nutriton door drinken?

Discussie in 'Voeding' gestart door mel78, 8 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Mijn dochtertje krijgt standaard nutriton door haar flesjes, maar nu mag ze ook wat anders gaan drinken. Maar omdat het niet is verdikt suugt ze alles weer uit.

Zijn er ook mensen die de nutriton ook door thee o.i.d doen? Of kan dat niet?

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

geen idee of het kan, ik heb het nooit gedaan, heb je van het CB geen mailadres of telefoonnummer waar je dat zou kunnen vragen?
    mijn gevoel zou zeggen, niet doen, maar ik weet het echt niet zeker.

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    is er niemand die het doet/deed?

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik deed dat niet. ik probeerde haar gewonen drinken met kleine beetjes. en dat heeft ze nooit uitgespuugd. (ze kreeg toen ook minder nutriton door haar fles)

dus mischien kan je het zonder proberen

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    kan gewoon! Nutriton is een natuurlijk verdikkingsmiddel, kun je zelfs door eten doen als t wat waterig geworden is.

Je hebt van Nutricia ook Nutilis. Ik weet niet of je dat ook zonder recept krijgt maar dat is ook een veilig verdikkingsmiddel. Maar ik zou eerst gewoon de nutritin gebruiken en langzaam afbouwen

6. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ja dat mag! Ik heb het met de kinderarts, voedingsdeskundige, logo en nefroloog ofzo over gehad. Ze zeiden alleen dat het waarschijnlijk niet echt lekker zal zijn. Batuhan heeft ernstige reflux en krijgt door een flesje van bijv. 180cc roosvice gemengd met water 8-9 scheppen nutriton

7. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Ik doe het ook. Door de diksap 4 schepjes. Komt het minder snel weer omhoog. Smaakt iets anders, maar mijn dochter is het al gewend.

8. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Ik heb het destijds overlegd met m'n CB-arts. In de flessen hadden we toen 4 schepjes Nutriton, en vroeg me af of ik dat ook niet door de thee enzo moest doen. Maar dat hoefde van de arts niet omdat Nathan in principe nog ruim voldoende vocht binnenkreeg via z'n flessen en ze zeker niet alle water/thee eruit spugen. En ze voorspelde me dat het vanzelf minder zou worden.
    Dat klopte ook, het werd geleidelijk minder en toen hij een jaar was, was het spugen ineens volledig over. (Nu moet ik er wel bij zeggen dat hij geen officiƫle reflux had, kan me voorstellen dat het advies dan anders luidt! Hij spuugde gewoon erg makkelijk.)

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nutriton kun je door alles wat bij je kind naar binnen gaat doen om te voorkomen dat het weer omhoog komt.
    Dus ook door water of thee, en ook door het eten.

Staat als het goed is ook op de verpakking hoor!

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik deed het ook overal door, anders vloog het er direct weer uit. Hier was ze er pas met 1,5 jaar overheen gegroeid. Ik geloof niet dat ze het vies vond, ach, bovendien wist ze toch niet beter dan dat het overal doorheen zat.

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Thanks. Mijn dochter heeft ook geen officieel reflux, maar spuugt gewoon heel snel. Omdat ze nu ook anders mag drinken dan melk, ga ik het toch maar door haar drinken proberen. Want nu komt alles er met een boog weer uit (water/thee etc)

Deel Deze Pagina