Zwangerschapssuiker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Prinsessa, 4 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Hi dames,

Aangezien ons meisje bij de groeiecho best wat voor liep op groei (met 30 weken 1950 gram) heb ik gister de suikertest moeten doen en vandaag helaas de uitslag gekregen dat mijn waarde na het drankje 9.0 was, veel te hoog dus.

Ik ben nu doorgestuurd naar de gynaecoloog en heb morgen een afspraak. Kan iemand mij vertellen wat me te wachten staat en wat de verdere mogelijkheden zijn?

Bedankt alvast.

2. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Heb het ook meegemaakt, maar ik zat in de risicogroep en werd het bij mij eerder, met 24 weken, geconstateerd. Ik was voor die tijd al bij de gynaecoloog.

Wat je kan verwachten is dat de controles wat de vk deed nu door de gyn wordt gedaan. Je zal doorverwezen worden naar de internist voor wat voorlichting over zwangerschapsdiabetes. Die stuurt je weer door naar de diabetesverpleegkundige waar je een apparaatje krijgt om je waardes te meten. Hierbij wordt ook aangegeven hoe vaak je je dagelijks moet prikken en dat je je waardes wekelijks moet doorgeven. Daarnaast moet je ook naar de diëtist. Deze zal je eetpatroon met je doornemen en je info/tips geven zodat je de waardes onder controle kan houden.

Vaak is het zo dat je bij zwangerschapsdiabetes met 40 weken wordt ingeleid (bij gebruik van insuline met 38 weken), tenzij het spontaan gebeurd. Je bevalling zal dus in het ziekenhuis plaatsvinden.

Wat ik heb gedaan is de vragen opschrijven die ik wil stellen/dingen die ik wou weten. Heb het zelf tot 35 weken volgehouden met een dieet. Daarna moest ik voor avondeten een beetje insuline spuiten. Dus ben met 38 weken ingeleid.

3. Lolala

Lolala Niet meer actief

Hier ook bij ongeveer 24 weken ontdekt.. bij de verloskundige werd er een waarde van 20! geprikt.. Ze schok er van, dit kan niet, die meter is vast stuk. Nog een keer prikken, weer zo hoog, toen heeft ze zichzelf geprikt en dat was prima.. het klopte dus wel..
    Ik moest de volgende dag gelijk naar de gynaecoloog.. en daar werd het hele ratteplan in werking gesteld.. de komende week moest ik naar de internist, dietiste, diabetesverpleegkundige en moest ik een suikertest doen..
    Al met al kwam er uit dat ik onder controle van de gynaecoloog kwam te staan en dat ik gelijk moest leren om insuline te spuiten. 7 keer per dag mn waardes controleren d.m.v. een vingerprik en 4 x per dag insuline spuiten..
    Ik hoop dat het bij jou allemaal mee valt! Het enige voordeel van dit alles was dat ik elke keer bij de gynaecoloog een echo kreeg, dit vond ik niet zo erg ;)
    Als je meer informatie wilt hoor ik het wel ;)

4. Rodaina

Rodaina Bekend lid

9 mrt 2013
    609
    48
    28
    Oei, heftig! Ik heb vandaag de suikertest gedaan, nu is het afwachten op de resultaten. Ik hoop niets te vernemen, lijkt me echt veel gedoe al deze controles en metingen :S

5. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Hier ook te weten gekomen met 24 weken. Had 8.7 inderdaad afspraak bij de internist, diabetesverpleegkundige en de diëtist gehad. Nu met dieet onder controle proberen te houden. 1 doordeweekse dag 4x meten en 1 dag in het weekend en dat doorgeven aan de verpleegkundige. Tot nu toe blijven ze netjes met het dieet! Bijkomend gelukje voor mij is dat ik tot op heden nog niet aangekomen ben tijdens de zwangerschap! Scheelt me weer afvallen daarna!
    Ik zou inderdaad zeggen schrijf al je vragen op, en let bij de diëtiste goed op, en probeer soms gewoon wat uit. Kijk waar jou lichaam op reageerd!

6. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Bedankt voor de reacties! Ik ben blij dat ik al zo snel een afspraak heb kunnen krijgen dus ik ben benieuwd wat de gynaecoloog straks zegt.

Ik moet zeggen dat ik me er best verdrietig en teleurgesteld om voel eigenlijk, had het niet echt zien aankomen en ook vooral dat ik niet zo goed weet wat de baby na de bevalling te wachten staat (misschien niet zo handig om van alles te googlen ;)).

7. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Hier moest alleen naar de diëtiste toe...... Wat zelf heel raar vond en vraag mij Nog steeds af als dat mede de oorzaak is geweest dat mijn zoon bij 34 weken is geboren.

8. Stacy

Stacy Actief lid

9 jan 2013
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet morgen naar het ziekenhuis voor de test.
    ben gewoon een hele dag kwijt moet prikken om 9 uur 12 uur en 14.00 uur. Moet eerlijk zeggen snap niet helemaal waarom ik moet testen heb een net gewicht en me kindje is niet te groot.
    Ben 10 kilo aangekomen sinds me zwangerschap en ben nu 27 weken..Ik weeg nu 67, maar goed we zullen het wel zien.

Succes voor iedereen

Deel Deze Pagina