hoe laat avond eten 11 mnd?

Discussie in 'Voeding' gestart door Marieken, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik ben benieuwd hoe laat jullie (aanstaand) dreumes zijn avond maal nuttigt...

ik probeer altijd om 17.00 uur, en als wij niet samen kunnen eten dan eet hij om 17.00 uur en wij als hij naar bed is meestal. zodat we na het werk eerst aandacht voor hem hebben en dan pas rustig gaan koken.
    maar eigenlijk wil ik liever met zn alle elke dag eten, alleen zou dat pas rond 18.00 - 18.30 uur zijn.. al zal die dan geen papfles meer willen voor slapen gaan. hij moet echt om 19.30 naar bed en daarvoor vaak in bad.

hoe doen jullie dat?

2. elmo82

elmo82 Actief lid

16 jul 2010
    196
    0
    0
    gastouder
    friesland
    Onze zoon krijgt om 17.00 uur eten zodat hij daarna Sesamstraat kan kijken.
    En om 18.00 uur naar boven om in bad of douche te gaan en dan om half 7 naar bed.
    Hij kreeg met 11mnd geen papfles omdat hij bv kreeg.

3. kiddie

kiddie Niet meer actief

Wij eten laat, 18.30 gemiddeld. Meestal lukt het net om haar op te houden al eet ze niet zoveel meer.. daarna BV en naar bed, ongeveer 19.30uur.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje eet sinds hij vaste voeding krijgt, zijn avondmaaltijd tussen 18:00 en 18:30. Dat is dus nu al anderhalf jaar zo. Geen wijzigingen in schema's hier. Tot 1 jaar kreeg hij daarna nog een flesje (gewoon melk, geen pap.. dat is in mijn ogen een extra maaltijd)

Zoonlief ging tot 1,5 om 19:30 naar bed maar sindsdien wat eerder. Om 19:00 naar boven en dan naar bed.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wij eten rond 18.30 met z'n allen aan tafel. Daarna bad en borst en slapen.

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb een hele tijd om 17:00 een potje gegeven. Dan maar niet versgekookt, en wij wat later eten, ik vond de rust belangrijker. volgens mij lukte het rond anderhalf jaar om samen te eten.
    Kijk gewoon naar je kindje, als het beter gaan om rond 17:00 te eten is dat prima toch!

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    J. krijgt om 18:00 ongeveer zijn eten, eerder zijn we niet thuis. 18:30 zou ik het liefst geven omdat hij dan echt aan tafel mee kan eten maar dan krijg ik hem niet om 19:00 op bed, en langer houdt hij echt niet vol.

8. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Onze zoon eet meestal eerder dan wij (rond half 6, meestal), en meestal dus ook iets dat wij de dag ervoor gegeten hebben opgewarmd of een potje. Hij redt het gewoon echt nog niet om te wachten tot de maaltijd gekookt is na thuiskomst, dus 't moet maar even zo. Zodra hij het wat langer redt, gaat hij natuurlijk gezellig mee-eten, maar ik zie dat de komende maanden nog niet gebeuren. Ik mik op de anderhalf jaar die ik hier eerder genoemd zag ;)

9. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

mijn dochtertje eet nu nog steeds om 16.00 haar groente, soms een potje vaak ook vers gekookt voor haar.

wij eten zelf pas rond 18.00/18.30

maar ze kreeg eerst (toen ze nog geen groente at) rond die tijd een fles, en dat heb ik toen zo vervangen door groente en dat is dus eigenlijk nog steeds zo.

ik krijg het ook maar niet voor elkaar om het op te rekken tot 18.00.. ze heeft rond die tijd gewoon Echt honger.

cb adviseerde mij rond die tijd dan een fruithap te geven, maar dit werkt ook niet, want dan zit ze dus al vol van die fruithap...

iemand hier nog andere tips? rijstewafeltje ofso werkt ook niet, want daar heeft ze gewoon niet genoeg aan dan,
    maar ze vind het super gezellig om met ons mee te eten, en mij lijkt het ook heel gezellig en leuk.

10. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Tygo eet met ons om 18.00-18.30 gezellig met z'n 3en daarna mag hij een bumba filmpje kijken op de laptop. Dan gaan wij ondertussen afruimen. Dan nog even met z'n 3en spelen op het kleed (ligt eraan hoe laat het is) dan lekker in bad en een kleine fles als afsluiter.
    Hij ligt er tussen 19.30 en 20.00 in. Maar hij slaapt 's middags vaak nog even een uurtje.

11. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Hoe is jouw schema dan??

Hiet is het
    8.00 pap
    10.00 koek/sap
    12.00 brood/fles
    14.00 fruit
    16.00 soepstengel of komkommer/sap
    18.00 eten/yoghurt
    19.30 klein flesje

Ik houd er steeds 2 uur tussen en het werkt hiet heel goed eigenlijk misschien een idee??

12. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Wij eten samen rond 17.30 uur. Daarna gaat Sam nog even naar bed, omdat hij dan echt nog niet op kan blijven. Hij slaapt dan nog een uurtje, gaat dan in bad of wordt gewassen, drinkt een flesje en gaat dan voor de nacht naar bed. Ik hoop dat het niet veel langer meer duurt dat hij wel tot 19.00 uur op kan blijven en dan naar bed.

Alhoewel... mamma vindt het na een dag hard werken eigenlijk wel fijn om haar mannetje 's avonds nog lekker lang op te zien :D...

13. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik geef ook zo om de 2uur wat... Zelfde schema als hierboven, alleen geef ik fruit in de ochtend en koek in de middag.
    Zijn slaapjes zijn nu 10.30-12.30 en 16.00-17.00 ongeveer... Hij zal binnenkort naar 1 slaapje gaan denk ik... Ik dacht eerst ook op een koekje kan hij niet teren vanaf het brood om half 1. Heb een tijdje de fles bij de boterham iets later gegeven, rond half 2 en zo hield hij het wel vol tot half 6 6uur...

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij eten zo rond 18.00u allemaal tegelijk.
    Mijn jongste zoontje eet dan zijn warme hap met een toetje erna en krijgt geen fles meer voor het slapen gaan.
    Hij gaat tussen 19.15u en 19.30u naar bed en slaapt dan lekker het klokje rond.
    Op deze leeftijd vind ik een papfles voor het slapen gaan best wel veel eigenlijk....

15. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    het is niet zo zeer dat hij het niet red tot het avond eten hoor, hij zeurt eigenlijk nooit om eten. behalve sochtends.
    maar hij drinkt anders geen pap meer, maar die kan ik natuurlijk ook weg laten. hij eet genoeg, dan gaat die gewoon vol van avond eten naar bed.
    vandaag ook pas rond 18.00 uur gegeten omdat we ergens anders aten en ging best goed.
    bedankt allemaal, we gaan het proberen en zo lekker vaak samen aan tafel :)

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nou, als hij niet vervelend wordt van de honger of de slaap, dan zou ik idd lekker samen aan tafel gaan en die papfles skippen (is ook een beetje dubbelop he; een maaltijd na een maaltijd.;)).

17. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Hier eten we ook eigenlijk altijd samen.
    Meestal is dat tegen 17:45.
    Om 19:00 19:15 krijgt ze dan nog een flesje al wil ze die vaak niet meer!

Op cb zeiden ze dat het niets uitmaakte, ze zijn dat niet meer nodig zegt ze!
    Maar mijn meid is nu 9 maanden.

18. kiddie

kiddie Niet meer actief

Soms snap ik het niet, maar dat komt misschien omdat ik BV geef... Zelf doe je toch ook niet zonder eten/drinken van 19.00 tot ochtend? Ik kan dat niet..

19. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik wel... ;)
    Zeker als ik overdag netjes mijn 3 maaltijden heb gegeten en voldoende heb gedronken.

20. kiddie

kiddie Niet meer actief

Ik eet ook 3 goede maaltijden, ik drink koffie/thee met koek, en na het avondeten (18.30 uur en ik eet best veel) Neem ik s avonds nog wel fris of anijsmelk met koek. ( bijv. om 20.00uur.) Ik neem aan dat er meer zulke mensen zijn!

Deel Deze Pagina