Mijn beste vriendin is zwanger. We zijn hartstikke blij met het nieuws natuurlijk. Nu is het de gewoonte in haar land dat vriendinnen met kinderen in plaats van een nieuw cadeau, iets geven wat van hun eigen kind is geweest. Bijvoorbeeld het papbordje, of slofjes. Uiteraard vind ik het heel leuk om aan deze traditie mee te doen. Maar aangezien onze dochter nog zo jong is gebruiken we het papbordje zelf nog. Kleertjes vind ik een beetje raar, hoewel ik vast nog iets heb liggen wat haast nooit gebruikt is. Verder kom ik eigelijk niet met mn inspiratie.... Wat zouden jullie schenken?
Misscien een mutsje? Of een klein babyspeeltje waar ze toen mee speelde, een knuffeldoekje ofzo? Muziek doosje?
Kleertjes vind ik niet zo raar, mits het niet verwassen is. Een mooi vest en slofjes vind ik zeker wel kunnen 2e hands. Zit je alleen even met het geslacht. Anders een knuffel, baby-speeltje, omslagdoek/wikkeldeken?
lief dat jullie meedenken! Het geslacht is geen probleem, zij krijgt ook een meisje. En ze wordt ook nog in de herft geboren, net als onze dochter . Knuffels, die hebben we zelf ook allemaal gekregen en dan vind ik het niet zo netjes om dat dan weer weg te geven. Zelfde geldt voor speelgoed.... Ik ga dan toch maar voor een leuk vestje ofzo ja. Morgen zal ik eens neuzen in de klerenkast.
Beddegoed? Zag een wikkeldoek ook langskomen idd, ook een goed idee. En zelf een nieuw papbordje kopen en haar het gebruikte geven? Binnen onze nederlandse cultuur natuurlijk not-done, maar blijkbaar geldt in haar cultuur dat als je iets van jezelf weggeeft, dat waardevoller is dan nieuw, dus dan lijkt me dat weer wel kunnen?
Wat een leuke gewoonte! Kleertjes van vriendinnen vind ik helemaal niet raar. Wij wisselen in onze vriendengroep wel heel wat af met kleertjes van kindjes, zolang ze maar mooi uitzien. Maar als zo'n speciaal kado zou ik toch voor iets meer bijzonders kiezen. Een leuke rammelaar die bij jouw dochter in de wieg heeft gelegen? Of zoiets
Leuke traditie! Ik zou kleertjes helemaal niet gek vinden! Helemaal als het er nog goed uit ziet. En anders iets van een speeltje of een mutsje of iets dergelijks.
ik heb eens gekeken wat in aanmerking zou komen, en ik heb nog een hele leuke badcape liggen, in goede staat. Vinden jullie dat dit "kan", omdat er toch een naakt kind in heeft gelegen? Het is uiteraard wel gewassen en ze weet dat het van mij komt dus dat er niks raars mee gebeurd is, maar dan nog.
Ik vind een badcape persoonlijk veel leuker dan kleertjes. Zou daar voor kiezen! Prachtige gewoonte trouwens