strippen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door keina, 6 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    hallo,

ik ben nu net 2 dagen overtijd. en ben het zwanger zijn echt heeeeeeeel erg zat. nu heb ik as di weer controle. en evt. willen ze dan gaan strippen. maar nu vroeg ik mij af of je door het strippen een moeizamere bevalling kan krijgen omdat het niet natuurlijk in gang is gezet. mijn zus is gestript en had heel veel weeen maar kwam nooit verder dan 2 cm ontsluiting. werd ook een keizersnede. ik denk dat het door het strippen komt.
    mijn eerste bevalling ging heel snel 3,5 uur. en wil natuurlijk niet tegen mijn lichaam ingaan, maar ben er nu wel heel erg klaar mee! dus is het verstandig om di evt als mijn lichaam zover is te laten strippen?

en kan het kind niet veel te groot worden? bij 36 weken nog echo en hij was toen qua groei 38+2. mijn eerste was 1 dag te vroeg en 54cm en 3880 gram.

bedankt

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Over het gewicht. Vaak wordt de tweede wel iets zwaarder dan de eerste. je bent super goed bevallen dus daar verwacht ik geen problemen mee dan. Echo's zijn helemaal niet zo betrouwbaar dus hecht er ook niet al te veel waarde aan.
    Betreft het strippen. Bij een tweede ben je daar gevoeliger voor en werkt het dus ook beter. Zeker gezien je eerste bevalling denk ik dat je een goede kans van slagen hebt mits de baarmoedermond een beetje open staat en het gunstig aan voelt. Ik zou me niet te veel richten op het verhaal van je zus, je kan niet zeggen dat het door het strippen komt namelijk. Bij een eerste gebeurd het veel vaker dat de ontsluiting niet vordert namelijk zonder dat er gestript is.

Groeten Evelien

Deel Deze Pagina