Wie ook niet heel gek op hoogzomer weer?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 8 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Soms denk ik echt weleens dat ik de enige ben haha.
    Maar ik ben gewoon niet heel erg gek op het hele warme zomerweer.
    Ik functioneer gewoon niet meer.
    Geef mij gewoon een graadje of 20 en ik ben een gelukkig mens.
    Iedereen moet massaal naar het strand,zwembad etc incl Me Myself and I.
    Ik doe dat dan ook enkel en alleen voor de kinderen.
    Gisteren met 3 kinderen naar het zwembad.Ben ruim één uur bezig om alles te pakken.Eten,drinken,zonnebrand en de hele mikmak.
    Een dagje strand,Ik gruwel ervan.
    De rit er naartoe vind ik al een verzoeking.Een plekje zoeken op het strand met al je bagage en iedereen ligt zij aan zij op het strand.
    Dat gekriebel van al dat zand op je lichaam.Die plakkerige zonnecreme en die schouders die altijd weer zo pijnlijk verbranden.Mensen die volop in de brandende zon liggen met een bovenlichaam wat rood verbrand is en een hoofd als een kreeft.Mensen die alle genres laten varen en alles laten hangen en zien.Ik heb ook geen perfect lichaam en ben zeker 10 kilo te zwaar maar ik pas daar wel degelijk mijn badkleding op aan want ik heb nog wel enig gevoel van eigenwaarde.
    Nu klinkt het alsof ik een heel zwartgallig mens ben maar dat is helemaal niet het geval.Ik kan heerlijk genieten van een mooie dag.Lekker een stuk fietsen en iets lekkers eten/drinken onderweg.Een dagje boulevard vind ik ook heerlijk en enorm gezellig maar ik houd gewoon niet van die tropische temperaturen.
    Nu is het allermooiste van het geheel dat we over 4 weken met het hele gezin wel naar Mallorca vliegen en daar is het ook warm maar daar kan ik dan wel van genieten.
    Lekker naar het zwembad en alles bij de hand.Vergeet ik iets dan loop ik even naar boven.Geen huishouden wat gerund moet worden en niet continue allerlei bekenden tegenkomen in hun iets te kleine en nauwe badkleding.Na een dag of 10 heb ik het dan wel weer bekeken en wordt het ook weer saai dat warme weer en begint het ook tegen te staan maar ik kan er wel van genieten.
    Ik ben gewoon niet zo'n zonnemens wanneer ik thuis ben en wordt alleen maar sjaggerijnig van die warmte en het geplak ik huis.
    Herkennen andere mensen dit ook een beetje of ben ik echt de enige;)
     
  2. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Het mag van mij nog wel 10 Graden warmer:)
     
  3. sepherine

    sepherine Niet meer actief

    Herkenbaar !!!
    Zacht uitgedukt nog , ik haaaaaaat alle temperaturen boven de 20 graden , echt haten . Ik heb een hekel aan warm weer waarbij je geen trui kan dragen omdat t e warm is .
     
  4. Nala010

    Nala010 Fanatiek lid

    14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Normaal wel, nu niet... Haha
    Ik kan normaal echt genieten van lekker weer! Lekker in het zonnetje zitten, langs een meer met een handdoek liggen, drankje erbij!
    Maar 30 graden hoeft van mij ook niet hoor, graad of 24 is genoeg!
     
  5. Joycey

    Joycey Niet meer actief

    Nee ik herken er niets van, haha :D Ik ben totaal het tegenovergestelde.
     
  6. Bouwjaar1979

    Bouwjaar1979 VIP lid

    20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    :$ Een trui? Heb je een hekel aan korte mouwen?

    Het hoeft van mij ook geen 30+ te worden, dan functioneer ik ook niet meer. Maar zoals het weekend bij ons rond de 25 graden? Héérlijk, lekker de deur open kunnen zetten, buiten eten, zonder jas weg en eindelijk weer eens mn andere kleding uit de kast trekken.
    's Avonds niet zo stikheet dat je niet kan slapen...helemaal prima. T mag van mij zo de rest van de zomer blijven :)
     
  7. JeetjeB

    JeetjeB Fanatiek lid

    26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Héél herkenbaar hoor!! Ik vind die hitte ook vreselijk en dat geplak en gezweet. En dan woon ik helaas ook nog eens in een land waar het vanaf mei (meestal) tot eind september heet is ;) In juli gewoon constant meer dan 30 graden. Nee, geef mij maar de winter! Ik zou best een zomerslaap willen houden en dat ik dan weer wakker word bij normalere temperaturen!
     
  8. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Lang genoeg winter gehad! De zomer mag van mij nog langer duren als die winter

    Jullie hebben kang genoeg plezier gehad, nu is het de beurt aan de zomerliefhebbers :D
     
  9. sepherine

    sepherine Niet meer actief

    Ik haaaat kote mouwen idd , ik draag ook nooit kortere mouwen dan een tshirt als ht echt moet behalve thuis , en draag voor buiten ook nooit een korte broek , rok , kleed oid ,
    Ik slaap ook nooit zonder donsdeken , zelfs niet met zulk weer en ik draag al zeker geen bikini of badpak , :)
     
  10. El1983

    El1983 Fanatiek lid

    19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik vind dit heerlijk weer :) ik hou van de zomer (mits die wel aanwezig is in nl :p)
    Graadje of 25 is heerlijk om dingen in te doen, 30 graden is in nl sowieso niet fijn want 9van 10 keer is het dan ook nog benauwd.

    Maarrr ik vind niet dat ik mag klagen, we hebben eindelijk een beetje zomer in nederland :)
     
  11. DeBJjJ

    DeBJjJ Fanatiek lid

    13 mei 2012
    1.050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    geef mij maar de winter liep dan altijd in een vestje , met dit weer kom ik geen centimeter vooruit ahaha XD
     
  12. Moekje

    Moekje Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    warmer als dit hoeft het van mij niet te worden.
    Dit temperatuurtje vind ik precies lekker en functioneer ik ook nog.
    Vorig jaar was ik zwanger en toen was het nog veel warmer als nu, toen verafschuwde ik het weer! ik heb dagen binnen zitten janken omdat ik zo naar regen en en storm verlangde ahahah.
     
  13. El1983

    El1983 Fanatiek lid

    19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Mag ik vragen waarom niet? Want heb je dan een bepaald fobie? Of schaam je voor jezelf?
     
  14. sepherine

    sepherine Niet meer actief

    Geen idee eigenlijk , vind het gewoon irritant , ik schaam me soms wel voor mezelf maar dat is het niet , het is gewoon het gevoel dat ik derbij krijg
     
  15. sepherine

    sepherine Niet meer actief

    Heb wel een voeten fobie , dus gruwel enorm met al die slippers ed nu
     
  16. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Haha vorig jaar was ik ook hoogzwanger van de jongste,Was inderdaad een ware verzoeking.Mijn man heeft toen nog op de valreep een staande ventilator gekocht om het nog een beetje dragelijk te maken.
    Misschien komt daar mijn weerzin wel vandaan haha.
    De temperatuur vind ik opzich ook wel prima maar ik heb gewoon geen zin in al dat zwem en strandgedoe.Ik word er doodmoe van moet ik zeggen.
     
  17. Ik vind het heerlijk als ik niets hoef te doen, als ik inderdaad gewoon bij het zwembad kan liggen en als het 's nachts tot redelijke temperaturen afkoelt zodat we gewoon normaal kunnen slapen, maar een dag als vandaag bijvoorbeeld; Ik zie er nu al tegenop om strak puffend naar school te lopen, daar in de brandende zon te staan zweten omdat er nergens een beetje schaduw te vinden is, dan met een plakkerig en zwetend kind, wat moe is door de hitte, naar huis te lopen, ervoor te zorgen dat hij z'n brood opeet en goed drinkt en dan weer puffend naar school te lopen en 'm vanmiddag, nog chagerijniger en meer vermoeid, weer op te halen.. ;)

    Als we het mooie weer nou even uitstellen tot 19 juli.. Dan heeft elke regio nog vakantie, toch? Dat zou ideaal zijn! :D
     
  18. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat is wel vervelend.Korte mouwen vind ik juist wel fijn en ook een leuk jurkje houd ik wel van.
    Voeten ben ik ook niet gek op.Veel eelt en ze zijn gewoon lelijk:cool:
     
  19. Klaproos

    Klaproos Niet meer actief

    Ik haaat het hoogzomerweer! Ik vind er niets aan om op het strand te liggen met weet ik hoeveel mensen om me heen die me mateloos irriteren. Een paar uurtjes in zo'n uitgraving vind ik wel lekker als het niet te druk is maar na 2 uur ben ik dat ook spuugzat. Het word hier vandaag dus 28 graden en heb de ventilator al aanstaan in de huiskamer. Buiten is het niet te harden,pas ver in de middag is de zon op het terras weg. Maar,,,,ik vind dit nog altijd 10x beter dan die afschuwelijke depressieve donkere luchten en regen! :D
     
  20. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Als je lekker naar het water kan gaan (ik hou niet van strand (al dat kriebelende zand overal en als je uit het water komt verbrand je je voeten aan datzelfde zand) of zwembad (chloor, ieeew), doe mij maar een groot meer ofzo), is het heerlijk, vooral als er wat schaduw is (of je dat kunt maken), maar als je thuis bent/werkt vind ik er geen klap aan.. Ben je alleen maar aan het puffen. :) Zo tussen de 20 en 25 graden is perfect, alles hoger dan dat vind ik alleen lekker als je verkoeling op kunt zoeken.

    (Leuk hoor, hier is het zo'n drie maanden achter elkaar tussen de 28 en 38 graden :))
     

Deel Deze Pagina