Hallo dames, Even een vraagje. Mijn tweeling krijgt afgekolfde mamamelk via de fles. Als ik nu naar schema's kijk voor flesvoeding drinken ze al meer. Als je die schema's ziet zouden ze. 3.5 kilo keer 150 = 525 cc Ze verschillen wel wat in gewicht, ongeveer 200 a 300 gram maar drinken de zelfde hoeveelheden Ze krijgen nu 6 voedingen op een dag. Flesjes vul ik tot 125 cc en dit drinken ze nu met gemak op en zijn ze tevereden. Als ik ze tot 100 cc vul hebben ze ook eerder weer honger. Ze groeien er prima op en het zijn prematuurtjes. van 6.5 week (gecorrigeerd 2.5 week). Maakt het nou met borstvoeding niet zo veel uit hoeveel ze drinken??
bv kindjes mogen zoveel dirnken als ze willen...ze bepalen per drinkbeurt zelf de hoeveelheid...dus als in totaal bijv 700 ml op een dag "mogen" en 6 voedingen nemen...en ze drinken per drinkbeurt 100 ml.....dan nemen ze bijv die laatste voeding 200 ml...ze delen het zelf in... Maar ze mogen ook meer...die rekensom is gewoon een gemiddelde...mijn zootnje magiets van 110ml...maar drinkt vaak 130 ml....maarja ik geef niet elke voeding een flesje...jij wel?
Je mag onbeperkt borstvoeding geven, máár je moet wel bedenken hoe klein een maagje is van een kindje van 3,5 kilo. Met de fles hebben kindjes snel last van het doordrinkeffect. Het risico hiervan is dat het maagje oprekt. Persoonlijk zou ik de flesjes per stuk zeker niet groter maken dan de hoeveelheid die op een pak kunstvoeding staat (en de kunstvoedingsfabrikanten adviseren al behoorlijk grote flessen, dus iets kleiner mag ook nog wel), en dan liever wat vaker voeden (bijv. 7x 100 ml als dat uitkomt, of 8x90, of 9x80, of 4x100+4x70, of net hoevaak ze vragen. Jens is 16 maanden en 11 kilo en drinkt ook moedermelk uit een beker of fles. De voedingen zijn hier als regel nooit groter dan 150 ml per keer. Als je de indruk hebt dat ze na de voeding nog willen zuigen kun je ze een pink aanbieden. Ga/wil je nog proberen ze aan de borst te krijgen, ben je op de hoogte van de mogelijkheden daarvoor?