Welk pap bij zes maand?

Discussie in 'Voeding' gestart door 86Elise, 6 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 86Elise

86Elise Actief lid

19 nov 2011
    348
    50
    28
    #1 86Elise, 6 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2017
    Hallo,

Mijn zoontje is zes maand en we zijn nu gestart met Bambix dromerige pap.Maar het is niet echt ontspannen de fles geven zo,we hebben dokter brown fles en speen 4 maar ik moet tussendoor paar keer schudden en de speen kneden.

Wat voor pap geven jullie s'avonds?En is het echt nodig om pap te geven?

2. jongmama20

jongmama20 Actief lid

16 dec 2015
    251
    0
    16
    Vrouw
    Ik gaf vanaf 4 maand savonds rijstebloem.
    Toen ze 6 maand was dromige pap geprobeerd maar fat ging er echt niet in bij haar.
    Nu geven we haar sochtends ontbijtpap (omdat ze vanaf 6 maand naar 3 vaste voedingen gaat (ontbijt, lunch en avondeten. Buiten de flessen om zegmaar)
    Dit gaat goed ook met de nachten nogsteeds.

Ik heb voor dr melk dr brown flessen maar voor de pap heb ik een avent fles met 3 standen speen aangeschaft, daar gaat het perfect doorheen!

Dus mijn advies, avent fles voor de pap kopen en daar je pap doorheen doen!

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Nee het is niet nodig om pap te geven, de een doet het wel en de ander niet.
    Je kunt bijvoorbeeld ook kiezen voor pap uit een bordje in de ochtend.
    Of gewoon helemaal geen pap.
    Sommige kindjes slapen wat beter door als ze pap hebben gehad, bij sommigen helpt het niet eens.
    Maar als het niet echt ontspannen is, lijkt het me alleen maar gedoe en zou ik het lekker niet doen.

4. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Nee hoor, je hoeft geen pap te geven. Je kunt het ook 's ochtends uit een bordje met een lepeltje geven. Vind ik een logischer moment om pap te geven, het is toch een hele maaltijd.

5. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Pap hoeft niet, het mag. Ik geeft haverpapje van Bambix, ze krijgt dit door de eerste en de laatste fles. Ik gebruik de difraxfles met L speen

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Pap hoeft inderdaad niet. Wij hebben een paar verwoede pogingen gedaan bij ons zoontje, maar al dat gedoe met die spenen en dan dronk hij eindelijk een papfles leeg, maar hij sliep er geen seconde langer van, eerder onrustiger.
    Dus toen gewoon besloten geen pap meer te geven. Later toen ik het eens uit een bordje wilde geven bleek ook gewoon dat hij het echt niet lekker vond.

7. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Hier de ochtend Bambix fijne granen pap en avond rijstebloem (5 gram), ik zou ook de pap verplaatsen naar de ochtend en avond eventueel rijstebloem geven. Maar beide hoeven niet!

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Tot 6 maand had ik rijstebloem in de avondfles. Vanaf 6 maand deed ik papgranen in de ochtendfles of van een lepel. En dan in de avond weer alleen melk. Kwam ook omdat hij slechter ging slapen op die avondflessen.

9. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    Vanaf 6 maanden fijne granen in de ochtend.
    Tot 8 maanden in de fles en vanaf 8 maanden 's ochtends uit een bordje.
    Ik gaf 's avonds tot en met 9 maanden nog 2 schepjes rijstebloem 's avonds. Nu hij overdag meer (brood) eet geef ik alleen 150 melk 's avonds.
    En nu hij 1 jaar is krijgt hij s ochtend brood.

Deel Deze Pagina