Ik herken het uit m'n laatste zwangerschap waarbij m'n zoontje met 27 weken is geboren, daardoor ben ik nu extra bezorgd. Iedere keer als mijn man en ik toen gevreeën hadden, had ik de dag daarna dat ik heldere klonten afscheiding had, wat mij geen sperma lijkt. Vlak voor de geboorte van m'n zoon zelfs ter grote van een eetlepel. Heb dit toen aan m'n verloskundige voorgelegd, maar was volgens haar gewoon sperma in combinatie met afscheiding. Nu ben ik 7 weken zwanger en heb dit weer. M'n man en ik hebben gister avond gevreeën en nu sinds eind van deze middag verlies ik dus kleine stukjes helder en niet rekbaar slijm. Ik maak me zorgen, kan het stukjes van de slijmprop zijn? Ik durf bijna niet meer met m'n man te vrijen. Bedankt voor het antwoord. Liefs Popje
Goedenavond, ik ben het met je verloskundige eens dat het waarschijnlijk een combinatie is van sperma en afscheiding, wat gaat samenklonteren. Een slijmprop ziet er niet echt heel helder uit. Om het uit te testen kan je een keer vrijen met condoom. Ontstaat er dan geen klonterige afscheiding, dan weet je dat het dus toch ontstaat door het sperma. Dit stelt je mischien wat meer gerust. Succes! Groetjes Monique