Grote kans op atopisch eczeem en bijvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Princess81, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Hoi, ik was laatst bij het cb en daar vertelden ze mij dat baby's tegenwoordig al vanaf 4 maanden bijgevoed 'moeten' worden. De arts zei dat dit belangrijk is voor de smaakontwikkeling en dat ze erop terug zijn gekomen dat het de kans op allergieën vergroot als je voor 6 mnd gaat bijvoeden. Nu is de kans dat mijn dochtertje atopisch eczeem zal ontwikkelen vrij groot, ik had het als kind en mijn oudste dochter heeft het ook. Zelf heeft ze vooralsnog alleen wat droge plekken op de armen en benen en ze heeft wat droge plekjes achter de oren. Daarom twijfel ik nu of ik al met 4 mnd moet beginnen met bijvoeden ;) Geen van ons heeft een voedselallergie... Wat adviseer jij?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Het klopt dat er wat vernieuwde inzichten zijn op het gebied van het introduceren van vaste voeding. Beide opties (zowel vanaf 4 mnd en vanaf 6 mnd) zijn prima. Voor 6 maanden is vaste voeding voedingskundig nog niet nodig. Je dochtertje heeft tot die tijd alleen maar melk nodig om te groeien/ ontwikkelen en vaste voeding is dan vooral op te 'oefenen'. Doe vooral waar je je zelf het beste bij voelt.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina