Hoi Jarno krijgt nog 6 voedingen per dag. En ook wat fruit en groente. Schema ongeveer: 6:30 a 7:00 Wakker en drinken Bv 10:00 a 10:30 Bv half uurje daarna fruit (paar hapjes net mee begonnen (4 dgn) 14:30 bv 16:30 a 45 Bv 1/2uur daarna Groente met aardappel gepureerd (4 weekjes) 19:30 Bv 22:00 Bv Nou is mijn vraag moet ik eerst groente geven en dan een Bv of doe ik dit goed En wanneer kan ik een Bv laten vallen voor een volledige groente maaltijd en hoeveel gram moet hij dan eten. Hoeveel melk moeten ze ongeveer drinken met 6 maanden. Jarno is ruim 5 en halve maand. Hij drinkt aan de borst dus precies kan ik niet zien, maar als ik kolf dan is het ong 150 a 160.. x 6 voedingen = ong 960ml Heel veel vraagjes maar graag een antwoord. Alvast bedankt! Groetjes Danielle
Hoi hoi, hoeveel hij moet drinken is niet te zeggen, maar wat jij kolft klinkt hartstikke goed. als hij goed plast en goed aankomt kun je er vanuit gaan dat hij genoeg binnenkrijgt. Wat betreft bijvoeding: bijvoeding is echt voeding erbij de eerste tijd en vervangt geen borstvoedingen. Bijvoeding geef je na borstvoeding of tussen voedingen in. Later worden de hoeveelheden groter en kun je eventueel een borstvoeding laten vallen. zoals je het nu aanpakt is dus helemaal top. groetjes Kirsten
Hoi Bedankt voor je antwoord! Fijn een bevestiging dat we het goed aanpakken. We gaan mooi zo door dan! Groetjes Danielle
Hoi Jarno heeft nu de avond voeding sinds zaterdag laten vallen. Hij sliep ineens door.. Nu doen we dit maar elke avond. Overdag laat hij ook iets langer tussen de voedingen. Krijgt nu nog 5 voedingen. hebt idee dat hij wel iets meer drinkt nu.. Als hij huilt savonds / snachts geven we hem nu een speen en dan slaapt hij verder.. of moet ik hem dan toch aanleggen? nee toch? En vanmorgen heeft hij een uur voor het drinken fruit gehad.. en dronk daarna goed.. dit kan toch ook en kan toch geen kwaad voor de BV? omdat het in principe bijvoeding is? Groetjes Danielle
Hoi, het kan je zo laten twijfelen he zo'n nieuwe fase. Het bijvoeden is echt een periode van veel uitproberen en oefenen, niet meteen heel makkelijk : ) Je mag hem gewoon aanleggen, geen probleem. Nachtvoedingen zijn heel normaal, alleen lijkt het abnormaal omdat wij in Nederland een cultuur hebben die doorslapen als een grote plus ziet. In je kraambed krijg je vaak al de vraag of de baby al doorslaapt. Of je hem moet aanleggen is aan jou : ) Bijvoeding is idd voor erbij, als hij goed drinkt aan de borst en ernaast veel eet, helemaal ok! groetjes Kirsten
hoi oke dankjewel ja het is wel een beetje twijffelen inderdaad en iedereen zegt je moet hem niet aanleggen want dan went hij eraan! Hij slaapt savonds door maar rond een uur of 5 gaat hij huilen en dan geven we meestal speentje en dan slaapt hij wel door.. Oke hij heeft nu ook fruit gehad dus zal eens kijken of hij zo drinkt alshij dit goed doet gaan we ermee door! Bedankt!! Groetjes Danielle