Nasonex / otrivin

Discussion in 'De lounge' started by Anitaaaxxx, Jun 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Moet toch nog even kwijt nav vorige topic over afbouwen otrivin dat het is gelukt!

Ik kreeg Nasonex van de KNO en idd het is troep. Verschrikkelijk! Kreeg last van bijwerkingen e.d. maar merkte na 3 dagen al verbetering dus even doorzetten.
    Hoorde buiten de positieve verhalen ook veel negatieve verhalen dat het echt niet aansloeg bij mensen.
    Ik wil dus nog even kwijt: bij mij wel!

Heb het precies 1 week 2x daags gebruikt en toen gestopt. Heb toen nog 2 daagjes 1x per dag otrivin gebruikt en ben nu eindelijk van de troep af!

NOOOOOIT meer aan de otrivin.... echt NOOOIIT meer! Iedere week weer kopen en kon echt niet weg zonder dat spul. Pfff wat een opluchting!
    Dus mochten mensen in hetzelfde schuitje terechtkomen of zitten.... nasonex is (in mijn geval) echt een goede afkicker geweest!

2. Flier

Flier Lid

Jun 27, 2013
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik vragen waar jij Nasonex voor gebruikt(e)?
    Ik heb het ook vorige kreeg gekregen van de HA, voor mijn (zware) hooikoorts. Ik mag het 1x per dag gebruiken, maar na een uur zat mijn neus alweer verstopt....en ik kreeg er heel veel hoofdpijn van. dus heb het nu 2 dagen al niet meer gebruikt. (ook omdat ik er op regenachtige dagen minder last van heb natuurlijk)
    Maar volgens jou moet het dus wel gaan werken?! Ben even benieuwd!!

3. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,296
    28
    48
    Gent
    mijn man gebruikt het al 15jaar constant.
    Je krijgt er wel bloedneuzen van, dus opletten

4. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

Jul 21, 2011
    987
    0
    0
    GO
    Mijn man gebruikt het ook voor hooikoorts, ook daar na een half uur weer enorme niesbuien en verstopte neus :(

5. Tese

Tese Niet meer actief

Nasonex heeft tijd nodig om te werken en de bijwerkingen zijn van voorbijgaande aard. Je moet het wel tijd geven en niet na 2 dagen al opgeven. Na een week kun je beter beoordelen wat het doet.

6. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    Ik heb sinds ik zwanger ben een verstopte neus. Maar dan ook echt POTdicht!!
    Heb van alles gekregen. Alle soorten neussprays e.d. maar niks hielp. Dus ik bleef maar op die stomme otrivin hangen!

Maar ja dat gebruikte ik zeker 5 x per dag omdat mijn neus echt niet openging. Nu weet ik dat otrivin echt niet goed is en zeker niet als je zwanger bent. Daarbij werkt het verslavend en gaat je neus naar de knoppen.

Echt alles geprobeerd. Uiteindelijk als laatste redmiddel zei de KNO; ik schrijf Nasonex voor maar probeer het uit te stellen met gebruiken. Heb dus gewacht tot 27 weken en ben het toen gaan gebruiken. Heb het exact 1 week gebruikt (na 3 dagen merkte ik verbetering). En ben toen daarna nog 2 daagjes doorgegaan met 1x daags otrivin. Ik ben nu al een paar dagen van die rottroep af. Zowel Nasonex als Otrivin en pfff het is zoooo raar om weer 'gewoon' door je neus te kunnen ademen. Heb het vanaf februari niet gekund en voel me zo fijn nu daardoor.

Nasonex dus niet gekregen voor allergie/hooikoorts oid maar puur om te hopen dat ik kon afbouwen met otrivin en dat mijn neusslijmvliezen zouden slinken. Dat is dus gebeurd.

edit: ik gebruikte nasonex 2x daags. 's ochtends en 's avonds. En dan deed ik een uur na nasonex ook nog otrivin. Die combi heb ik 1 week gebruikt uiteindelijk voor ik overal mee kon stoppen.

7. Tese

Tese Niet meer actief

Otrivin (xylomethazoline) mag je ook max 5-7 dagen gebruiken. Er treed dan gewenning op waardoor je afhankelijk wordt en steeds meer nodig gaat hebben. Als je je gewoon aan het gebruik houdt en niet langer dan 5-7 dagen dan ijsbeer niets aan de hand.

8. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    Dat is wel makkelijk praten als je geen lucht krijgt vind ik. Sliep al meer dan twee weken niet. Het is niet zomaar een beetje ijsberen.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik kan niet tegen de lucht van Nasonex, wordt er misselijk van. Kan er zelfs niet tegen als manlief het gebruikt.

10. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    Dat kan wel kloppen want dat is de reden dat ik ben weggestopt werd ook heel misselijk!

11. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    Weggestopt is gestopt overigens haha

12. Tese

Tese Niet meer actief

Haha zie nu idd ijsbeer staan, dat heeft m'n telefoon ervan gemaakt.

Maar het is geen kwestie van makkelijk praten. Als je na die week nog steeds het gevoel hebt dat je wat nodig hebt kun je een verslaving voorkomen door naar de dokter te gaan. Of even drie dagen stoppen maar goed dan heb je drie dagen geen lucht. Ik loop ook al maanden met een dichte neus. Heb de assistente gebeld en gevraagd of de dokter nasonex wilde voorschrijven. Dus daar hoefde ik verder ook geen tijd aan te besteden. Alleen bellen en ophalen.

Trouwens wel flink last van hoofdpijn in het begin hoor.

13. Tese

Tese Niet meer actief

Snap wel dat het makkelijk gezegd is als je die kennis hebt van te voren. Een hoop mensen zullen ook niet weten dat ze het maar zo kort mogen gebruiken en als ze het wel weten de ernst er niet van inzien.

14. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    Klopt 3 dagen minimaal geen lucht zeggen ze. Ik wist al niet hoe ik 1 dag zonder lucht kon doorkomen. Vond het echt verschrikkelijk. Overdag trek je het vaak nog wel maar die nachten heb je ook gewoon je rust nodig. Ik ben wel blij dat het is aangeslagen die nasonex. Nu in ieder geval een verslaving minder!:)

15. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary

Dat klopt, ik had ook geen idee! Dokter zei 7 dagen gebruiken maar wist niet dat de reden een verslaving was. Nou dan denk je twee weken kan ook wel... Tsja toen was ik te laat!

Share This Page