Ik wil foto's digitaal laten printen via een site (aanraders?) maar welk formaat moet ik kiezen? Wil ze in een gewoon fotoboek plakken. DOmme vraag maar heb nooit via internet ontwikkelt en nooit gelet op het formaat.
ik bestel altijd mijn fotos via hema.nl je moet dan een programma downloaden die meteen aangeeft of de foto van goede kwaliteit is... het afdrukken is dan 11 cm x 14 cm dacht ik.. net een ander formaatje dan de standaard 10x15... op de site van blokker loop ik iedere keer vast.. heb 1 keer via kruidvat besteld en de optie automatisch aanpassen gedaan.. pff heb meer als de helft van de fotos weg kunnen gooien omdat ze heel raar zijn geworden (helft van de trouwauto missen, 1 punt uitvergroot en rare formaten)
"Normale maat" in analoge foto's is 10x15 maar als je digitale foto's wil laten afdrukken heeft de Hema een afwijkend formaat waarbij je geen beeldverlies hebt, dit is 11,4x15. Als je digitale foto's op de "normale maat" afdrukt heb je links en/of rechts beeldverlies.
Laat hier de foto's afdrukken via Profotonet. Formaat 10x15, maar is vaak iets groter door digitaal formaat. Wordt automatisch aangepast zonder beeldverlies. Heb ook wel eens foto's gemaakt met een videocamera, en bleken panorama foto's te zijn, en zijn ook zo afgedrukt. Je kunt tot grote formaten (76x400 mits kwaliteit foto goed genoeg is), en hebt verschillende soorten papier (glans, mat, parelmoer, metallic). Ben zelf erg te spreken over de kwaliteit daar, naar mijn mening beter dan Hema iig..
Saz, helemaal mee eens, is echt hele goede kwaliteit maar is qua prijs ook wel ietwat anders dan de Hema prijzen.