Ik heb me altijd afgevraagd waardoor het komt dat je vliezen breken. ( en dan niet doorgeprikt worden door de vkundige) wie weet dit en hebben jullie ook van die vragen waarvan je denkt van hmmm...Hoe zou dat nou zitten?
Volgens mij werkt het als een soort ballon toch. Als je die maar hard genoeg opblaast of vult met water dan knapt hij vanzelf. Zal met je vliezen wel net zo werken denk ik dan Wat ik me dan weer afvraag is waarom iedere zwangerschap zo anders is. Bij iedereen de griep verloopt min of meer hetzelfde bij de meeste mensen maar een zwangerschap is bij iedereen zo anders.
Toch gewoon je baby die begint te drukken en daardoor de 'ballon' laat knappen? Of dat dacht ik toch.
Hiihhii ja dat is idd ook zo een vraag. Maar ook waarom het bij jezelf anders is. Ik heb 3 totaal verschillende zwangerschappen Leeftijd zal ook wel een rol spelen want bij de eerste was ik met 22 jaar zwanger en ben nu 30.
De baby stuurt een signaal naar jouw hersenen dat ie klaar is om geboren te worden, en dan breken je vliezen
De baby scheidt inderdaad een eiwit uit als hij/zij klaar is maar dit zorgt ervoor dat de weeën beginnen. En niet voor de vliezen die breken. Nagels van de baby kunnen de vliezen breken. En inderdaad het is een soort ballon met genoeg kracht breekt hij.
Deze stofjes die vrijkomen zorgen er wel voor dat de vliezen verzwakken en dus makkelijker kunnen breken. Dezelfde soort stofjes kunnen ook vrijkomen bij infectie of bloeding, waardoor dus kans op breken vliezen en (premature) weeën toeneemt. Een kleine hoeveelheid van die stofjes zit ook in sperma, en dat is dus ook de reden dan seks de bevalling kan opwekken. Het daadwerkelijke breken zal idd obv druk zijn (weeen) of door nageltje/deel van baby die als het ware een gaatje prikt (en als je dus 37+ wkn bent zullen dit dunnere vliezen zijn en dus makkelijker gaan).