Afgelopen donderdag is zoontje onder de douche uitgegleden. Schrikken natuurlijk, zoiets is nooit leuk. Hij is voorover gevallen. Hij was vrij snel getroost en er leek niks aan de hand. Ik heb zijn mondje gecontroleerd op bloed, maar niks. Nu was ik gisteravond weg en belde vriend mij, dat hij ontdekte dat er bij zoontjes beide voortandjes een stukje af is. Ik schrok natuurlijk, maar wat kan je als je niet thuis bent.. de enige x dat het gebeurd kan zijn is toch wel tijdens de val onder de douche, alleen ik heb toen echt niks gezien. Maargoed, het is een feit iig, en nu dan de vraag, wat nu . Heeft er iemand ervaring hiermee? Het is weekend en omdat het geen spoed is kunnen we nu natuurlijk weinig. Hij heeft er eigenlijk geen last van, heeft ook ijs gegeten enzo. Voel me vooral schuldig dat ik het niet eerder hebt gezien, en eerlijk gezegd vind ik het ook niet bepaald mooi... Nouja, heel verhaal, maar wie? Ik bel maandag nog wel even mijn tandarts, maar wil hem nou meteen een negatieve eerste tandartservaring te bezorgen....
Hier ook gevallen en een stukje voortand af.... Was ook in het weekend, ben die dinsdag daarop even naar de tandarts geweest, hij heeft het een beetje glad geschuurd met een soort schuurpapiertje en na 2 minuten stond ik weer buiten.... Het tandje kon nog zwart gaan worden, maar is niet gebeurt gelukkig... Je kan maandag even je eigen tan darts bellen om te vragen hoe of wat.
Weet het niet zeker maar volgens mij was het zo dat het bij melktandjes niet zo veel uitmaakt zolang de tand zelf maar niet bruin wordt. Bij "grote mensen tanden" kunnen ze een stukje er aan plakken maar is dus zo te zien bij jouw zoontje nog niet van toepassing?
Mijn zoontje heeft ook een stukje van zijn voortand eraf door een val. Onze tandarts zei dat het niet veel uitmaakt bij een melkgebit. Alleen je moet opletten dat er geen knobbel boven de tand ontstaat of opkomt. Dat zou een infectie van wortel betekenen en dan moesten we terugkomen.
Hier deed de tandarts ook niets toen er bij mijn zoontje een flink stukje van zijn voortand af was. Het was ook nog best scherp maar juist om hem geen trauma te geven werd er niets aan gedaan. Het scherpe randje sleet vrij snel en nu zie je er eigenlijk niet zoveel meer van!
mijn zoontje heeft ook een klein stukje van zijn voortand af... heb tot op de dag geen flauw idee hoe dit gebeurd is! Hij heeft er geen last van en de tandarts doet er inderdaad niets aan.
Hier mist zoontje ook en stukje van zijn voortand door een val op een tafel. Tandarts gaf aan dat het tandje nog kon verkleuren maar heeft er voor de rest ook niks aan gedaan
Ik heb er persoonlijk ervaring mee. Met mijn mond op een botsauto stuur geknald toen ik jong was. Stukje van beide voortanden af.... Beide voortanden zijn nu nep; kronen Mijn ene voortand is verkleurd, de andere moest zo vaak aangevuld worden dat ik zelf om een kroon gevraagd heb. Ik vond het zo lelijk.... Het waren bij mij dus ook geen melktanden en ik weet nog dat mijn tandarts zei: jammer dat het niet je melktanden waren, dan was er niks aan de hand geweest Jammer, maar wees blij dat het de melktanden zijn
Bedankt voor alle reacties. Ik ben ' blij' dat hij niet de enige is, het gebeurt dus best vaak. Ik bel maandag de tandarts wel, maar over dat trauma heb ik ook al nagedacht, omdat hij er ook geen last van heeft wil ik het ook niet gaan opzoeken...