2 dezelfde babyfoons in 1 huis?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Athina, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi allemaal,

onze 2e dochter is bijna 2 weekjes oud en sinds haar geboorte, is de babyfoon van de oudste (ruim 2) naar de babykamer gegaan.

Echter als we beneden zitten, horen we de oudste dus alleen als ze echt al wat harder huilt... dus we overwegen nu om een 2e babyfoon aan te schaffen. We hebben nu een Alecto 75 (geloof ik ;) ) . Ik zag hem laatst bij de Blokker staan voor 30 euro...

Maar de grote vraag: Kan dat wel? Stoort dat niet op elkaar? Want het is natuurlijk wel héél dichtbij elkaar in één huis zo.. de kamertjes liggen ook naast elkaar.

Het ideale zou natuurlijk 1 babyfoon zijn, met 2 ontvangers zeg maar... maar ik vind het zonde om daar nu weer veel geld voor neer te leggen eigenlijk, terwijl we één prima babyfoon hebben.

Dus iemand die ervaring heeft hiermee?

groetjes
    Athina

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij hebben de Alect 88 voor onze jongste (nu 10 maanden) en de 85 voor onze oudste ( net 3 jaar). Dit gaat prima samen!

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ow thx! Ik wilde de gok sowieso maar gaan nemen als er niemand reageerde -vind het echt niets zo- maar fijn dat het bij jullie in elk geval gewoon goed gaat! Geeft me iets meer vertrouwen..

4. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    denk dat als je een DECT-babyfoon neemt je geen last hebt van storingen. Hier ga ik ook nog een DBX-88 bij kopen. Ben super tevreden over de eerste.

5. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    De alecto 82/83 is niet heel duur. Je zou die ene via mp kunnen verkopen en dan de 82/83 kunnen kopen (82=basis, 83 uitbreiding). Dan heb je maar 1 ouderunit.

Ik heb dit overwogen omdat vrienden er tevreden over zijn. Maar hij heeft toch niet de opties die ik zo fijn vind aan de onze (alecto dbx-99) en is dus geen dect.
    Dus...... na 4 weken gister besloten om dezelfde bij te kopen. Kan je eerdaags antwoord geven of het goed werkt, vandaag nog niet geprobeerd.

Vrienden van mij hebben ook een alecto-dect 2 dezelfde. Bij hun werkt het prima naast elkaar.
    Andere vriendin heeft eentje van avent en een alecto. De avent doet het niet helemaal goed als ze echt naast elkaar staan, dan pakt hij de verkeerde. Maar als er een paar meter tussen de ouderunits zit, gaat het goed.

Moet dus goed kunnen.

6. appelthee

appelthee Niet meer actief

wij hebben op beide kinderkamers een babyfoon staan en onder 1 ontvanger..
    maar door de goede longen van onze zoon is er 1 overbodig .. wij hebben een alecto 83-82 ......
    je mag gersut die van ons kopen hihih ............

Deel Deze Pagina