ideeen om te doen morgenmiddag omgeving amc met peuter

Discussie in 'De lounge' gestart door marilouise, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Wat is er te doen omgeving amc op dinsdagmiddag. Mijn man wordt morgen geopereerd, ik heb met geen mogelijkheid oppas kunnen krijgen voor de kleine dus die moet mee. De enige oppas die kon en zichzelf aanbood is 83 en dat zie ik echt niet zitten
    (slecht ter been enzo)
    Hij moet dus mee. Ik heb net kunnen bellen en hij moet pas om 13 uur aanwezig zijn en staat op de lijst voor 14.30 1 na laatste van de dag (hij hoeft in ieder geval niet lang op de arts te wachten). Nu zei die vrouw ja dan bellen we als hij naar huis kan, maar u moet hier uiterlijk 19 uur weer zijn, dus ik zeg maar ik ga niet naar huis rijden ik doe er enkele reis 5 kwartier over, nee dat snapte ze wel, ik wordt gebeld als hij bijgekomen is en dan mogen we erbij.
    Wie weet wat er te doen is in de omgeving daar.

Even een vraag is het te doen om ergens in de buurt vliegtuigen te kijken???? zo ja waar, en een eetgelegenheid in de buurt daar?

2. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Er zit een macD aan 1 van de banen van Schiphol maar die wordt niet vaak gebruikt. Als ze hem wel gebruiken is dat wel erg leuk!

Succes morgen!

3. marilouise

verder echt niets te doen. Ik kom echt niet uit die omgeving dus heb werkelijk waar geen flauw idee!

4. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Gewoon naar Schiphol gaan dan? Op het panoramaterras kijken en dan kun je daar ook wat eten en daar is ook een speelhoek en een oud vliegtuig waar je in kan.

5. marilouise

ja maar ik heb geen uren de tijd het is waarschijnlijk maar een 1,5 uur overbruggen voor ik dara goed en wel ben kan ik weer terug, vroeger had je toch van die plekken waar je vliegtuigen kon kijken

6. Live

Live Actief lid

16 jun 2010
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Schiphol is nog wel een stukje rijden vanaf het AMC, maar wel leuk natuurlijk!
    Vlak bij het AMC zit Ballorig (Ballorig) dat is een leuk speelparadijs, misschien is dat wat?

7. Live

Live Actief lid

16 jun 2010
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
  8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Op 5 minuten rijden van het AMC zit een balorig maar kan me voor stellen dat dat te warm is met de voorspelde temperaturen.
    Op zo'n 10 min rijden van het AMC zit het Amsterdamse bos, daar ligt een super leuke geitenboerderij en op loopafstand van de geitenboerderij zit een heel groot pierebad (gratis toegang, midden in het bos) met een leuke speeltuin en een groot speelveld.
    Naast het AMC en op een paar minuten afstand zijn een fastfoodcourt te vinden en de mac. Mocht je kindje culinair aangelegd zijn ;) zijn er in Ouderkerk aan de Amstel leuke tentjes aan het water te vinden, ook leuk om boten te spotten.
    Schiphol is denk ik een kwartiertje rijden van het AMC en daar kan je dan vliegtuigen spotten.

Mocht je nou echt niks vinden kan je nog altijd hier op de koffie komen :D

9. marilouise

Bedankt voor het aanbod!

Boten kijken hoeft niet we wonen aan het kanaal hij ziet er denk ik een 30 per dag voorbij komen kan me voorstellen dat die daar totaal geen interesse in heeft, de geitenboerderij was dicht op dinsdag hoorde ik.

Ik heb nu 2 adressen van spotplaatsen gevonden, maar nu nog kijken waar ze stijgen en landen iemand de tip waar ik dat kan vinden?

Culinair aangelegd is die wel, maar ik vrees dat mama geen rust heeft om uitgebreid te gaan eten met meneertje!, ballorig ken ik niet, is dat niet vreselijk warm met dit weer?
    misschien amsterdamse bos ook erg leuk.

10. Live

Live Actief lid

16 jun 2010
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het zulk lekker weer is als vandaag, je hebt vlak bij ook nog de Ouderkerkerplas en Gaasperplas, lekker bij een strandje zitten is ook wel lekker?!

11. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Bij de ouderkerkerplas is er al een waarschuwing voor blauwalg van pas.

12. Live

Live Actief lid

16 jun 2010
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vliegtuigen starten en landen tegen de wind in. Dus als de wind vanuit het noorden komt stijgen ze waarschijnlijk op vanaf de Polderbaan (meest gebruikte baan) of Zwanenburgbaan, en landen ze op de Kaagbaan (meest gebruikt) of Aalsmeerbaan. Dit geld dus andersom als de wind vanuit het zuiden komt.
    Bij de Buitenveldertbaan is ook een officiële spottersplek, daar stijgen ze vaak op als de wind vanuit het oosten komt, of landen ze als de wind vanuit het westen komt.
    Dus morgen even de windrichtingen checken op de weerberichten!?
    Hou er wel rekening mee dat er altijd pieken zijn qua vliegverkeer, vooral 's ochtends vroeg is het druk en eind van de middag (is mijn ervaring :))

13. Live

Live Actief lid

16 jun 2010
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh bah, dat is niet zo'n succes dan!:)

14. marilouise

Daar maar eens mijn geluk beproeven, ik heb meerdere adressen opgeschreven al ziet die er maar 1 is die dolgelukkig

15. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Buiten de geitenboerderij is er ook genoeg te doen in het amsterdamse bos. Lekker even poedelen in één van de kinderbaden, lekker picknicken.. noem maar op.

16. marilouise

Zal ongetwijfeld leuk zijn, maar we wonen al buitenaf en zitten binnen 2 tellen in een natuurgebied, dus wil eens wat anders. en aangezien die dol is op vliegtuigen denk ik dat we die maar eens gaan zoeken!

17. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

18. marilouise

Nee ik ga niet zwemmen wil mijn mobiel bij de hand hebben voor als ze bellen, ik heb heir trouwens een abbo op het zwembad we zijn er al vaak genoeg te vinden!

19. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Als je toch al vaak in de natuur zit zou ik inderdaad ook voor de vliegtuigen gaan. Spottersplekken zijn leuk, maar ik zou misschien toch voor het panorama terras kiezen. Daar zie je natuurlijk super veel vliegtuigen en er staat een vliegtuig op het terras waar je in kan en waar vanalles in te zien is.

Even gekopieerd van de site van Schiphol:
    Het interieur van de Fokker100 is omgebouwd tot een complete luchtvaartexperience. De Fokker 100 beleving is er voor jong en oud. Je kunt de cockpit bekijken, meldingen van de verkeerstoren horen, plaatsnemen in de originele stoelen, een kijkje nemen in het bagageruim en beleeft er de historie van Fokker. Speciaal voor kinderen zijn er vliegtuigweetjes en raadsels om op te lossen.

Lijkt mij in ieder geval erg leuk voor een peuter!
    En ze serveren er ook nog pannenkoeken, wat wil je nog meer! ;)

20. marilouise

ik ga een keer met mijn man samen naar het panorama dek, hij wil er ook graag bij zijn. Nu gewoon even een leuke plek opzoeken om ons even te vermaken.
    de vliegtuigen zijn wel de juiste keuze hij ziet ze zelf enorm hoog dus hij kan zijn lol op! Daarbij ben ik niet zo een held op de weg en zo in de drukte rond schiphol

Deel Deze Pagina