De talenten van jouw kind met een beperking

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Cathelijne1986, 11 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Mijn oudste heeft autisme. Dat heeft zijn nadelen maar ook zeker voordelen! De manier waarop hij naar de wereld kijkt is zo uniek en fantastisch, hij heeft heerlijke uitspraken. Hij ziet alles in geometrische vormen, een capri sun (drinken) noemt hij bijvoorbeeld "pakje met de andere vorm", omdat ze niet rechthoekig zijn zoals bijv pakjes melk. Zijn lievelingstoetje is chocolade mousse met room, wat hij een "cilinder toetje" noemt :D
    Hij wil alles weten en heeft laatst op center parcs de badmeester de oren van zijn kop gevraagd over hoe alles in het zwembad werkt en waar het water vandaan komt enzo.
    Daarnaast heeft hij een fenomenaal geheugen en ziet hij alles. In die zoek boeken heeft hij binnen 3 seconden alles gevonden. Zijn IQ is hoog en het is duidelijk dat hij met de juiste begeleiding en goede wil ver kan komen. Hij legt geweldige verbanden en leert mij zelfs dingen. De juf vertelde me ooit dat hij zulke lastige dingen vraagt dat ze zelf de boeken in moet duiken :)

Het is duidelijk: ik ben mega trots op mijn bijzondere zoon. En ik vraag me af: welke talenten hebben jullie kinderen met een "beperking"?

2. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Mijn zoon heeft een spraakachterstand, maar een erg pienter ventje.
    Vooral cijfers, hij kan zo tot 40 tellen, en vanaf 100 kan hij ook gemakkelijk terug tellen naar 90 bijv. meestal stopt hij dan, zo van nu weet je het wel he?! optellen lukt ook al, soms zelfs uit z'n hoofd.
    Verder is z'n inzicht erg goed, en ook een goed geheugen, bijv met mini loco, na 1x spelen is de lol eraf, want hij onthoud het gewoon en kan het de volgende keer dus bijna blindelings ;)

3. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Onze zoon is slechthorend en steekt nu iedere keer zijn vingertje in de lucht als hij iets nieuws hoort.
    Van de week hoorde en.legde hij de link toen hij een.scheetje liet.... echt dat koppige, helemaal trots.
    Ook trots als die de oven hoort en zijn vader niet, gaar die glunderen. Vriend heef ook niet hey beste gehoor!

Deel Deze Pagina