Wanneer van pap naar brood in de ochtend?

Discussie in 'Voeding' gestart door Spring, 18 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Mijn dochter krijgt 's ochtends een fles met 180/6 en 5 scheppen granenpap. Wanneer ga je over naar een boterham in de ochtend en hoe zit het ontbijt er dan uit?

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#2 MMarianne, 18 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jan 2014
    Hier wilde hij met 11 maanden de ochtendfles niet meer en ben toen overgestapt op een broodje met een (rietjes)beker gewone melk als ontbijt...hij heeft nooit pap gegeten.

Weet niet hoeveel flessen ze nog krijgt maar als je over wil gaan op een broodontbijt kan je gewoon een fles en een broodje geven, een fles zonder pap dan natuurlijk.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wanneer jij of jou kindje het fijn vindt :)

Ik geef doorgaans 3 ochtenden per week een bordje pap en 4 x een boterham met flesje melk. Ik werk 3 dagen en meneer doet ruim een half uur over een boterham. Doorgaans geen probleem, maar ik moet echt om 7:15 de deur uit ivm werk en wil niet nog vroeger opstaan.

4. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Mijn dochter en ik vinden die papfles ook nog heerlijk! Ik moet als ik werk om 6.45 de deur uit, dus we houden het nog even zo ;)

5. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier is een pap fles if bord een drama dus hij krijgt een boterham met een flesje melk. 8mnd
    mijn nichtje is vier en eet altijd pap Smorgens. Dus het is maar net wat jij en je dochter fijn vind

6. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Onze dochter is nu ruim 1,5 jaar en is gek op pap. Zij eet 's ochtends dus ook gewoon nogsteeds (Brinta)pap. (Wel uit een bord) Als ze pap niet zo lekker had gevonden, zou ik haar gewoon brood geven. Het is maar net wat je kindje lekker vind :)

7. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zoon van 7jaar eet hier nog altijd brinta hihi.

8. meelezer

meelezer Niet meer actief

Ik begon met 8 maanden aan een bordje pap, mijn dame had altijd enorme honger dus ik zette het klaar en haalde haar daarna pas uit bed. Van het cb moest ik dit volhouden want ze groeide naar hun zin niet te hard. Bij de volgende controle met 11 maanden beseften ze (na mijn aandringen) dat ze toch echt groeit maar op haar eigen manier. Ze krijgt nu een boterham, een beker drinken en een half stuk fruit als ontbijt.

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Als je besluit om 's ochtends een broodje te eten, hoeveel cc flesvoeding mag je er dan bijgeven? DB adviseerde namelijk 1 boterham en 180cc+6, lijkt me beetje veel ???

10. meelezer

meelezer Niet meer actief

Ik gaf een bordje pap van 120/4 met een beker thee.

Bij een boterham geef ik 150ml drinkyoghurt.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Bij de oudste gaf ik vanaf 6 maanden pap uit een bordje (heb het nooit in een fles gedaan) en vanaf 10 maanden brood met melk erbij. De jongste vond pap smerig dus die kreeg met 6 maanden gelijk een boterham in de ochtend met melk erbij.

in het begin gewoon 180+6 maar al snel at hij 1,5 bh en vond ik dat te veel toen 90+3 gaan geven.

12. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hier vanaf 6 maanden pap met een lepeltje gegeven,nooit uit een flesje.
    Hij vindt het lekker en eet het nog steeds, 90cc+3 scheppen en dan pap erbij.
    Daarbij drinkt hij een paar slokken warme diksap omdat iets anders er niet in gaat.
    Zolang hij het lekker vindt gaan we niet over op een boterhammetje.

13. Yanna

Yanna Actief lid

7 aug 2013
    295
    6
    18
    Mijn jongste is met 6 maanden gelijk begonnen met brood, vanaf 6 maanden mag je brood geven dus dan zou je de papfles mogen vervangen. Maar het kan ook met 1,5 jaar, en ook met 2,5 jaar :)
    Wat je zelf wil!

Ik heb geen poedermelk in huis, maar als hij straks een jaar is geweest ga ik mischien ook weleens pap geven, voor de afwisseling ;)
    Dan mag hij namelijk koemelk, hier is het dus net andersom, beginnen met brood en daarna af en toe pap.

14. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Mees krijgt nog steeds elke ochtend een papfles. Hij vind het heerlijk! En het is voor ons (zeker als we moeten werken) ook gewoon een stuk makkelijker.

Deel Deze Pagina