grr kattenpoep

Discussie in 'De lounge' gestart door lydian, 26 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lydian

lydian Niet meer actief

Wie heeft DE tip tegen kattenpoep... Er is een kat die het op onze tuin voorzien heeft ik ben er zo klaar mee.. En vind het ook echt heel smerig.
    Jullie goede tips?

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Kattenkorrels strooien. Deze kunnen geen kwaad maar omdat het stinkt lopen ze een tuintje verder :D

3. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Nee hoor, die kattenkorrels hielp hier voor geen meter.
    Onze tuin moeten ze ook altijd hebben helaas, en er word zelfs overal tegenaan gesproeid. Erg vervelend, want wij vragen hier niet om.
    En hier ook al veel geprobeerd, maar die beesten blijven komen.

4. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Hier hetzelfde probleem gehad. Onze beide buren hebben katten en die kwamen altijd in onze tuin (zowel voor als achter).

Uiteindelijk heel drastische maatregelen genomen maar we hebben op alle plekken waar zand was (dus bijv. in de bloembedden) grint gestrooid. We hebben dus hele "stevige/sterke" planten erin gezet en daaromheen dus overal grint. Zowel voor als achter.

En tot nu toe werkt het goed!!

5. Winterkindje

Winterkindje Niet meer actief

Hier ook zelfde probleem. We hebben al cacaodoppen geprobeerd, schijnt ook te helpen maar dat eigenwijze kreng van hiernaast heeft er lettetlijk schijt aan. :(

6. XmoonlightX

Niet? Bij ons werkt het prima, juist het grint vonden ze erg leuk ;)
    Dus hier een paar keer gestrooid en nu geen last.
    Volgend jaar weer een bus halen want je moet het wel een paar keer doen

7. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij hadden afgelopen zomer er ook last van. We hebben stopspray van bsi gebruikt. Goed geholpen. Gekocht bij intratuin.

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Emmers water gooien, veel en vaak.
    Wij hebben er ook erg veel last van. Bah!

9. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Koffiedik schijnt te werken. Of een cat off spray op je schutting spuiten...

10. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Supersoaker :D

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    cacoadoppen, koffiedik, katweg spray o.i.d , sateprikkers in de tuin, hielp hier allemaal niet. Ik heb nu 3 weken geleden een bodembedekker gekocht, maarja, die groeit deze periode niet zo hard. Dus de poep ligt er al weer... Ik hoop dat als m'n tuin dichtgegroeid is, dat hij dan een ander plekje zoekt.
    Ik zie het ook nooit gebeuren, dus een supersoaker is geen optie helaas.

12. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik zag laatst de scare craw! Een soort sprinkler met bewegingssensor.
    Goedkoper dan stroomdraad maar wel vriendelijker.
    Kost alleen weer geld...
    Vind het eigenlijk belachelijk dat je moet betalen om andermans dieren uit je tuin te houden.

Mijn hond is er helaas niet meer maar dat helpt natuurlijk ook geweldig!

Hele andere discussie maar ik ben voor kattenbelasting. Mogelijk dat men dan wat beter nadenkt voordat ze meer dan 1 kat aanschaffen waar vervolgens de buurt dan weet last van heeft.

Overigens vind ik katten echt wel leuk maar vind het erg vervelend dat ze de tuin vol schijten.

13. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    1 van de redenen dat wij onze katten binnen houden ;) Hebben anderen er tenminste geen last van.

Ik dacht ooit eens iets gelezen te hebben dat ze niet van knoflookpoeder houden? Misschien dat door de tuin strooien...

14. XmoonlightX

Die korrels ruiken idd naar knoflook!

15. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Ik hoor iedereen altijd over katten en hondenpoep. Maar niemand lijkt het erg te vinden als er een paard een keutel laat vallen. En dit zijn dan mega-hopen die meterslang over de stoep liggen. Dat vind ik pas echt goor.. :(
    Maar even op je vraag, zou het eigenlijk niet weten.. Katten komen nooit ergens waar al katten zijn, dus misschien zelf een kat nemen?

16. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik vind dat eigenlijk altijd minder erg dan in mijn tuin eerlijk gezegd...
    Maar zo heeft iedereen zijn ergernissen.
    Katten komen hier niet. Wij zijn beiden allergisch en daarbij vind ik de reden niet oké. Een kat nemen die dus naar buiten moet om de andere katten weg te houden. En vervolgens schijt ie bij de buren, die dan ook weer een kat moet nemen etc etc..

17. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Zo'n apparaatje die zo'n piep afgeeft.. Was van de week nog een topic over, Tuinwachter:D:p

18. sydneys

sydneys Niet meer actief

Paarden komen niet in onze tuin :D
    Honden ook niet en katten ook niet denk ik. Marters ook niet meer door zo een vreselijk ultrasound geluid waar ikzelf van ineen dook :)
    Dus een geluidsding kan ook helpen. Mensen schijnen het niet te horen. Behalve ik dan, ging er bijna van op de grond liggen maar was voor een goed doel en maar 2 dagen nodig genad. Koste wel 40 euro
    Oftja,...ik hoorde het maar heel zachtjes maar wel schel en een enorme druk in mijn hoofd

19. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Helaas hoor ik het ook.
    Veel mensen horen het. Het is echt een vreselijk naar geluid.
    Mijn schoonouders hebben er 1.
    Behalve mijn schoonouders horen wij het allemaal.

20. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Knoflook is giftig voor een kat, dus niet zo gek dat ze er niet van houden ;)

Helaas heb ik geen verdere ideeen hoe je die kat uit de tuin kan houden..
    Misschien vriendelijk vragen of ze hem niet binnen of in een afgeschermde achtertuin willen houden?

Deel Deze Pagina