeste moeite mee dat je niet zoveel kan met je kindje en veel hulp nodig hebt..maar als het niet anders kan dan moet je je daar ook niet rot over voelen daar had ik me overheen gezet..niet dat het meer nodig is hihi..

Share This Page