sturen jullie kerstkaarten?

Discussie in 'De lounge' gestart door mausi, 26 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik stop er dit jaar voor een deel mee. Ik stuurde het altijd naar familie die ik nooit zie of spreek, "omdat het hoort". Daar ben ik klaar mee. Ik stuur het dit jaar denk ik naar mijn ouders en schoonmoeder en dan vind ik het wel goed.

2. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.264
    416
    83
    Altijd gedaan, maar ik stop er mee. Postzegels kosten een flink bedrag en ik krijg nauwelijks kaarten terug. Misschien dat als ik van bepaalde mensen een kaart krijg, ik wel nog een terug stuur c.q. in de brievenbus duw. Maar zeker niet meer de hoeveelheid van eerder.

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ja. Ik koop wel altijd goedkope kaartjes, maar gaat om het idee toch :). Vind het toch wel horen eigenlijk.

4. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    Wij sturen wel kerstkaarten.
    Ik kan me best voorstellen als je 25+ kaarten "moet" versturen dat de kosten de spuigaten uitloopt.
    Hier 15 kaartjes en daar blijft het bij. Alleen naaste familie en vrienden krijgen een kaartje via de post. Een paar van onze buren krijgen ook een kaartje maar die gooi ik zelf door de bus.

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik vind het reuze gezellig om kaarten te sturen en er zelf terug te krijgen! Ik maak ook wel zelf kaarten, maar stuur die niet naar iedereen. Enkel naar mensen die ik weet dat ze waarderen. Voor de anderen heb ik goedkopere kaartjes, soms na Kerst in uitverkoop gekocht of bij Action ofzo.

Ik schrijf wel geen kaarten meer als ik er van die personen geen meer ontvang. Dus ik kijk altijd naar vorig jaar wie geschreven heeft en die mag er een terug verwachten. Wensen via mail of fb vind ik zo onpersoonlijk.

6. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Nee ik stuur dit jaar niks!!

7. Ang88

Ang88 Actief lid

24 feb 2014
    182
    0
    16
    Ik werk als spoedeisende hulp verpleegkundige
    NULL
    Ik stuur altijd kaarten! Heb er dit jaar zelf 1 ontworpen ik zal m ff showen, dat ventje is namelijk echt m'n trots ;)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      22 KB
      Weergaven:
      4
  8. Macabre

Macabre Actief lid

10 nov 2014
    194
    0
    0
    ✖
    Aah.. wat schattig! :)

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik geloof niet dat ze hier waar ik woon kerstkaarten verkopen in de winkels.

10. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Ik denk het niet

11. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Nee, hier niet (meer).

Vind het altijd een verplichting en daar heb ik een hekel aan, aan ''kuddegedrag'' en doen ''omdat het zo hoort omdat iedereen het doet''....
    Bovendien heb ik nooit plezier gehad in het schrijven van die dingen en vind ik het zonde van mijn geld.

Ik hoef ze ook niet te krijgen eigenlijk. en al helemaal niet die zelfemaakte fotokaarten met kinderen......(vre-se-lijk).

Maar verder ben ik wel lief hoor :D en stuur ik wel braaf naar ouders, zus en schoonouders, opa/oma......omdat die het wel verwachten en dan doe ik dat voor hun;).

12. girlwithredhair

girlwithredhair Actief lid

9 mrt 2013
    260
    0
    0
    013
    Niet aan gedacht, dank voor de tip! We hebben er toch 100 nodig... :$
    En dan scheelt het wel!

13. JellaBean

JellaBean Actief lid

20 nov 2014
    193
    0
    16
    Brabant
    Nee ik ben er vorig jaar al mee gestopt. Ten eerste omdat het best wat geld kost aan postzegels, omdat ik het vooral deed omdat het zo "hoort" en ik ze na de kerst eigenlijk meteen weer weg gooi ik bewaar ze niet hoor. Nee ik vind het wel prima zo!

14. susy26

susy26 Niet meer actief

ja heeft toch wel iets als via internet

15. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Ja ik stuur wel dit jaar en vind het ook erg leuk om ze te krijgen. Wordt alleen wel elk jaar minder :(

16. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Vind het wel erg leuk maar heb er geen geld meer voor. Echt te duur die postzegels.

17. pipa1982

pipa1982 Actief lid

20 okt 2014
    183
    0
    0
    Ja ik stuur wel maar naar een select groepje. Vind het ook altijd wel leuk om te krijgen.

18. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Absoluut niet. Ik heb niet het idee dat mensen zitten te wachten op een kaart met een kindje op z'n blote buik tussen een berg cadeautjes en een kerstmuts op.. Of ik zit er niet op te wachten.. In ieder geval, ik stuur er geen één.

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Vorig jaar was ik meer geld kwijt voor de postzegels dan voor de kaartjes en toen hebben we besloten het niet meer te doen.

Opa en oma's en oom en tante krijgen er nog eentje (kunnen we zo meegeven als ze langs komen) en de rest krijgt gewoon een kerstgroet via Facebook.

20. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Ik verstuur ieder jaar weer kerstkaarten. Vind het er bij horen en zelf ook leuk om te ontvangen!

Deel Deze Pagina