Zwanger!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Door1986, 18 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Door1986

Door1986 Lid

18 sep 2013
    68
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Valkenswaard
    Hallo allemaal,

Vandaag heb ik me aangemeld op dit forum omdat mijn vriend en ik graag in de toekomst een kindje willen.
    Mijn toekomstige man (11 oktober trouwen we :) ) en ik waren er nog niet heel bewust mee bezig maar ik ben wel al bijna een jaar gestopt met de pil (vanaf februari).

Afgelopen zaterdag had ik eigenlijk ongesteld moeten worden, maar dat werd ik niet. Omdat we binnenkort gaan trouwen dacht ik dat het de spanningen waren. Maar omdat ik maandag, dinsdag en ook vandaag niet ongesteld ben geworden heb ik toch getest. (Sensitest) Ik voel wel krampjes in mijn buik (alsof ik ongesteld moet worden).. dus ik dacht al een paar dagen dat ik ongesteld moest worden.. Maar dat was dus niet het geval.

Maar even terug te komen op de test, hij was hartstikke positief. Eigenlijk bijna meteen gaf hij een streepje aan. Nu twijfel ik natuurlijk of ik er op de goede manier overheen heb geplast, maar daar ga ik vanuit van wel. Dit is voor mij de allereerste keer, dus heb ik meteen de dokter gebeld voor een afspraak. Is het mogelijk dat ik alsnog niet zwanger ben? Ik ben natuurlijk hartstikke blij en mijn vriend ook :) maar we waren hier nog niet echt bewust mee bezig...

Is het verstandig om nog eens te testen? Ik heb er drie gehaald voor de zekerheid... ik heb wel al verhalen gelezen op internet dat testen ook negatief kunnen aangeven terwijl je wel zwanger bent.. Kan het ook andersom?

Ik kijk uit naar jullie reacties... en alvast hartstikke bedankt voor jullie reacties :)

Groetjes,
    Dorinda

Bestaat er een kans dat

2. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Nou zo te horen ben je zwanger hoor! Er kan volgens mij weinig fout gaan met een test en dan eerder geen streep dan wel een streep. die streep komt echt niet als je geen HCG in je lijf hebt. Dubbel gefeliciteerd!

3. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    Proficiat meid! zowel met de test als met het huwelijk!

gewoon morgenochtend nog eens testen! Ik heb er bij vorige zwangerschap drie op 1 dag gedaan en de drie dagen nadien telkens nog 1. kon het gewoon niet geloven!

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Een streepje is een streepje!

Welcome to the club! Gefeliciteerd!! Over 9 maanden ben je mama ;) Geniet lekker van je blije roes vandaag

5. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Geen twijfel lijkt me... zwanger! Gefeliciteerd!

6. Door1986

Door1986 Lid

18 sep 2013
    68
    0
    0
    Valkenswaard
    Dank jullie wel voor jullie enthousiaste berichtjes! :) Ja, ik kon het in het begin niet geloven, dus heb ik er diezelfde avond nog een test gedaan.. en hij was weer positief :) :) En het was niet zomaar een streepje, nee hij was echt duidelijk... het kan niet anders.. :) :) :) Ik heb voor maandag maar meteen een afspraak gemaakt met de dokter...

7. Door1986

Door1986 Lid

18 sep 2013
    68
    0
    0
    Valkenswaard
    Owja... nog een vraag :D Wanneer vertel je het dat je zwanger bent? ;)

8. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Dat is helemaal aan jullie zelf. Ik heb het wel aal aan een aantal collega's verteld maar dat is omdat ik twee keer een mk heb gehad dit jaar. Mocht het weer mis gaan dan wil ik daar ook niet geheimzinnig over doen. Meestal wordt het goede nieuws rond de 12 weken verteld.
    Als je wel gewoon in NL woont, dan moet je ook even de verloskundige bellen.

9. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    woon je niet in Nederland begrijp ik? Want naar de HA gaan hoeft in Nl in ieder geval niet. De VK geeft het door aan de huisarts bij de eerste controle.
    Ik kreeg een oproep voor het uitrstrijkje, dus toen toch maar even de dokter gebeld dat het even uitgesteld moest worden:D

Oei, en bijna vergeten! Gefeliciteerd!!!!!

10. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Wij hebben onze ouders wel snel ingelicht omdat we het niet wilden vertellen als het toch mis zou gaan en ze dan nog helemaal niets zouden weten.
    Op mn werk uiteindelijk toch ook al snel want was vreselijk misselijk. Verder gewacht tot na eerste echo.

11. Door1986

Door1986 Lid

18 sep 2013
    68
    0
    0
    Valkenswaard
    Ik woon wel in Nederland... maar omdat dit voor mij de eerste keer is en ik op het internet gelezen had dat er wel mensen meteen naar de HA zijn geweest, heb ik dat voor de zekerheid maar gedaan... :)

Tja.. ik ben maar een groentje op dit gebied.. daarom heb ik me hier ook al op aangemeld..
    Ik weet ook niet wat de dokter met mij gaat bespreken, maar toen ik de assistente aan de telefoon kreeg zei ze wel dat ze deze week of volgende week een afspraak wilde maken. Dus ik wacht gewoon af... :) Ben wel echt reuze benieuwd :)

Ow vandaag weer een test gedaan.. ik kan het nog steeds niet geloven.. maar deze test gaf het ook aan :) zwanger! :) :)

Ik voel helemaal niks. Een beetje hoofdpijn en ik heb krampjes in mijn buik, maar dat was het...
    Het klinkt misschien stom, ik ben wel bang dat als ik naar de wc ga, dat het misschien mis gaat... -_-

Nou ja, komt vast goed..toch? Met het inlichten van onze ouders willen we ook niet al te lang wachten, ik kan dat trouwens ook niet :) Ik ben echt een flapuit....Misschien is dit iets voor na de bruiloft om te vertellen, aangezien het nog maar drie weekjes is... als ik dat volhoud! :)
    Anders krijgen ze teveel nieuws in één keer...

12. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Gefeliciteerd!! Leuk he dat gevoel van die positieve testen :D, wij waren er ook niet bewust mee bezig maar ergens in je achterhoofd weet je dat het kan gebeuren en dan is het toch wel heel super he! :D

P.s. ik wilde ook meteen naar de HA maar die hoefde me niet te zien haha, hij zei dat de thuistesten net zo betrouwbaar waren als die van de dokter. Wel verloskundige gebeld.

13. Mama Aapje

Mama Aapje Actief lid

6 mrt 2013
    133
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou t op mn bruiloft vertellen!
    Weet gelijk iedereen het en misschien leuke bijzondere verassing!
    X

14. Mama Aapje

Mama Aapje Actief lid

6 mrt 2013
    133
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ps en gefeliciteerd natuurlijk !!!

15. Door1986

Door1986 Lid

18 sep 2013
    68
    0
    0
    Valkenswaard
    Bedankt voor jullie leuke reacties :) :) leuk dat jullie zo enthousiast reageren..... Ik heb maandag de afspraak bij de dokter... ze wilde me graag zien met wat uitleg e.d. voor mijn eerste zwangerschap. Wanneer maak je eigenlijk een afspraak bij de verloskundige? :)

16. MusPoes

MusPoes Actief lid

17 feb 2013
    381
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd!! Bij mij moest ik me inschrijven via de website van de verloskundigenpraktijk en werd ik later gebeld om een afspraak te maken.
    Afhankelijk van jouw voorgeschiedenis en hoe lang je al zwanger bent. Meestal als alles goed is zal de intake bij de vk rond de 8 weken zijn.

Waarschijnlijk al wel over nagedacht maar als je op jouw eigen bruiloft geen champagne of andere alcohol drinkt, valt dat dan niet op? Dan krijgen er vast mensen vermoedens haha ;)
    Geniet ervan!!

17. Door1986

Door1986 Lid

18 sep 2013
    68
    0
    0
    Valkenswaard
    Ja.. dat gaat op de bruiloft wel opvallen. Gelukkig dat ik sowieso al niet veel (eigenlijk bijna nooit) alcohol drink... :D Dus zodanig gaat het niet opvallen.

Maar we hebben op een gegeven moment een toost met prosecco.. :(:( daar ga ik iets op bedenken.. bubbeltjes appelsap??? ;)

18. Soit

Soit Niet meer actief

Gaaf zeg, zwanger én trouwen, gefeliciteerd!

19. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd gewoon van die kinderchampagne. Ook leuk voor de kindjes op de bruiloft

20. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Gefeliciteerd!!

Wel grappig, bij mijn eerste zwangerschap belde ik ook meteen naar de huisarts. Wist ook niet dat het helemaal niet hoefde, dacht dat hij me wel door zou verwijzen naar een verloskundige. Ik kwam daar op afspraak en enige wat hij zei was, gefeliciteerd (nam niet eens een test af) en vertelde wat ik niet mocht eten etc. en zei dat ik zelf een verloskundige moest zoeken haha... nou dat was, ik was nog geen 5 minuten binnen.

Je kunt nu al een verloskundige zoeken in de buurt en deze bellen voor een afspraak. Sowieso als er de aankomende weken wat is of je bent ergens onzeker over, dan kun je altijd bij hun terecht met je vragen.

Het is wel een leuk idee om het op je bruiloft te vertellen, bij het eten ofzo, maar ligt er denk ik aan wie daarbij zijn. Lijkt me namelijk niet leuk voor ouders om het op hetzelfde moment te horen als bijvoorbeeld neven en nichten, noem maar iets. Maar misschien dat jullie ergens op de dag een momentje kunnen reserveren met jullie ouders apart, dat is wel speciaal :)

Geniet van je zwangerschap!

Deel Deze Pagina