Stuk kies of vulling afgebroken en doorgeslikt!! Wat nu?!

Discussie in 'De lounge' gestart door MickeyM, 28 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MickeyM

MickeyM Niet meer actief

Zit ik lekker mijn ontbijtje met yoghurt en cruesli op te eten, kauw ik opeens op iets hards. Het brak niet, dus ik dacht 'zo, dat is een hard hazelnootje'. Dus ik slikte door. Toen raspte mijn tong langs iets ruws bovenin, achter in mijn mond... ik voelde met mijn tong wat het was en het is dus een stuk afgebroken kies wat ik voelde :$ Of vulling, want ik weet even niet meer of hij gevuld was (dacht het wel).

Ik ben echt een onwijze pieperd, dus ik zit hier maar te voelen en het zweet breekt me uit, dadelijk veroorzaakt dat stukje kies in mijn darmen gaatjes ofzo..??? :$
    Weet iemand of dat kan? :( Of zit ik weer voor niks zo te stressen... En moet ik maandag de tandarts bellen of nu naar een weekenddienst? Ik heb geen pijn en volgens mij ligt er niets bloot, ik voel zeg maar niets...
    Pff sorry hoor, ik ben altijd erg stresserig met dit soort dingen :)

2. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Volgens mij niks aan de hand hoor :) Maandag gewoon naar je eigen tandarts bellen aangezien je geen pijn hebt.

3. Fireball

Fireball Actief lid

27 jul 2012
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat je een stukje kies hebt doorgeslikt maakt niks uit. dat poep je wel weer uit. als je er geen last van hebt gewoon maandag naar je eigen tandarts gaan.

succes

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Zoiets gebeurt altijd in het weekend! :)

Mij is het op vakantie overkomen en ik kreeg er binnen 24 uur echt gruwelijk veel last van, omdat er een zenuw door bloot was komen te liggen. Dus in Frankrijk (of Wallonië, weet ik niet meer, de tandarts sprak alleen Frans) naar de tandarts daar geweest en die heeft me een wortelkanaalbehandeling moeten geven. Moest voor controle naar mijn eigen tandarts als ik terug was. Die vond alles er prima uitzien en heeft er niks meer aan hoeven doen...

Kijk het even aan. Als je er last van gaat krijgen, dan kan het dus zijn dat er een zenuw bloot ligt en dan zou ik toch even bellen.

5. MickeyM

MickeyM Niet meer actief

Oke, thanks voor de reacties. Ben weer wat geruster :)

Ik heb al twee keer een wortelkanaalbehandeling gehad, de laatste nog niet zo lang geleden. Daar is nu nog een klein stukje wortel van aan het zeuren, ik heb een verwijzing om dat stukje wortel eraf te laten knippen door de kaakchirurg. Tot nu toe nog geen afspraak gemaakt, want ik knijp hem een beetje... Hij doet verder op wonderbaarlijke wijze ook geen pijn meer, haha. Rechts boven deed er ook iets zeer, maar de tandarts kon niets vinden. Hij dacht dat het in verbinding stond met die kies onder.
    Uit gewoonte at ik dus vooral links, om die kiezen wat te ontzien. En nu is daar dus iets afgebroken ;) Ik ga maar pap eten denk ik... :p

Maandag ga ik bellen. Misschien kan hij me dezelfde dag nog helpen, zou fijn zijn!

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hihihi :D

Deel Deze Pagina