We beginnen binnenkort met rijstebloem in de fles. Nu ben ik erachter gekomen dat er twee soorten te verkrijgen zijn. De Nutrix van Nutricia en de Biobim baby van de natuurvoedingswinkel. Het verschil is dat de nutrix echt vlokken zijn en de biobim is echt meel. Welke kan ik het beste nemen? Heeft iemand ervaring? gr.wup
Amber krijgt sinds kort Biobim dat bindt beter met moedermelk. En is ook allergenen vrij en biologisch. Ik had daar net een wat beter gevoel bij, aangezien het toch bijvoeding is. Sinds vorige week houdt ze het ook binnen en vindt ze het lekker!
Ik ben me ook een beetje aan het oriënteren en vraag me af wat het doel is van rijstebloem. Heeft het ook echt extra voedingswaarde of is het net als rijstzetmeel verdikkend zonder extra calorieën roe te voegen?
Volgens mij is het alleen maar verdikkend. Er zit trouwens ook vitamine B1 in. (even op het pak gecheckt ) Anneliesje, bindt biobim met moedermelk? Ik had het daar speciaal voor gekocht, maar het viel mij enorm tegen. Het bleef eigenlijk net zo dun als wanneer ik het met nutrix meng. Misschien moet ik wat meer gebruiken dan op het pak staat. Ik vind biobim ook heel anders smaken, terwijl nutrix niets veranderd aan de smaak van de melk.
Ik geef Biobim (sinds eergisteren pas) omdat er minder allergenen inzitten en het biologisch is. Het blijft wel dun in het begin, dus doe er ook nog nutriton bij. Later wordt het wel dikker.. Kan het niet vergelijken met Nutrix, nooit geprobeerd.
Biobim i.c.m. moedermelk werd hier wel altijd gewoon dik. Ik neem aan dat jullie diegene hebben vanaf 4 maand ? Die heb ik dan weer net niet gebruikt, dus mischien dat dat anders is ? Rijstebloem heeft eigenlijk geen toegevoegde waarde. Een paar slokken extra moedermelk levert dezelfde calorieen. Dat zal dan ook wel voor kv gelden. Ik weet niet waarom je het wilt geven maar je zou ook kunnen wachten tot 6 maand.