afscheiding zelfde ph waarde als vruchtwater?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Bizzy, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hoi,
    Ik kom net van de praktijk af omdat ik sinds gisteren scheutjes doorzichtig vocht verliest en ik bang was voor vruchtwater.
    Eerst buik gevoel en opgemeten 30 cm vanaf schaambot dus keurig.
    Kleine ligt omlaag met haar koppie en beentjes in me maag haha.
    Maar toen de test met een soort lang wattenstaafje bij urine zou dit oranje zijn bij vruchtwater blauw/zwart en ja hoor zwart!! Ik verstijfde gelijk.
    Nog een test en weer hetzelfde..ik moest gaan hoesten en toen ik ging staan was het papiertje nattig (waar ik op lag)
    Gelijk een echo gehad maar gelukkig bleek de hoeveelheid hetzelfde als verleden week bij de groeiecho!
    Vlos zei urine is zuur en afscheiding normaal neutraal bij mij dus zoeter als gewoonlijk.
    Over 3 weken weer echo maar kan dit dus en horen zien jullie dit vaker??

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Hallo,

hoe is het nu met het vochtverlies? Als het wattenstaafje echt zwart wordt kan dat wel een teken zijn voor vruchtwaterverlies. Fijn dat er nog voldoende vruchwater is, maar er kan sprake zijn van een hoge vliesscheur. Er is dan een klein scheurtje ontstaan bovenin in de baarmoeder. Hierdoor verlies je af en toe een beetje vocht, maar is op de echo mooi vruchtwater te zien. Vaak als er sprake is van dubieus gebroken vliezen wordt de zwangere naar de gynaecoloog gestuurd voor extra onderzoek. Het is echt belangrijk dat de diagnose juist gesteld wordt. Men kan er niet zomaar vanuit gaan dat jouw afscheiding zoeter zou zijn en dus geen vruchtwater. Als je vliezen gebroken zijn, moet je goed gecontroleerd worden. De kans op vroeggeboorte is groter en ook de kans op een infectie. Bij gebroken vliezen moet je regelmatig je temperatuur controleren, hartfilmpjes laten maken van de baby, geen geslachtsgemeenschap hebben en mag je niet in bad. Dus kortom: het is belangrijk om zekerheid hierover te hebben, dus ik zou je adviseren toch nog eens ontact op te nemen met de verloskundige als je nog steeds vochtverlies hebt. Succes!

Groetjes Monique

3. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Afscheiding werd zelfs erger die avond.
    Volgende dag weer gebeld en ik mocht weer langs komen!
    Zelfde procedure wattenstaafje die gaf nu groen aan.
    En echo daarop bleek ik zelfs meer vruchtwater te hebben ala de dag daarvoor!!!
    Vlos wil dat ik een kweek laat doen op zoek naar infecties en dergelijke.
    Ze vermoed dat door de vele kuren ab (4 keer ivm blaasontstekingen) mijn zuurtegraad behoorlijk uit belans is.
    Over 2 weken weer een groei echo verlies nog steeds water/iets maar mijn vlos geloof niet in vruchtwater dus wil geen zeur zijn...
    Morgen afspraak huisarts voor kweek en dinsdag normale controle vlos.

4. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

groen betekent geen vruchtwater, maar afscheiding. Verwarrend allemaal voor je hoor. Maar houdt het wel goed in de gaten. Vruchtwater ruikt heel zoet en heeft een weeïge geur. Vaak zitten er in het vocht ook wat witte vlokjes. Dus bij twijfel altijd weer contact opnemen met de verloskundige. Succes morgen bij de huisarts!

Groetjes Monique

5. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Dank je monique!
    Gisteren pret echo gehad waaruit bleek dat ik ruim 6.5cm vw hebt op de grootste holtes ( uh je snap me wel he haha)
    Kleine meid doet t prima weegt al ong 1.661!
    Als ik de uitslagen hebt van de kweekjes zal ik het even updaten hier!

Deel Deze Pagina