Ja ik motiveer de oudste dat is zeker ook nodig. eenmaal buiten vind ze het soms wel leuk. en ach elk half uur is meegenomen.
Heb het met de oudste wel geprobeerd maar die deed ik daar echt geen plezier mee. Het is een binnenkind altijd al geweest. Wel ging ik vaak met hem naar de speeltuin in elk geval zoveel mogelijk dan vond hij het wel leuk. Ik krijg hem nu nog niet met tien paarden het huis uit.!!
Ik stuurde hem daarnet nog naar buiten met zijn dikke jas en zijn laarzen. De zon stond achter en dan is het wel lekker warm in de tuin. Ga jij maar even lekker op de wipwap, stoepkrijten, met je loopwagen of fiets spelen (of met je favoriete bamboestok, zucht) en dan gaat mama alvast eten koken voor straks, doehoeg Heerlijk! Ik sta in de keuken (dat is overigens anderhalve meter van hem vandaan) met de achterdeur open zodat ik hem in de gaten kan houden. Ik heb het avondeten alvast gemaakt. Ik vind het niet meer dan normaal dat je je kind naar buiten stuurt met mooi weer. Dat is gezond voor ze; ze zitten helaas al vaak genoeg binnen in Nederland met de regen, bewolking, wind en ander shitweer. Buiten ben je toch vaak lekker actief bezig en eenmaal binnen zijn ze lekker moe; win-win. En die kleine boef van mij vermaakt zich zeker wel.
Yup! Heb ze net naar buiten gestuurd.... Nou ja eigenlijk gezegd dat ze niet op de ipad mogen, geen tv mogen kijken en niet boven mogen spelen, omdat het veel te mooi weer is. De hint was duidelijk, want ze hebben hun laarzen aangetrokken en zijn nu buiten aan het spelen Tijd om de stofzuiger en dweil er door heen te halen
Hier 2 buitenspeeldieren dus ken het probleem niet echt, maar ik zou ze anders lekker mee naar buiten nemen.
Mijn dochter gaf zelf aan dat ze wel wil buitenspelen. Er komt nu dus ook een schommel en glijbaan in de tuin met zelfgemaakt speelhuisje er onder. Een zandbak heeft ze al en beleeft er nog steeds veel plezier aan.
Mijn dochter is pas 3 dus die mag nog niet alleen buiten spelen van ons. Maar ze speelt graag buiten en over het algemeen niet naar buiten gestuurd te worden. Alleen als het erg koud is wil ze niet
Ik hoorde vanmorgen om 8u al (terwijl het nog mistig was); Maahaaammmmm gaan we naar het bos vandaag??? Dus om 09.45u waren we in het bos. 500m verder kwamen we een brugje tegen en ze heeft driekwartier steentjes in de sloot gegooid vanaf het bruggetje. Toen kreeg ze het koud en zijn we weer rustig teruggewandeld met een klein omweggetje dus ruim een uur buiten geweest. Daarna ff boodschappen gedaan, boterhammetjes klaar gemaakt en naar de verloskundige gegaan, moesten we om 12.30u zijn. Na de afspraak buiten op het bankje boterhammetjes gegeten ('picknicken') en vervolgens thuis in de tuin gespeeld met de zandbak, glijbaan etc. terwijl ik de tuin wat voorjaarsklaar heb gemaakt. Rond 14.30u zijn we naar de speeltuin 'gefietst' (op de smarttrike dus ik wandelen en zij zitten/fietsen), dat is toch een kwartiertje lopen op deze manier. Om 16.30u waren we thuis en heeft ze nog 10 minuutjes buiten in de tuin gespeeld voor ze doodmoe op de bank stortte. Ze is echt een buitenkind, en dat heeft ze niet van mij