sprong???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cs1986, 11 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cs1986

cs1986 Actief lid

7 mrt 2013
    117
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hallo,
    mijn zoontje is nu 6.5 maanden oud. Tot 1 week geleden had hij een heel duidelijk ritme:
    fles, 1.5 uur spelen, 1.5 uur slapen en dan weer opnieuw. Sinds een week slaapt hij ineens maar 3 kwartier tussen de voedingen. Op zich niet zo erg, maar hij redt het niet om dan zo lang wakker te blijven tot zijn volgende voeding. Plus dat ik nu ga merken dat hij slaap tekort komt, waardoor hij sneller huilt en jengelig is. Als pasgeboren baby heeft hij heel veel gehuild door oververmoeidheid. Sinds we rust en regelmaat zijn gaan toepassen, huilt hij nooit meer en is hij altijd uitgerust en blij. Ik ben nu een beetje bang dat hij weer oververmoeid gaat raken omdat hij dus slaap tekort komt. Iemand tips/ervaringen?

2. luna1978

luna1978 Actief lid

17 dec 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een uk die ineens "uit zijn ritme" is. Eerder was het 8.00 fles, 9-11.00 slapen, 12.00 fles, 14.00 - 16.00 slapen, 16.30 groentehapje en fles, rond 19.00 naar bed en om 21.00 laatste fles. Hij sliep dan dus van 19 - 8 met tussendoor voeding, maar daar werd hij niet heel erg wakker van.

Nu heb ik geluk als hij in de middag 2 uurtjes slaapt. Als ik hem na de ochtendfles in bed leg, gilt hij de oren van mijn hoofd. De babyfoon slaat gewoon op tilt. Dit geldt nu ook voor 19.00uur naar bed.

Ik pak gewoon smiddags die 2 uur in ieder geval en verder laat ik hem in de box spelen. Hij gaat tussendoor, als hij moe wordt, even slapen in de box. Het is dan ineens heel stil :D Soms een kwartier, soms een uurtje. De laatste fles geef ik nu om 20.00 -20.30uur en dan valt hij daarna bijna direct zonder protest in slaap ;)

Deel Deze Pagina